Δεύτερες σκέψεις, λόγω εορτών και της επίθεσης αγνώστων στον σταθμό «Πανεπιστήμιο», με καταστροφή του εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, επικράτησαν στον ΟΑΣΑ για το κλείσιμο όλων των πυλών στους σταθμούς του μετρό μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου.
Ετσι, με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα, οι σταθμοί έχουν χωριστεί σε «πρώτης» και «δεύτερης» προτεραιότητας, με τις πύλες να κλείνουν σταδιακά τις επόμενες εβδομάδες, με άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα έχουν κλείσει οι πύλες σε έξι σταθμούς του μετρό και συγκεκριμένα σε Άγιο Αντώνιο, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνα, Άγιο Δημήτριο και Αιγάλεω.
Παράταση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου πήρε και η διαδικασία αναβάθμισης περίπου 70 αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων της εταιρείας Intra, ώστε να μπορούν να εκδίδουν και να φορτίζουν κάρτες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τις ουρές για την έκδοση/φόρτιση ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ορισμένους σταθμούς, η διοίκηση του ΟΑΣΑ προχωρά και σε αναδιάταξη των αυτόματων μηχανημάτων, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός τους εκεί που καταγράφεται και η μεγαλύτερη κίνηση.
Εκκρεμεί, όμως, η στελέχωση ορισμένων σταθμών του μετρό, ώστε να λειτουργούν καθημερινά τα εκδοτήρια, τα οποία επί χρόνια ανοίγουν και κλείνουν με άγνωστο προγραμματισμό.
Στον ΟΑΣΑ προετοιμάζονται για τον συνωστισμό που θα καταγραφεί όταν κλείσουν οι μεγάλοι σταθμοί του δικτύου του μετρό, όπως το Σύνταγμα, το Μοναστηράκι ή η Ομόνοια.
Υπενθυμίζεται πως προ εβδομάδων ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε ανακοινώσει πως τη φύλαξη των σταθμών του μετρό θα αναλάβει η Ελληνική Αστυνομία, με δύναμη περίπου 200 αστυνομικών.
Η κατάσταση είναι περισσότερο σύνθετη με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Τα σημεία πώλησης μέσω των οποίων μπορούν οι επιβάτες να βρουν ηλεκτρονικά εισιτήρια έχουν πλέον αυξηθεί σε 700.
Οσοι αγοράσουν από τα συγκεκριμένα σημεία, θα διαπιστώσουν πως δεν πωλείται αυτόνομο εισιτήριο του 1,40 ευρώ, αλλά πρέπει να προμηθευτούν προϊόντα των πέντε ή δέκα εισιτηρίων.
Προς το παρόν, η διοίκηση του ΟΑΣΑ ανθίσταται στις πιέσεις για διάθεση ηλεκτρονικού εισιτηρίου του 1,40 ευρώ (που στη συνέχεια θα πετούν οι περισσότεροι) λόγω του κόστους.
Στο τραπέζι έχουν πέσει ιδέες για διάθεση διπλού εισιτήριου (2,80 ευρώ) από τα συγκεκριμένα σημεία διανομής, που θα αυξηθούν σταδιακά.
«Όταν εφαρμοστεί πλήρως το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα σταθερής τροχιάς, θα επικεντρωθούμε στην Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ, που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ» λένε από τον ΟΑΣΑ και υπενθυμίζουν το σχέδιο για πρόσληψη 160 ελεγκτών αποκλειστικά για την ΟΣΥ ΑΕ.