Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας έρευνας ForwardKeys, η πανδημία έχει φέρει την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία στα όριά της. Την περασμένη εβδομάδα (30 Μαρτίου – 5 Απριλίου), η ικανότητα των διεθνών αεροπορικών εταιρειών υποχώρησε σε ετήσια βάση σχεδόν κατά 80%.
Εάν πριν από ένα χρόνο την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου ο συνολικός αριθμός των θέσεων στις πτήσεις ξεπέρασε τα 44 εκατομμύρια, τότε φέτος ανερχόταν σε μόλις 10 εκατομμύρια.
Στις αρχές Απριλίου συνέχισαν να λειτουργούν δέκα κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες, αλλά ο αριθμός των θέσεων στις πτήσεις τους έπεσε αρκετές φορές: KLM (800 χιλιάδες θέσεις), Qatar Airways (σχεδόν 500 χιλιάδες), Ryanair (400 χιλιάδες).
Ακολουθούνται κατά φθίνουσα σειρά από Delta, Air France, American, British Airways, Wizz Air, Cathay Pacific και Jeju. Ωστόσο, τον Απρίλιο, αυτή η ομάδα θα μειωθεί περαιτέρω.
Σύμφωνα με τον Olivier Ponti, αντιπρόεδρο της ForwardKeys, μετά το τέλος της πανδημίας Covid-19, η κατάσταση στην αεροπορική βιομηχανία δεν θα επιστρέψει σε εκείνη την εικόνα της αγοράς που ήταν στις αρχές του 2020″.
Είναι πιθανό ότι από τη στιγμή που τελειώνει το ξέσπασμα του κορωνοϊού, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες να χρεοκοπήσουν και οι μεταφορείς που παραμένουν στην αγορά θα πρέπει να προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις για να αποκαταστήσουν τη ζήτηση.
Σύμφωνα με την εταιρεία της βιομηχανίας OAG, ο τομέας των αεροπορικών μεταφορών έχασε αρκετά χρόνια λόγω του κορωνοϊού. Η επιστροφή στο επίπεδο του 2020 είναι δυνατή μόνο το 2022 ή ακόμα και το 2023.
Σύμφωνα με το Αναλυτικό Κέντρο Αεροπορίας Cirium, κάθε δεύτερο αεροσκάφος στον κόσμο είναι τώρα σταθμευμένο. Λόγω της μειωμένης ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, προβλέπεται σημαντική μείωση της παραγωγής αεροσκαφών ευρείας ατράκτου.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως από την Vestnik ATOR, λόγω της ακύρωσης των πτήσεων και του κλεισίματος των αεροδρομίων λόγω της πανδημίας , η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη το Μάρτιο του 2020 μειώθηκε κατά 65% σε ετήσια βάση.