Σύνταξη: tourismtoday.gr

Σχεδόν 17 χρόνια αφότου το Facebook παρουσίασε για πρώτη φορά τη διαφήμιση, η σημασία του μάρκετινγκ στα social media και στο κοινωνικό εμπορίο συνεχίζει να αυξάνεται και για τα ταξίδια.
Οι έμποροι αξιοποιούν τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσουν πιθανούς πελάτες.

Το κοινωνικό περιεχόμενο έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού σε πολλούς προορισμούς, οδηγώντας μερικές φορές σε ανησυχίες για το overtourism.

Ωστόσο, πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες και επιχειρήσεις φιλοξενίας χρειάζονται βοήθεια για να μετρήσουν με ακρίβεια τον αντίκτυπο των στρατηγικών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η έλλειψη κατανόησης δεν είναι απλώς μια πρόκληση, αλλά είναι ένα εμπόδιο.

Η πρόσφατη έρευνα Social Media Usage Approach in Travel της Phocuswright, αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο οι τουρίστες χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες και τις προτιμήσεις τους για άλλους λογαριασμούς.

Εξετάζει επίσης τις συμπεριφορές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένου του τι αναζητούν οι ταξιδιώτες όταν αλληλεπιδρούν με επώνυμους λογαριασμούς, «μου αρέσει» περιεχόμενο, μοιράζονται τις εμπειρίες τους ή αναφέροντας ταξιδιωτικές μάρκες.

  • Οι πλατφόρμες social media είναι από τους πιο δημοφιλείς διαδικτυακούς πόρους για την εύρεση ταξιδιωτικών ιδεών, δεύτερες μετά τη γενική αναζήτηση με ένα μικρό περιθώριο.
  • Οι περισσότεροι ταξιδιώτες (57%) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην αναζήτηση για τις αποδράσεις τους.
  • Τα χρησιμοποιούν για διάφορους σκοπούς, όπως εύρεση ιδεών, γενικές ταξιδιωτικές πληροφορίες, αγορές, κρατήσεις ή κοινή χρήση περιεχομένου στις σελίδες τους.
  • Η κοινή χρήση περιεχομένου είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα social media στα ταξίδια.
  • Σχεδόν τα δύο τρίτα των χρηστών μοιράστηκαν περιεχόμενο σε πλατφόρμες (εκτός από το YouTube) στη διάρκεια μίας πρόσφατης απόδρασης.
  • Αυτές οι αναρτήσεις είναι μόνιμες στη ροή ή είναι ιστορίες που εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες.
  • Το 62% αποφάσισε για τον προορισμό και την διαμονή μετά από αναζήτηση στα social media.

Ο χρόνος που αφιερώνεται στο ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει σημαντικό αντίκτυπο.
Οι επωνυμίες ταξιδιών και φιλοξενίας μπορούν να βελτιώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και να συνδεθούν καλύτερα με το κοινό-στόχο τους, κατανοώντας τα δημογραφικά στοιχεία και τις συνήθειες των χρηστών.