Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο καύσωνας σε μέρη της Ευρώπης -μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα- θα αναγκάσει τους Γερμανούς ταξιδιώτες να ξανασκεφτούν τους προορισμούς για τις διακοπές τους.
Αυτό αποκαλύπτει η μελέτη Future Travel Trends 2024 της Marriott Bonvoy.

  • Τα τρία τέταρτα στη Γερμανία (74%) εξέφρασαν την άποψη ότι τακτικά κύματα καύσωνα έχουν αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε «προσαρμογή όσον αφορά στους προορισμούς και τους χρόνους ταξιδιού».
  • Περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) σκέφτεται να πάει σε πιο δροσερές τοποθεσίες.
  • Το 29% θα ταξιδέψει σε διαφορετικές ώρες.
  • Το 20% σχεδιάζει έναν εναλλακτικό τύπο καλοκαιρινών διακοπών.

Η τεχνητή νοημοσύνη σε άνοδο

Ένας στους πέντε Γερμανούς χρησιμοποιεί ήδη τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να προγραμματίσει τις διακοπές του.

  • Από τους νεότερους ενήλικες (18 έως 34 ετών) το 40% χρησιμοποιεί AI.
  • Από αυτούς που έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για τον ταξιδιωτικό τους προγραμματισμό, το 86% είπε ότι επηρέασε κατά κάποιο τρόπο τις αποφάσεις για τις διακοπές τους.
  • Αυτή η επιρροή επεκτείνεται στην κράτηση καταλυμάτων (24%), στην επιλογή χρόνων ταξιδιού (21%) και στην αγορά φαγητών (21%).

Εναλλακτικοί προορισμοί

Οι εναλλακτικοί προορισμοί (κοντινοί και ως επιλογές χαμηλότερου κόστους) και τα αργά ταξίδια θα γίνουν πιο σημαντικοί στο εγγύς μέλλον.

Οι αναδυόμενοι εναλλακτικοί προορισμοί είναι εκείνοι που προσφέρουν παρόμοιες εμπειρίες διακοπών με παραδοσιακούς, γνωστούς προορισμούς, αλλά είναι φθηνότεροι ή πιο κοντά στο σπίτι.

Για παράδειγμα, ένα ταξίδι στην Πράγα αντί για το Παρίσι, στην Αμβέρσα αντί στο Άμστερνταμ, στους αμπελώνες της βόρειας Ισπανίας αντί στο Νότο, Αφρική, σέρφινγκ στην Πορτογαλία αντί για Χαβάη ή διακοπές στο Μαρόκο αντί για Ντουμπάι.

Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) που σχεδιάζει διακοπές τα επόμενα τρία χρόνια σκοπεύει να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα, επιλέγοντας έναν εναλλακτικό προορισμό.

Τάση η βιωσιμότητα για τους ταξιδιώτες από τη Γερμανία

Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, η βιωσιμότητα θα γίνει όλο και πιο σημαντικό ζήτημα. Η περιβαλλοντική υπευθυνότητα μεταβαίνει από το «καλό να έχουμε» στο «must-have» για πολλούς Γερμανούς τουρίστες και είναι ήδη υψηλή προτεραιότητα.

  • Περισσότεροι από τους μισούς (57%) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον.
  • Το μέσο ποσό που είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν επιπλέον να είναι 11%.
  • Επτά στους δέκα (69%) πιστεύουν ότι οι πάροχοι καταλυμάτων και οι τουριστικοί πράκτορες έχουν την ευθύνη να υποστηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες.
  • Σχεδόν ένας στους πέντε (17%) δήλωσε ότι είχε ερευνήσει το κατάλυμα για να ελέγξει τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας πριν από την κράτηση.
  • Ένα επιπλέον 21% το έκανε μετά την κράτηση.
  • Το 57% είπε ότι «περιστασιακά» ελέγχει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στα ταξιδιωτικά του σχέδια, με μόνο το 8% να το κάνει «πάντα».

Διακοπές all-inclusive ή εγχώριες διακοπές;

  • Το ένα τρίτο των Γερμανών (36%) σχεδιάζει να εξοικονομήσει χρήματα κάνοντας ταξίδια εσωτερικού και όχι διεθνή.
  • Το 25% θα επιλέξει προσφορές all-inclusive για να διαχειριστεί καλύτερα τις δαπάνες του και να προγραμματίσει το κόστος με σιγουριά.

«Ο αντίκτυπος του Covid στην ταξιδιωτική βιομηχανία εξακολουθεί να είναι αισθητός, τονίζει ο Neal Jones, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Marriott International σε EMEA.

Λόγω της μεγάλης σημασίας που δίνουν οι άνθρωποι στα ταξίδια, υπήρξε βαθιά αλλαγή στη σκέψη και στις προτεραιότητες του προϋπολογισμού τους.

Τα ταξίδια σχεδιάζονται τώρα πιο συνειδητά και υπάρχει μια συναισθηματική προσκόλληση σε αποδράσεις σύμφωνες με τις προσωπικές αξίες των ανθρώπων».