Οι νέες κυρώσεις της ΕΕ περιλαμβάνουν απαγόρευση της προμήθειας καυσίμων αεροσκαφών στη Ρωσία. Αυτό είναι απίθανο να επηρεάσει τους τουρίστες: τα αεροπλάνα στη Ρωσία τροφοδοτούνται με τη δική τους κηροζίνη, αλλά ακόμη και η μείωση του μεριδίου του κόστους για αυτό, δυστυχώς, δεν θα οδηγήσει σε φθηνότερη μεταφορά.
Την Παρασκευή 8 Απριλίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε το πέμπτο πακέτο αντιρωσικών κυρώσεων, το οποίο περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, απαγόρευση της προμήθειας αεροπορικών καυσίμων από την Ευρώπη στη χώρα. Ερωτήσεις από ταξιδιώτες προκλήθηκαν από την πιθανότητα διακοπών στο έργο της αεροπορίας ως προς αυτό. Ωστόσο, ειδικοί της αγοράς υποστηρίζουν ότι το μέτρο δεν θα επηρεάσει τους τουρίστες.
Τα αεροσκάφη στη Ρωσία ανεφοδιάζονται με αεροπορική κηροζίνη δικής τους παραγωγής – καύσιμο TS-1. Αυτό ισχύει και για τα συμβούλια ξένων αεροπορικών εταιρειών που πετούν στη Ρωσία.
Επιπλέον, η ρωσική πλευρά είχε ήδη την εμπειρία να αρνηθεί πλήρως τις ξένες προμήθειες αεροπορικών καυσίμων: στην αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού, εν μέσω πτώσης των τιμών του πετρελαίου τον Μάιο του 2020, η κυβέρνηση αποφάσισε να απαγορεύσει την εισαγωγή των περισσότερων τύπων καυσίμων στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων αεροσκαφών, για έξι μήνες. Η απόφαση αυτή δεν επέφερε σημαντικές αλλαγές στην αγορά της επιβατικής αεροπορίας.
Πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η Ρωσία παρήγαγε περίπου 12 εκατομμύρια τόνους καυσίμων αεροσκαφών ετησίως, εκ των οποίων περίπου το ένα πέμπτο εξήχθη και μέχρι το 2021 επέστρεψε σε συγκρίσιμους όγκους παραγωγής 9,22 εκατομμυρίων τόνων τους πρώτους 9 μήνες.
Ταυτόχρονα, το μερίδιο των δαπανών των αεροπορικών εταιρειών για καύσιμα μειώνεται σταδιακά: αν τα προ πανδημίας χρόνια ήταν περίπου το ένα τρίτο στη συνολική δομή των δαπανών του αερομεταφορέα, τότε πέρυσι ήταν μόλις 21%. Τέτοια συμπεράσματα περιέχονται σε έκθεση που εκπονήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τον πρωθυπουργό Μιχαήλ Μισούστιν.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά σχέδια για το έτος , οι ρωσικοί αερομεταφορείς θα χρειαστούν λιγότερα καύσιμα αεροσκαφών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Εάν η αγορά ακολουθήσει το διάνυσμα που υποδεικνύει η κυβέρνηση και προσπαθήσει για επιβατική κίνηση 100 εκατομμυρίων ατόμων το 2022, τότε η μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια για ολόκληρο το έτος θα είναι περίπου 10% (το 2021, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες μετέφεραν 111 χιλιάδες επιβάτες ).
Η μείωση της διεθνούς κίνησης είναι επίσης αισθητή – παρά το γεγονός ότι μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Turkish Airlines, αυξάνουν τη συχνότητα των πτήσεων προς τη Ρωσία, γενικά, ο αριθμός των ξένων αερομεταφορέων που πετούν προς τη Ρωσία έχει μειωθεί σημαντικά . Ακόμη και στο πλαίσιο της πανδημίας, στις αρχές του 2021, περίπου 60 ξένοι αερομεταφορείς πέταξαν στη Ρωσία, τον Μάρτιο του 2022 δεν υπήρχαν περισσότεροι από 35 από αυτούς .
Θεωρητικά, αυτή η κατάσταση πραγμάτων θα μπορούσε να συγκρατήσει την αύξηση του κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων , αλλά δεδομένου ότι αυτός δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει την τιμολόγηση και το κόστος μιας πτήσης για τον τελικό χρήστη εξαρτάται επίσης από το κόστος συντήρησης του αεροσκάφους, η ζήτηση για Τα αεροπορικά ταξίδια, οι μισθοί και ούτω καθεξής, Οι ειδικοί δεν αναμένουν επίσης ότι μια δύσκολη οικονομική κατάσταση θα μειώσει το κόστος των αεροπορικών μεταφορών το 2022.