Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Ισπανικό Ξενοδοχειακό Τεχνολογικό Ινστιτούτο (ITH) πραγματοποίησε μια μελέτη βιωσιμότητας της εφαρμογής της ρομποτικής σε ορισμένες ξενοδοχειακές διαδικασίες.

Οι ξενοδόχοι εκτιμούν ιδιαίτερα την ικανότητα των ρομπότ να λαμβάνουν δεδομένα και να αυτοματοποιούν διαδικασίες. Καθώς και να μειώνουν τους χρόνους λειτουργίας και το κόστος.

Ζούμε σε έναν κόσμο όπου μηχανές και τεχνολογία συνυπάρχουν με ανθρώπους.
Η χρήση της ρομποτικής και η αυτοματοποίηση πολλών επιχειρηματικών διαδικασιών μπορεί να κάνει τις εταιρείες πιο ανταγωνιστικές.

Το 94,7% των ξενοδοχείων πιστεύει ότι η αποτελεσματικότητα τους θα αυξηθεί σημαντικά εάν όλες οι διαδικασίες αυτοματοποιηθούν.

Οι λειτουργικές διαδικασίες που ενδιαφέρουν περισσότερο τους ξενοδόχους σύμφωνα με την μελέτη, είναι:

  • Ικανοποίηση των πελατών.
  • Μετατροπή των πωλήσεων.
  • Έλεγχος της ικανότητας λόγω των σημερινών περιορισμών που προκαλούνται από την πανδημία.

Ρόλο στα ρομπότ, δίνουν τα τμήματα ξενοδοχείου με τη μεγαλύτερη λειτουργική πολυπλοκότητα. Όπως ο καθαρισμός, τα εστιατόρια και η ρεσεψιόν.

Υποδοχή

Οι διαδικασίες check-in και check-out και οι έρευνες ποιότητας των υπηρεσιών είναι οι κύριες που πρέπει να αυτοματοποιηθούν. Κι αυτό σύμφωνα με ορισμένους ξενοδόχους, «ως βοήθεια και όχι ως αντικατάσταση των ρεσεψιονίστ».

Ικανοποίηση πελατών

Από την εμπειρία των επισκεπτών, η ρομποτική δείχνει δυνατότητες:

  • Διεξαγωγής ερευνών ικανοποίησης επισκεπτών.
  • Κρατήσεων εντός και εκτός ξενοδοχείου.
  • Διασταυρώσεων.
  • Βοηθού ρεσεψιονίστ κατά την αναμονή του πελάτη, με σκοπό την αποφυγή ουρών ή περικοπή του χρόνου αναμονής.

Καθαρισμός

Κατά τον καθαρισμό τα ρομπότ μπορούν να βοηθήσουν τον καθαρισμό των δωματίων των ξενοδοχείων. Από τη μεταφορά των καροτσιών καθαριότητας έως να βάζουν πλυντήριο.
Επιπλέον, μπορούν να στρώσουν κρεβάτια ή να χρησιμοποιήσουν τεχνητή όραση για να ελέγξουν τα δωμάτια.

Στα τρόφιμα και τα ποτά

Στα τρόφιμα και τα ποτά, τα ρομπότ μπορούν να συμμετέχουν σε διαδικασίες όπως οι πληρωμές και η εμφάνιση μενού.

Ωστόσο, οι ξενοδόχοι που ερωτήθηκαν δεν είναι τόσο ελπιδοφόροι για διαδικασίες στις οποίες εμπλέκεται το ανθρώπινο άγγιγμα ενός σερβιτόρου. Όπως η πρόταση υποδείξεων ή η μεταφορά πιάτων από την κουζίνα κ.λπ.

Τομέας MICE

Σε εκδηλώσεις και συναντήσεις, η ρομποτική μπορεί να είναι χρήσιμη για τον έλεγχο των ορίων χωρητικότητας και των αποστάσεων ασφαλείας.
Καθώς και άλλων μέτρων, όπως η χρήση μάσκας όπου είναι υποχρεωτική.

Τα ρομπότ δείχνουν επίσης δυνατότητες στην εγγραφή και τον έλεγχο πρόσβασης. Καθώς και στη συλλογή δεδομένων από τους παρευρισκόμενους και ως κέντρα πληροφόρησης για τις εκδηλώσεις κάθε δωματίου, τα προγράμματα, τη χωρητικότητα κ.λπ.

Σε κοινόχρηστους χώρους

Σε κοινόχρηστους χώρους, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την εφαρμογή της ρομποτικής για τη διαχείριση της πρόσβασης και τον έλεγχο της ικανότητας. Καθώς και της χρήσης βιομετρικών στοιχείων, χωρίς να υποτιμάται η αξία τους ως κέντρο πληροφόρησης και εξυπηρέτησης πελατών.
Τα ρομπότ επειδή κινούνται έχουν πολλές χρήσεις σε όλες τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.