Έντονες ανησυχίες έχει εγείρει η πανδημία σχετικά με την ασφαλιστική κάλυψη για καταναλωτές και ταξιδιωτικές επιχειρήσεις. Αυτό υποστηρίζει η Air Travel Insolvency Committee.
Ειδικότερα, επικαλείται την αποτυχία ορισμένων εταιρειών να πληρώσουν πλήρως τις επιστροφές χρημάτων όταν οι καταναλωτές ακυρώνουν ταξίδια λόγω κυβερνητικών συμβουλών. Παράλληλα προειδοποιεί για αυξημένο κίνδυνο αφερεγγυότητας εάν δεν διατίθεται κατάλληλη ασφάλιση καθώς συνεχίζονται τα ταξίδια.
Η έκθεση Atipac, που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο, σημειώνει ότι τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης αναφέρονται στις συμβουλές του Foreign Office, αλλά η καθοδήγηση από τα φανάρια προέρχεται από το Τμήμα Μεταφορών και συμβουλές για σχολικές εκδρομές από το Υπουργείο Παιδείας.
Όταν το Υπουργείο Εξωτερικών προειδοποιεί για ταξίδια, οι καταναλωτές «φυσικά επιδιώκουν να κάνουν κράτηση εκ νέου ή να ακυρώσουν. Ωστόσο, ορισμένες επιχειρήσεις αρνήθηκαν να παράσχουν επιστροφές χρημάτων με βάση ότι οι πτήσεις θα μπορούσαν να συνεχιστούν.
Η έκθεση σημειώνει ότι ορισμένα μέλη της επιτροπής «πιστεύουν ότι ο ασφαλιστικός κλάδος έκανε ένα βήμα πίσω από την εξόφληση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων».
Ως εκ τούτου αφήνει τις επιχειρήσεις «εκτεθειμένες στο πλήρες φάσμα του κόστους» που σχετίζονται με τις επιστροφές χρημάτων.
Τέλος, προειδοποιεί για “υψηλότερο κίνδυνο αφερεγγυότητας” λόγω “ανεπαρκούς διαθεσιμότητας κατάλληλων ασφαλιστικών προϊόντων για τις επιχειρήσεις” καθώς ξεκινούν τα διεθνή ταξίδια.