Οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να πρωτοστατήσουν στη βιωσιμότητα, καθώς οι τουρίστες δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για πιο φιλικές προς το περιβάλλον διακοπές, σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα βιωσιμότητας.
Αυτό προέκυψε από συζήτηση στο Sustainability Summit του Travel Weekly, κατά την οποία η διευθύντρια βιωσιμότητας της Deloitte, Emily Cromwell, ανέφερε ότι ενώ οι έρευνες καταναλωτών της εταιρείας δείχνουν μια «άνοδο» στον αριθμό των ανθρώπων που θέλουν να ακολουθήσουν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, το πρόσθετο κόστος λειτουργεί ως εμπόδιο.
Η Carolyn Wincer, διευθύνουσα σύμβουλος στο πρόγραμμα διαπίστευσης βιωσιμότητας Travelife, πρόσθεσε ότι η έρευνα δείχνει ότι οι παραθεριστές είναι έτοιμοι να πληρώσουν επιπλέον για φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια, αλλά αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα.
«Έχουν βγει ορισμένες παραπλανητικές μελέτες που υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές θα πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμες διακοπές – δεν θα το κάνουν όμως», ανέφερε.
Παράλληλα πρόσθεσε : «Η αλλαγή πρέπει να δημιουργηθεί από τη βιομηχανία, από τους διανομείς, από τους προμηθευτές. Ο κλάδος πρέπει να πει στην αλυσίδα εφοδιασμού: πρέπει να είστε πιο βιώσιμοι και θα αγοράσουμε τα προϊόντα σας εάν είστε. Χρειαζόμαστε ξενοδοχεία για να αρχίσουν να κάνουν το σωστό και χρειαζόμαστε τους τουριστικούς πράκτορες να τους πουν να αρχίσουν να κάνουν το σωστό. Βλέπουμε μια αύξηση στους καταναλωτές που λένε ότι θέλουν να ακολουθήσουν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής και το κόστος εμφανίζεται πάντα ως εμπόδιο».