Παρά τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας, η Airbnb  χαρακτήρισε το 2021 ως την «καλύτερη χρονιά στην ιστορία της», ανακοινώνοντας τα οικονομικά του αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και ολόκληρο το έτος.

Τα έσοδα τόσο για το τέταρτο τρίμηνο όσο και για το πλήρες έτος 2021 αυξήθηκαν σχεδόν κατά 80% από έτος σε έτος και ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019.

Τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου να κυμαίνονται στα 1,5 δις δολάρια, αυξημένα κατά 78% από έτος σε έτος.
Τα έσοδα για ολόκληρο το έτος 2021 να αγγίζουν τα 6 δις δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 78% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Συνολικά, η Airbnb έκλεισε το 2021 με 25% αύξηση εσόδων από έτος σε δύο χρόνια.

Η εταιρεία πέτυχε επίσης το υψηλότερο προσαρμοσμένο EBITDA για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους, με προσαρμοσμένο EBITDA στο 4ο τρίμηνο των 333 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι προσαρμοσμένων ζημιών EBITDA 4ου τριμήνου ύψους 21 εκατομμυρίων δολαρίων το 2020 και 276 εκατομμυρίων δολαρίων το 2019.

Για ολόκληρο το έτος, το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 1,6 δις δολάρια ή προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA 27%. Μια βελτίωση από το αρνητικό 5% προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA το 2019.

Τα καθαρά έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 σημείωσαν επίσης ρεκόρ για το τέταρτο τρίμηνο στα 55 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με καθαρή απώλεια 3,9 δις δολαρίων το 4ο τρίμηνο του 2020.

Για το πλήρες έτος 2021, οι καθαρές ζημίες βελτιώθηκαν 322 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες που κρατήθηκαν για το 4ο τρίμηνο του 2021 ήταν 73,4 εκατομμύρια. Αυξημένες κατά 59% από έτος σε έτος, αλλά μειωμένες κατά 3% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2019.

Εξαιρουμένης της περιοχής APAC, οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες που κρατήθηκαν για το τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2019.

Για ολόκληρο το έτος 2021, οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 56% από έτος σε έτος σε 300,6 εκατομμύρια.

Αυξάνεται η μέση διάρκεια ταξιδιού

Καθώς περισσότεροι επισκέπτες συνδυάζουν ζωή και εργασία, η Airbnb είπε ότι έχει δει τη μέση διάρκεια ταξιδιού να αυξάνεται κατά περίπου 15%.

Σχεδόν οι μισές διανυκτερεύσεις που κρατήθηκαν στο τέταρτο τρίμηνο ήταν για μια εβδομάδα ή περισσότερο και μία στις πέντε διανυκτερεύσεις που κρατήθηκαν ήταν για διαμονές ενός μήνα ή περισσότερο.

Οι μακροχρόνιες διαμονές παραμένουν η ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία της πλατφόρμας κατά μήκος ταξιδιού. Και αντιπροσώπευαν το 22% των μεικτών διανυκτερεύσεων που κρατήθηκαν το 4ο τρίμηνο του 2021, αυξημένες κατά 16% από την ίδια περίοδο του 2019.

Ο αντίκτυπος της παραλλαγής Omicron

Η Airbnb είπε ότι η παραλλαγή Omicron είχε μικρότερο αντίκτυπο στις κρατήσεις και τις ακυρώσεις από ό,τι είχε με τη Delta το περασμένο καλοκαίρι .
Οι διανυκτερεύσεις που κρατήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2021 αυξήθηκαν περισσότερο από 40% από το 2020 και το ποσοστό ακύρωσης για τον μήνα ήταν χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος.

Η εταιρεία είπε ότι η κοινότητα με τους οικοδεσπότες της είχε έξι εκατομμύρια ενεργές καταχωρίσεις στο τέλος του 2021 και κέρδισε το ρεκόρ των 34 δις δολαρίων πέρυσι.

Έξοδα πωλήσεων και μάρκετινγκ

Τα έξοδα πωλήσεων και μάρκετινγκ για το 4ο τρίμηνο του 2021 μειώθηκαν κατά 70% από έτος σε έτος σε 217 εκατομμύρια δολάρια.

Η καμπάνια μάρκετινγκ «Made possible by Hosts», η οποία ξεκίνησε στις αρχές του 2021, κυκλοφόρησε νέες διαφημίσεις το φθινόπωρο, με αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας στην πλατφόρμα κατά περίπου 20% στις χώρες όπου διεξήχθη η καμπάνια σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2019.

Χάρη στο πρόγραμμα «Ask A Superhost», ο αριθμός των νέων ενεργών οικοδεσποτών που προσλήφθηκαν μέσω της πρωτοβουλίας υπερδιπλασιάστηκε το 4ο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Η μοναδική προτεραιότητα της Airbnb το 2021 ήταν να προετοιμαστεί για την ανάκαμψη του ταξιδιού.

Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία παρουσίασε περισσότερες από 150 ενημερώσεις για τη βελτίωση της εμπειρίας από άκρο σε άκρο για τους οικοδεσπότες και τους επισκέπτες.

Ο σχεδιασμός για το 2022

«Το 2022 και μετά, θα επιταχύνουμε τον ρυθμό της καινοτομίας μας και θα επικεντρωθούμε σε τρεις βασικές προτεραιότητες, οι οποίες είναι ζωντανές οπουδήποτε στην Airbnb, ξεκλειδώνουν την επόμενη γενιά Host και η Airbnb γίνεται ο απόλυτος οικοδεσπότης, δήλωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky.

Η εταιρεία έχει ακούσει χιλιάδες ανθρώπους για να καταλάβει ποια εμπόδια υπάρχουν για να γίνει οικοδεσπότης. Και σχεδιάζει να αντιμετωπίζει συστηματικά τις ανησυχίες.

Η Airbnb μπορεί να είναι πολύ περισσότερα από μια αγορά και στόχος της είναι να προβλέπει τις ανάγκες των επισκεπτών μέσω μιας πιο εξατομικευμένης υπηρεσίας.

Βρισκόμαστε εν μέσω της μεγαλύτερης αλλαγής στα ταξίδια από την έλευση των εμπορικών πτήσεων.

Το προσαρμόσιμο μοντέλο της Airbnb και η καινοτομία μας καθιστούν δυνατή την ανάπτυξη αυτής της νέας κατηγορίας ταξιδιών που δημιουργήσαμε».