Με ταχείς ρυθμούς πραγματοποιούνται οι αλλαγές στα ταξίδια αναψυχής, όπως αποκαλύπτει στην πρόσφατη έκθεση 2022 Leisure Travel Trends της TravelBoom, κορυφαίας εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ.

Η τελευταία σημαντική μελέτη των ταξιδιών αναψυχής της εταιρείας διεξήχθη το 2019, επομένως η φετινή έκθεση αποκαλύπτει πολλά σχετικά με το πώς ο σχεδιασμός και η συμπεριφορά κρατήσεων των ταξιδιωτών αναψυχής έχει αλλάξει από την εποχή πριν από την πανδημία.

Μερικοί από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που δημιουργούν ορισμένες εκπληκτικές αλλαγές στη νοοτροπία, τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι το αυξανόμενο κόστος των ταξιδιών, η συνολική οικονομία, οι συνεχείς ανησυχίες για τον COVID-19 και τα τεχνολογικά εργαλεία.

«Τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζουν να είναι ένας από τους κλάδους που επηρεάζονται περισσότερο στη μετά την πανδημία περίοδο και οι καταναλωτές γνωρίζουν πολύ καλά τον πληθωρισμό, τις ανησυχίες για τον COVID-19, μαζί με τις υψηλές προσδοκίες για προορισμούς και καταλύματα», δήλωσε ο Pete DiMaio, COO της TravelBoom.

“Η ετήσια μελέτη Leisure Travel Trends μας επιτρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα τη νοοτροπία των καταναλωτών και το ταξίδι αγοράς, ώστε να μπορούμε να προσαρμόσουμε τις στρατηγικές μάρκετινγκ σε μεγαλύτερο αντίκτυπο.”

  • Πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων είπε ότι μπορεί να χρειαστεί να ακυρώσουν τα υπάρχοντα σχέδια διακοπών λόγω ανησυχιών για τον προϋπολογισμό.
  • Το 56% είπε ότι οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου επηρεάζουν μέτρια ή σημαντικά τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις.

Τα κύρια σημεία που εμπόδισαν τους ερωτηθέντες να κάνουν κράτηση για ταξίδια ήταν αρχικά οι ανησυχίες για τον προϋπολογισμό (53%), τα έξοδα μεταφοράς (48%) και τα έξοδα διαμονής (45%).

Οι ταξιδιώτες κάνουν περισσότερη διαδικτυακή έρευνα από ποτέ

Οι ταξιδιώτες κάνουν περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο και διερευνούν τις επιλογές τους πιο διεξοδικά. Ο μέσος ταξιδιώτης επισκέπτεται 5,5 ιστότοπους κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού των διακοπών του και της διαδικασίας κράτησης, οι οποίες θα περιλαμβάνουν συνήθως μια μηχανή αναζήτησης, μια μετα-μηχανή (metasearch), OTA, έναν ιστότοπο κριτικής ταξιδίων και τον ίδιο τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις αλλάζουν

Το 2022, το 46,3% των ερωτηθέντων επεσήμαναν την τιμή ως πρωταρχικό μέλημά τους όταν σχεδίαζαν διακοπές, σε σύγκριση με 37,9% το 2019. Μαζί με την τιμή της διαμονής τους, το κόστος μεταφοράς, οι ανέσεις και τα προγράμματα αφοσίωσης είναι μερικοί από τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν επιλογές ταξιδιωτών.

Ο COVID-19 συνεχίζει να “ενοχλεί” τα ταξίδια.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 55% των ανθρώπων εξακολουθούν να λαμβάνουν υπόψη τους κινδύνους COVID-19 πριν κάνουν κράτηση για τα ταξίδια τους. Μόνο το 13,5% είπε ότι η πανδημία εξακολουθεί να έχει μεγάλη επιρροή στα ταξίδια. Ωστόσο, το 45% των Καναδών ταξιδιωτών απάντησε το ίδιο, καταδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη επίδραση του COVID-19 στα διεθνή ταξίδια.

Οι κριτικές δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικές στη διαδικασία λήψης αποφάσεων των ταξιδιωτών

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 82% των ταξιδιωτών δεν θα κλείσουν τη διαμονή τους σε ένα κατάλυμα χωρίς να έχουν συμβουλευτεί πρώτα κριτικές καταναλωτών. Στην πραγματικότητα, οι κριτικές αποτελούν επίμονο μέρος της διαδικασίας αγορών, με σχεδόν το 40% των ταξιδιωτικών καταναλωτών να αναφέρονται σε κριτικές σε κάθε βήμα του προγραμματισμού των διακοπών τους.