Σύνταξη tourismtoday.gr

Περίπου το 50% μεγάλων παγκόσμιων εταιρειών έχουν μειώσει στο μισό τις πτήσεις για επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία, σύμφωνα με στοιχεία της καμπάνιας Travel Smart.

Η Travel Smart, είναι μια παγκόσμια εκστρατεία υπό την ηγεσία της Transport & Environment (T&E) με στόχο τη μείωση των εκπομπών στα εταιρικά αεροπορικά ταξίδια.
Η έρευνα της έδειξε ότι 104 από τις 217 εταιρείες που αναλύθηκαν είχαν μειώσει τις επαγγελματικές τους πτήσεις κατά τουλάχιστον 50% το 2022 σε σύγκριση με το 2019.

Η εταιρεία τεχνολογίας SAP (-86%), ο φαρμακευτικός γίγαντας Pfizer (-78%) και ο όμιλος συμβούλων PWC (-76%) είναι μεταξύ των εταιρειών που έχουν τις μεγαλύτερες μειώσεις στις πτήσεις στη σύγκριση του 2019 με το 2022.

Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες «πλησίαζαν πολύ κοντά» στα επίπεδα πτήσεων του 2019 πέρυσι, με 21 εταιρείες να πετούν περισσότερο από ό,τι πετούσαν πριν από το Covid.

Οι εκπομπές από τα επαγγελματικά ταξίδια μειώθηκαν κατά 51% μεταξύ 2019 και 2022, όπως αποκαλύπτουν τα δεδομένα 217 εταιρειών με τα υψηλότερα επίπεδα πτήσεων.

Η Denise Auclair, υπεύθυνη της εκστρατείας του Travel Smart, δήλωσε ότι είναι «θετική εικόνα» το γεγονός ότι πολλές εταιρείες δεν έχουν επιστρέψει μέχρι στιγμής στα επίπεδα πτήσεων του 2019.

Όπως υπογράμμισε «τα διδάγματα από την πανδημία έχουν ληφθεί. Ο δρόμος προς τα εμπρός είναι η συνεργασία με περισσότερες διαδικτυακές συναντήσεις, περισσότερα ταξίδια με τρένο και λιγότερα με αεροπλάνο.

Αλλά είναι ανησυχητικό να βλέπουμε ακόμα πάρα πολλές εταιρείες να επιστρέφουν στις υπερβολικές πτήσεις για επαγγελματικούς λόγους με τόσο λίγη ανησυχία για τον πλανήτη. Η αρχή του 2024 είναι η ιδανική στιγμή για νέες εταιρικές αποφάσεις ώστε να αφήσουμε πίσω μας τις παλιές, υψηλές πτήσεις».

Η Travel Smart επεσήμανε ότι 171 από τις 217 εταιρείες που αναλύθηκαν δεν έχουν επί του παρόντος στόχους για τη μείωση των εκπομπών από τα επαγγελματικά ταξίδια τους.

Η ομάδα προέτρεψε αυτές τις εταιρείες να θέσουν τους δικούς τους στόχους μείωσης ή να «αυξήσουν τη φιλοδοξία και να προωθήσουν το χρονοδιάγραμμα» των υφιστάμενων στόχων.

Συνιστά επίσης στις παγκόσμιες επιχειρήσεις να αναφέρουν τον πλήρη κλιματικό αντίκτυπο των εκπομπών τους από τις επαγγελματικές πτήσεις, καθώς και να καθορίζουν ετήσιους «προϋπολογισμούς για το κλίμα στα ταξίδια», ώστε να προωθήσουν εικονικές συναντήσεις και σιδηροδρομικά ταξίδια αντί για τα αεροπορικά ταξίδια.

Η εκστρατεία ζητά μείωση 50% των συνολικών επαγγελματικών ταξιδιών κατά την τρέχουσα δεκαετία, ώστε να καταστεί δυνατή η συμβατότητα των αερομεταφορών με την «πορεία» για τον περιορισμό της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής σε αύξηση 1,5C.