Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Χίθροου έχει κληθεί να μειώσει τα τέλη που χρεώνει αεροπορικές εταιρείες κατά 20% από το 2024 για δύο χρόνια.

Η ρυθμιστική αρχή αεροπορίας (CAA) αποφάσισε ότι οι χρεώσεις του κόμβου του Λονδίνου ανά επιβάτη μπορεί να παραμείνουν στις 31,57 λίρες το 2023, αλλά να μειωθούν στις 25,43 το επόμενο έτος.

Η απόφαση ανώτατου ορίου τιμής ισχύει για τις χρεώσεις που επιβάλλει το Χίθροου στις αεροπορικές εταιρείες για τη χρήση του αεροδρομίου μέχρι το τέλος του 2026. Αυτό σημαίνει ότι η μέση χρέωση για πέντε χρόνια θα είναι 27,49 λίρες.

Οι επιβάτες επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα

Όπως αναφέρεται από την CAA το χαμηλότερο επίπεδο χρεώσεων από το 2024 «αναγνωρίζει ότι ο όγκος των επιβατών αναμένεται να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα και θα ωφελήσει τους επιβάτες όσον αφορά το χαμηλότερο κόστος, επιτρέποντας επίσης στο Χίθρρου να συνεχίσει να επενδύει στο αεροδρόμιο προς όφελος των καταναλωτών και να υποστηρίζει το αεροδρόμιο ικανότητα χρηματοδότησης των εργασιών της».

Το πακέτο περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα επενδύσεων κεφαλαίου ύψους 3,6 δισεκατομμυρίων λιρών που καλύπτει σαρωτές ασφαλείας επόμενης γενιάς και ένα νέο σύστημα αποσκευών στον τερματικό σταθμό 2, τα οποία συλλογικά αναμένεται να κοστίσουν περίπου 1,3 δις λίρες «και θα αποφέρουν σημαντικά οφέλη για τους επιβάτες», συμπεριλαμβανομένης μιας βελτιωμένης εμπειρίας ασφάλειας και πολλά άλλα ανθεκτική υποδομή.

Στο Χίθροου επιτράπηκε να αυξήσει τη χρέωση επιβατών για τις αεροπορικές εταιρείες τον Δεκέμβριο του 2021 από 19,60 λίρες σε 30,19 λίρες για το καλοκαίρι του 2022 για να το βοηθήσει να ξεπεράσει την πανδημία.

«Έχουμε εξετάσει προσεκτικά τις έντονα διαφορετικές απόψεις της Heathrow Airport Limited και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με το μελλοντικό επίπεδο χρεώσεων, δήλωσε ο Richard Moriarty, διευθύνων σύμβουλος της CAA.

Είναι λογικό ότι τα αντίστοιχα συμφέροντα των μετόχων οδηγούν το αεροδρόμιο να επιχειρηματολογεί για υψηλότερες χρεώσεις και τις αεροπορικές εταιρείες να επιχειρηματολογούν για χαμηλότερες χρεώσεις.

Η δουλειά μας είναι να λάβουμε μια ανεξάρτητη απόφαση από αυτά τα αντικρουόμενα εμπορικά συμφέροντα. Να επικεντρωθούμε σε αυτό που είναι προς το καλύτερο συμφέρον για το ταξιδιωτικό κοινό που θα χρησιμοποιήσει το Χίθροου τα επόμενα χρόνια.

Για να το κάνουμε αυτό, λάβαμε υπόψη όλα τα σημεία της Heathrow Airport Limited και των αεροπορικών εταιρειών, μαζί με εκτεταμένες διαβουλεύσεις και τη δική μας λεπτομερή ανάλυση.

Είμαστε βέβαιοι ότι η τελική μας απόφαση αντιπροσωπεύει μια καλή συμφωνία για τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν τον κόμβο του Λονδίνου, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη την ανάγκη του αεροδρομίου να χρηματοδοτεί αποτελεσματικά τις δραστηριότητές του και να μπορεί να επενδύει στη βελτίωση των υπηρεσιών για το μέλλον».

Επικριτική η Virgin Atlantic

Ωστόσο, ο Shai Weiss διευθύνων σύμβουλος της Virgin Atlantic, παρέμεινε επικριτικός για το καθεστώς χρέωσης.

Όπως υπογράμμισε «μετά από σχεδόν δύο χρόνια διαβουλεύσεων και πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων που υποστηρίζουν ένα σημαντικά χαμηλότερο ανώτατο όριο τιμών, η CAA προσάρμοσε επιτέλους την πορεία της.

Ωστόσο, ένα μέσο ανώτατο όριο 27,49 λίρες έως το 2026, προσαρμοσμένο για τον πληθωρισμό, εξακολουθεί να τιμωρεί τους επιβάτες στο πιο ακριβό αεροδρόμιο του κόσμου, το οποίο κατά τη δική του παραδοχή αυξήθηκε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αεροδρόμιο πέρυσι.

Η CAA δεν έχει προχωρήσει αρκετά για να απωθήσει ένα μονοπωλιακό Χίθροου και να προστατεύει τους καταναλωτές.
Αυτή η διαδικασία έχει αποδείξει ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένου του τύπου που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό των τελών, είναι ριζικά σπασμένο. Θα εξετάσουμε προσεκτικά τη θέση μας.

Με το Πάσχα μόλις λίγες εβδομάδες μακριά και την έναρξη μιας πολυάσχολης καλοκαιρινής σεζόν, είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας.
Αναμένουμε από το Χίθροου να προσφέρει μια ποιοτική εμπειρία στους επιβάτες».

Τι λέει το Χίθροου

Εκπρόσωπος του αερολιμένα δήλωσε ότι «η CAA επέλεξε να μειώσει τις χρεώσεις αεροδρομίων στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας. Σε μια εποχή που οι αεροπορικές εταιρείες αποκομίζουν τεράστια κέρδη το Χίθροου παραμένει ζημιογόνο λόγω των λιγότερων επιβατών και του υψηλότερου κόστους χρηματοδότησης.

Αυτό δεν έχει νόημα και δεν θα κάνει τίποτα για τους καταναλωτές τη στιγμή που η CAA θα πρέπει να παρέχει κίνητρα για επενδύσεις για την ανοικοδόμηση της υπηρεσίας.
Θα πάρουμε τώρα λίγο χρόνο για να εξετάσουμε προσεκτικά τα επόμενα βήματα μας».