Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η συμφωνία μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και του Lufthansa Group για την πώληση της ITA Airways εκτιμάται ότι θα κλείσει τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Corriere della Sera από δύο κυβερνητικές πηγές, το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών της Ιταλίας σκοπεύει να υπογράψει μια «προσύμβαση» μεταξύ 15 και 31 Μαρτίου για να επιτρέψει στη γερμανική εταιρεία να αποκτήσει ένα αρχικό μερίδιο 40% στον εθνικό της αερομεταφορέα.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της σε συνάντηση την Τρίτη 31 Ιανουαρίου μεταξύ του Fabio Lazzerini διευθύνοντος συμβούλου της ITA Airways και των εργατικών συνδικάτων της Ιταλίας, συζητήθηκαν λεπτομέρειες του σχεδίου ανάκαμψης της Lufthansa για τη νέα αεροπορική εταιρεία.

Το σχέδιο φέρεται να περιλαμβάνει αύξηση των μισθών για το προσωπικό της ITA Airways –με τη Lufthansa να μην πτοείται από τις απαιτήσεις των συνδικάτων για καλύτερες αμοιβές– και την τελική επιστροφή της κληρονομιάς Alitalia, η οποία έκλεισε τον Αύγουστο του 2021 μετά από χρόνια οικονομικών προβλημάτων.

Οι πηγές αναφέρουν ότι η επωνυμία Alitalia θα επιστρέψει μόλις ο αερομεταφορέας γίνει κερδοφόρος. Η αεροπορική εταιρεία θα περιοριστεί σε διηπειρωτικές πτήσεις, ενώ η ITA Airways θα συνεχίσει σε εθνικά και ευρωπαϊκά δρομολόγια.

Η ιταλική κυβέρνηση ξεκίνησε αποκλειστικές συνομιλίες με τον Lufthansa Group τον περασμένο μήνα.
Ο όμιλος υπέβαλε προσφορά για την απόκτηση ενός αρχικού μεριδίου 40% στον εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας -εκτιμώμενης αξίας 250 με 300 εκατομμύρια ευρώ- με εξαγορά του υπόλοιπου 60% σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Μετά την υπογραφή του μνημονίου συμφωνίας στις 27 Ιανουαρίου, οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι τα μέσα έως τα τέλη Μαρτίου.

Στη συνέχεια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει την συμφωνία με βάση το αντιμονοπωλιακό διαδικαστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις από άλλους αερομεταφορείς τα σχέδια εξαγοράς εκτιμάται ότι θα τεθούν σε εφαρμογή ήδη από αυτό το καλοκαίρι.

Ωστόσο, ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, έχει ήδη κάνει λόγο για «διορθώσεις» από αντίπαλες αεροπορικές εταιρείες.
Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται μεταξύ άλλων η απελευθέρωση slots στα αεροδρόμια Linate σε Μιλάνο και Fiumicino σε Ρώμη, γεγονός που θα μπορούσε να καθυστερήσει τη διαδικασία ρυθμιστικής έγκρισης.