Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ταξιδιώτες εμπιστεύονται την αεροπορία στην Ευρώπη, επιβεβαιώνει έρευνα της More in Common, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τις Κάτω Χώρες και το Βέλγιο.
Ωστόσο, δεν έχουν την ίδια στάση απέναντι στους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς από τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι Ευρωπαίοι δείχνουν έλλειψη εμπιστοσύνης στους αερομεταφορείς και ένα «γενικό σκεπτικισμό» απέναντι στην αεροπορία παρά τη «γενικά θετική άποψη για τις πτήσεις».

Ευρωπαίοι: Οι αερομεταφορείς δεν λένε αλήθεια για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Οπως υπογραμμίζεται «οι περισσότεροι δεν πιστεύουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι ειλικρινείς σχετικά με τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Οι άνθρωποι είναι πιθανό να διακρίνουν ένα μεγάλο μέρος της «πράσινης» επικοινωνίας των αεροπορικών εταιρειών, αλλά λίγοι αγοράζουν αυτή την εικόνα που προβάλλουν».

Σύμφωνα με τους ερευνητές «υπάρχει σαφής απαίτηση για τις αεροπορικές εταιρείες να κάνουν ουσιαστική πρόοδο όσον αφοράσ τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Η ευαισθητοποίηση σε πολλές πολιτικές αεροπορίας για το κλίμα είναι χαμηλή».

Αυτό περιελάμβανε την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF), που βαθμολογείται ως «πολύ χαμηλή».

  • Τρεις στους πέντε (59%) θα υποστήριζαν κανονισμούς που απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες να δημοσιεύουν περιβαλλοντικά δεδομένα.
  • Περίπου οι μισοί προτιμούν να πετάξουν με αεροπορική εταιρεία που χρησιμοποιεί SAF.
  • Μόνο το 5% των Βρετανών είναι «πολύ πιθανό» να πιστέψει μια αεροπορική εταιρεία που περιγρ’αφοι τα καύσιμα της ως βιώσιμα.
  • Το 43% στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 49% στη Γαλλία και το 57% στη Γερμανία, «δεν θα εμπιστευόταν μια αεροπορική εταιρεία που ισχυριζόταν ότι τα καύσιμα της ήταν βιώσιμα».
  • Οι Γάλλοι (50%) είναι απίθανο να πιστέψουν τον ισχυρισμό μιας αεροπορικής εταιρείας ότι χρησιμοποιεί «βιώσιμα» καύσιμα.

Ανησυχία για το κλίμα

  • Τα δύο τρίτα από το Ηνωμένο Βασίλειο (67%) ανησυχούν για την κλιματική κρίση, με το 24% να ανησυχεί «πολύ».
  • Περισσότεροι από δύο στους πέντε Βρετανούς (44%) θεωρούν ότι οι αεροπορικές εταιρείες «δεν κάνουν αρκετά» για να μειώσουν τον αντίκτυπο τους στο περιβάλλον.
  • Το ποσοστό είναι στο ίδιο και σε άλλες χώρες εκτός από τη Γερμανία (50%).
  • Οι μισοί από το Ηνωμένο Βασίλειο (50%) θα πετούσαν πιο συχνά αν δεν ήταν πρόβλημα τα χρήματα και ο χρόνος.

Οι πιο συχνοί επιβάτες

  • Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία κατέγραψαν τους πιο συχνούς επιβάτες, με το 7% να πετά πέντε ή περισσότερες φορές το χρόνο και ένας στους τέσσερις (24%) τουλάχιστον τρεις φορές.
  • Το ένα τρίτο (33%) στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει πετάξει μία ή δύο φορές τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 45% δεν είχε πετάξει.

Οι απαγορεύσεις πτήσεων σε Γαλλία

Η Γαλλία απαγόρευσε από τον περασμένο Ιούνιο τις εσωτερικές πτήσεις όπου υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή που διαρκεί 2,5 ώρες ή λιγότερο.

  • Το 65% βαθμολόγησε αυτή την πολιτική ως «πολύ καλή» ή «κάπως καλή».
  • Το 10% την αξιολόγησε ως «κακή».
  • Ένας στους τέσσερις (25%) θεώρησε ότι η απαγόρευση δεν θα φτάσει αρκετά μακριά.

Τα ταξίδια με τρένο

Η πλειονότητα και στις έξι αγορές λέει «ναι» στα ταξίδια με τρένο ως εναλλακτική λύση στις πτήσεις, ακόμα και αν αυτό σημαίνει αύξηση σε αεροπορικούς ναύλους.

Το 73% θεωρεί πως η μετακίνηση με τρένο το θα πρέπει να είναι φθηνότερα από το να πετούν στην ίδια διαδρομή.
Το ίδιο ποσοστό εκτιμά πως πρέπει να υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση να είναι τα σιδηροδρομικά εισιτήρια στην ίδια τιμή ή φθηνότερα από τα αεροπορικά, ενώ τα δύο τρίτα (64%) συμφωνούν ακόμη και αν αυτό κάνει τις πτήσεις πιο ακριβές.

Η άνοδος στα παγκόσμια αεροπορικά ταξίδια

  • Στη Γερμανία, σχεδόν οι μισοί (45%) χαρακτηρίζουν την αύξηση των παγκόσμιων αεροπορικών ταξιδιών «σε γενικές γραμμές κακή», υψηλότερη από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη.
  • Σε αυτό συμφωνεί το 31% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 38% στην Ολλανδία.
  • To 37% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 39% στην Ισπανία είναι «πιο πιθανό να πιστεύουν πως μια πλήρης ζωή απαιτεί ταξίδια», ενώ οι νεότεροι ενήλικες «είναι πολύ πιο πιθανό να πουν ότι οι πραγματικές διακοπές απαιτούν πτήση».
  • Η πλειοψηφία σε κάθε ηλικιακή ομάδα διαφώνησε ότι η πτήση είναι απαραίτητη για τις διακοπές. Το 55% ηλικίας 18-24 ετών και 25-40 ετών λένε ότι η πτήση δεν είναι απαραίτητη.

Πτήσεις και ανάπτυξη οικονομίας

  • Οι Γερμανοί (73%) και οι Ισπανοί (59%) θεωρούν ότι η οικονομία θα μπορούσε να αναπτυχθεί χωρίς περισσότερες πτήσεις.
  • Στην Γερμανία το 16% χαρακτήρισε τις πτήσεις από οικονομικής άποψης «απαραίτητες».
  • Μόνο το 28% των Ισπανών λέει ότι η χώρα τους πρέπει να στοχεύσει στην άνοδο των τουριστικών αφίξεων.
  • Δύο στους πέντε (43%) Ισπανούς συμφώνησαν με τη μείωση του αριθμού των πτήσεων «για την προστασία του περιβάλλοντος».
  • Οι Ολλανδοί (52%) εκτιμούν ότι η κυβέρνηση τους δεν κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων.