Σύνταξη: tourismtoday.gr

Eξι στους δέκα επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό μόνο και μόνο για να μπορούν να μοιραστούν μια φωτογραφία στο κανάλι τους στα social media, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Bitkom.

  • Στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 29 ετών, το 71% προτιμά ένα μέρος που κυριαρχεί στο Instagram.
  • Το 75% χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για τον προγραμματισμό των διακοπών, δείχνει έρευνα της Statista.
  • Συγκριτικά, μόνο το 47% επιλέγει προορισμό με βάση απόψεις φίλων και οικογένειας.

Τα πλεονεκτήματα των social media για ταξίδια

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο δημοφιλή για ταξιδιωτική έμπνευση για κάποιο λόγο. Ενώ συχνά οι χρήστες πρέπει να ψάχνουν περισσότερο για καλές συμβουλές για συμβατικές μηχανές αναζήτησης, μπορούν να δουν κατάλληλα βίντεο και φωτογραφίες απευθείας στο Instagram ή στο TikTok όταν κάνουν κύλιση χαλαρά.
Δεν χρειάζονται περισσότερα από το να πληκτρολογήσουν τη λέξη “ταξίδι” στη γραμμή αναζήτησης.
Στη συνέχεια, προτείνονται πόλεις, χώρες ή αξιοθέατα που προηγουμένως ήταν εκτός ραντάρ.

Οι φωτογραφίες και τα βίντεο τους δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκονται μόνοι τους στο χώρο. Προτείνονται επίσης τρέχουσες εκδηλώσεις ή εκθέσεις τέχνης.

Περισσότερο από έμπνευση

Οι χρήστες έχουν επίσης το πλεονέκτημα ότι οι απόψεις των άλλων εμφανίζονται στα σχόλια και τα βίντεο. Αυτό τους δίνει μια πιο αυθεντική εντύπωση για αξιοθέατα, εστιατόρια ή καταλύματα.

Άλλοι χρήστες μπορούν επίσης να παρέχουν συμβουλές για το ταξίδι που ενδέχεται να μην υπάρχουν σε ορισμένα άρθρα του Διαδικτύου.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να μάθουν αν ένα μέρος αξίζει ή όχι τη διαφημιστική εκστρατεία.

Οι κίνδυνοι του τουρισμού στο Instagram

Ωστόσο, η διαφημιστική εκστρατεία του Instagram φέρνει και κάποιες δυσκολίες. Χιλιάδες άνθρωποι βλέπουν «insider tips» στο Διαδίκτυο και οι άνθρωποι ξαφνικά κατακλύζουν πολλά μέρη που έχουν κερδίσει φήμη μέσω των social media.

Σοβαρές συνέπειες για τη φύση και τους ντόπιους

Οι τουρίστες του Instagram καταπατούν τη φύση, ενοχλούν σπάνια είδη ζώων στο περιβάλλον τους και καταστρέφουν πολιτιστικά αγαθά.

Επιπλέον, πολλοί τουρίστες είναι ακόμη και πρόθυμοι να θέσουν εσκεμμένα τον εαυτό τους σε κίνδυνο για την τέλεια φωτογραφία. Όπως αποκαλύπτει η έρευνα της Bitkom, σχετικά με το ρίσκο για μια καλή φωτογραφία:

  • Περίπου το 22% αγνόησε εμπόδια ή πινακίδες.
  • Το 14% έθεσε εσκεμμένα τον εαυτό του σε κίνδυνο.

Ο τουρισμός στο Instagram έχει επίσης μειονεκτήματα για τους κατοίκους. Πρέπει να αποδεχτούν το αυξανόμενο κόστος και τις ελλείψεις κατοικιών λόγω της υπεροχής των τουριστικών καταλυμάτων.
Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν πάντα εκστρατείες για τον περιορισμό του overtourism στο Ντουμπρόβνικ, τη Βενετία ή το Άμστερνταμ.

Από την ψευδαίσθηση στην απογοήτευση

Εκτός από τον αντίκτυπο στους προορισμούς διακοπών, οι ταξιδιωτικές αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να είναι παραπλανητικές και να χαλάσουν ένα ταξίδι. Είναι σπάνιο να δεις πόσο γεμάτα είναι τα αξιοθέατα στα social media.

Οι influencers χρησιμοποιούν κόλπα, βγάζοντας φωτογραφίες νωρίς με την ανατολή του ηλίου ή επιλέγοντας γωνίες όπου δεν μπορείτε να δείτε τους άλλους.

Ένα παράδειγμα είναι η «Πύλη του Παραδείσου» στο Μπαλί. Στο Instagram, υπάρχουν πολλές φωτογραφίες χρηστών που ποζάρουν ανάμεσα σε δύο πύργους.
Πίσω τους βρίσκεται το όρος Agung, του οποίου η αντανάκλαση μοιάζει με λίμνη. Αλλά είναι απλώς μια λακκούβα και ένας καθρέφτης.

Επιπλέον, οι εικόνες στο Instagram και σε άλλες πλατφόρμες επεξεργάζονται συχνά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια παραμορφωμένη εικόνα, καθώς τα μέρη στις φωτογραφίες φαίνονται πιο πολύχρωμα και ζωντανά από ό,τι στην πραγματικότητα.
Με τον ίδιο τρόπο ρετουσάρονται άτομα και περιοχές. Μπορεί να περιμένετε ένα υπέροχο μέρος στο Instagram και στη συνέχεια να απογοητευτείτε, στην πραγματικότητα.

Είναι πολύ εύκολο να διαδοθούν ψευδείς πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μερικοί άνθρωποι βασίζονται μόνο σε δεδομένα από το Instagram ή το TikTok για την έρευνά τους. Είναι λογικό να ελέγχετε πληροφορίες για μέρη πριν από την αναχώρηση.
Οι άνθρωποι συχνά δημοσιεύουν βίντεο από ιστότοπους και μεταφέρουν ψευδείς πληροφορίες.

Για παράδειγμα, μπορείτε να δείτε μια διαφορετική τοποθεσία από αυτή που αναγράφεται στη λεζάντα ή στα σχόλια. Άτομα που έχουν ήδη βρεθεί εκεί ή έχουν κάνει έρευνα μπορεί να αποκαλύψουν παραπληροφόρηση. Κάποιοι, από την άλλη, εμπιστεύονται τις πληροφορίες και ταξιδεύουν σε εντελώς λάθος μέρος.

Κατανόηση του τουρισμού Instagram

Τα οφέλη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως ταξιδιωτικής έμπνευσης είναι αναμφισβήτητα.
Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok προσφέρουν έναν απλό τρόπο για να εξερευνήσετε νέους προορισμούς και να συγκεντρώσετε οπτικές εντυπώσεις από τον κόσμο. Ωστόσο, η τουριστική δημοσιότητα στο Instagram έχει τις προκλήσεις της.

  • Η δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οδηγεί σε μαζικό τουρισμό, ζημιές στα οικοσυστήματα και επιβάρυνση των κατοίκων.
  • Οι επεξεργασμένες φωτογραφίες ή η διάδοση παραπληροφόρησης μπορεί να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και να οδηγήσουν σε απογοήτευση σε ένα ταξίδι.

Όσο συναρπαστικός μπορεί να είναι ο τουρισμός στο Instagram, είναι επίσης σημαντικό να έχουμε μια ισορροπημένη κατανόηση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων.

Σε γενικές γραμμές, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να αποφεύγουν να εστιάζουν υπερβολικά στα τέλεια στιγμιότυπα και να απολαμβάνουν τις εντυπώσεις του ταξιδιού.

Η κοινωνική πίεση υπάρχει συχνά για να παρουσιάσετε το καλύτερο δυνατό ταξίδι και πρέπει να θυμάστε να ζείτε τη στιγμή. Βοηθάει να κάνεις μια «κοινωνική αποτοξίνωση» στις διακοπές και να αφήσεις το κινητό στην άκρη για λίγες ώρες. Και μερικές φορές είναι ωραίο να εξερευνάς την περιοχή μόνος σου. Μπορεί να βρείτε πραγματικές «insider tips» χωρίς να χρησιμοποιήσετε τα social media.