Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Action Fraud στο Ηνωμένο Βασίλειο έλαβε 1.907 αναφορές για απάτες σχετικά με τις διακοπές και τα ταξίδια κατά το οικονομικό έτος 2020-21. Μείωση άνω του 70% από έτος σε έτος.

Το εθνικό κέντρο αναφοράς για απάτη και εγκληματικότητα στον κυβερνοχώρο δήλωσε ότι η πτώση είχε προβλεφθεί, λόγω της κρίσης Covid.

Ωστόσο, οι απώλειες από τα θύματα εξακολουθούσαν να ανέρχονται σε 2,2 εκατομμύρια λίρες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Με μέση απώλεια 1.242 λίρες ανά θύμα.

Το Action Fraud ξεκίνησε μια εθνική εκστρατεία ευαισθητοποίησης. Με στόχο να υπενθυμίσει στο κοινό “να σκεφτεί δύο φορές” πριν παραδώσει χρήματα και προσωπικά του στοιχεία κατά την κράτηση διακοπών. Πέρυσι, εγκληματίες στόχευσαν ανυποψίαστους παραθεριστές:

  • Σε κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων (56%).
  • Σε κράτηση καταλυμάτων διακοπών (29%).

Η πλατφόρμα social media που εξαπατήθηκαν οι περισσότεροι

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των θυμάτων ήταν ηλικίας μεταξύ 19 και 50 ετών (73%).
Το 32% δήλωσαν ότι είχαν επαφή με τον ύποπτο αφού απάντησαν σε μια προσέγγιση ή διαφήμιση σε μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.
Το Facebook ήταν η πλατφόρμα social media (62%) με τα περισσότερα θύματα.

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων, όπως η Airbnb και η Booking.com, αναφέρoνται σχεδόν στο 10% των αναφορών που έγιναν.

Το 7% εκείνων που υπέβαλαν αναφορές έπεσαν θύματα υπόπτων που πλαστοπροσωπούν νόμιμες ταξιδιωτικές εταιρείες. Συμπεριλαμβανομένων ιστότοπων αεροπορικών εταιρειών και καταλυμάτων διακοπών.

Τα θύματα έψαξαν για εισιτήρια πτήσεων στο διαδίκτυο. Και βρήκαν έναν ιστότοπο που πίστευαν ότι είναι ο γνήσιος της εταιρείας.
Την απάτη συνειδητοποίησαν όταν έφτασαν στο αεροδρόμιο. Και δεν μπορούσαν να κάνουν check in.

Η Action Fraud καλεί το κοινό να ελέγξει εάν μια εταιρεία είναι μέλος της ABTA ή κάτοχος ATOL.