Ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας από την Ovation Global DMC, σχετικά με τα βήματα του κλάδου διαχείρισης προορισμών και εκδηλώσεων για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι μόλις το 15% των εταιριών παγκοσμίως δίνουν προτεραιότητα και εργάζονται για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα.  Ο κλάδος διαχείρισης προορισμών και εκδηλώσεων έχει πολύ δρόμο να διανύσει όσον αφορά την ιεράρχηση των πρακτικών βιωσιμότητας.

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν εταιρίες και προμηθευτές από όλο τον κόσμο, είχε ως στόχο να αξιολογήσει το επίπεδο δέσμευσης και προόδου στην εφαρμογή μέτρων μείωσης των εκπομπών.

Αυτά τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για αυξημένες προσπάθειες για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η μέτρηση του αποτυπώματος άνθρακα είναι απαραίτητη για την κατανόηση του τρόπου μείωσης των εκπομπών και αποτελεσματικής αντιστάθμισης τους.

Ωστόσο, η έρευνα διαπίστωσε ότι μόνο το 38% των συμμετεχόντων ισχυρίζεται ότι η εταιρεία τους μετρά το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα του οργανισμού, ενώ μόνο το 33% μετρά το αποτύπωμα άνθρακα των εκδηλώσεων που διοργανώνουν.

Αυτή η έλλειψη ολοκληρωμένης μέτρησης εμποδίζει την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μείωσης του άνθρακα.

Η συνεργασία με βιώσιμους προμηθευτές είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη εκδηλώσεων με μηδενικό αποτύπωμα.

Η έρευνα αποκαλύπτει, ωστόσο, ότι επί του παρόντος, μόνο το 14% των εταιρειών συνεργάζεται με προμηθευτές που εργάζονται ενεργά προς το Net Zero.

Το θετικό, ωστόσο, είναι ότι το 50% των εταιρειών δήλωσε ότι βρίσκεται στη διαδικασία εφαρμογής μέτρων για τη συνεργασία με περισσότερους βιώσιμους προμηθευτές στο μέλλον, δείχνοντας μια αυξανόμενη αναγνώριση της σημασίας της βιωσιμότητας.

Η έρευνα διερεύνησε επίσης κίνητρα πίσω από τις προσπάθειες των εταιρειών να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

Τα βασικά κίνητρα ήταν οι εντολές των πελατών και η επιθυμία να διατηρήσουν μια θετική εικόνα και φήμη. Επιπλέον, πολλοί οργανισμοί αναγνώρισαν τη σημασία της προσέλκυσης νέων πελατών μέσω βιώσιμων πρακτικών.

Ο Rutger Hoorn, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων & Στρατηγικών Συνεργασιών στην Ovation Global DMC, τόνισε «Ασπαζόμενοι βιώσιμες πρακτικές, οι εταιρίες μπορούν όχι μόνο να μειώσουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπό τους, αλλά και να εμπνεύσουν άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους».

Τα αποτελέσματα αυτής της παγκόσμιας έρευνας χρησιμεύουν ως κλήση αφύπνισης για τον κλάδο, καθώς υπάρχει σαφής ανάγκη για αυξημένες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας και ισχυρότερη δέσμευση για την επίτευξη μηδενικής κατάστασης καθαρού άνθρακα.