Οι εκπομπές ρύπων των πλοίων θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 97,5% με τη μετάβαση από πλοία ντίζελ σε ένα νέο τύπο ηλεκτρικού πλοίου που θα εισαχθεί στη Στοκχόλμη τον επόμενο χρόνο. Αυτό αποκάλυψε σε πρόσφατη μελέτη του το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Στοκχόλμη.

Το επόμενο έτος, η Περιφέρεια της Στοκχόλμης θα δοκιμάσει το ταχύτερο και μεγαλύτερης εμβέλειας ηλεκτρικό πλοίο μέχρι σήμερα, το Candela P-12 Shuttle, το πρώτο επιβατηγό πλοίο αυτού του τύπου στον κόσμο.

Εκτός από το ότι είναι γρήγορα και άνετα η μελέτη προτείνει ότι τα πλοία με τεχνολογία ηλεκτρικών υδροπτέρυγων θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές από τις θαλάσσιες μεταφορές κατά 97,5% σε σύγκριση με τα σημερινά πλοία ντίζελ. Στη Σουηδία, η εγχώρια ναυτιλία εξέπεμψε περίπου 680.000 τόνους CO2 το 2020, περισσότερους από ό,τι τα τρένα, τα λεωφορεία και οι εσωτερικές πτήσεις μαζί.

Το κορυφαίο τεχνικό πανεπιστήμιο της χώρας, το KTH, συνέκρινε το Candela P-12 Shuttle με τα πετρελαιοκίνητα πλοία της πόλης σε μια ανάλυση κύκλου ζωής. Η ανάλυση εξετάζει τα διάφορα στάδια της ζωής του προϊόντος. εξόρυξη πρώτων υλών, φάση κατασκευής και χρήσης έως ότου το προϊόν δεν χρησιμοποιείται πλέον και πρέπει να απορριφθεί ή να ανακυκλωθεί. Η μελέτη δείχνει ότι σε διάρκεια ζωής 30 ετών, το αποτύπωμα άνθρακα ενός Candela P-12 Shuttle είναι 97,5% χαμηλότερο από αυτό των συγκριτικών πλοίων ντίζελ.

Σύμφωνα με τους συγγραφείς, η μελέτη είναι η πρώτη που καταδεικνύει τη διαφορά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μεταξύ των ηλεκτρικών πλοίων υδρογόνου και των παραδοσιακών οχηματαγωγών.

Ο συνδυασμός χρήσης υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο κύριος παράγοντας για τη μείωση των εκπομπών. Και δεδομένου ότι το σουηδικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας είναι σχεδόν απαλλαγμένο από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αυτός ο τύπος πλοίων έχει ένα σαφές πλεονέκτημα, λέει ο Felix Glaunsinger, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.

Παγκοσμίως, τα πλοία αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των παγκόσμιων αερίων του θερμοκηπίου, συγκρίσιμα με τις εκπομπές της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας. Οι εκπομπές αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια παρά τη φιλοδοξία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού να μειώσει την ένταση άνθρακα των πλοίων κατά 40% έως το 2030.