Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η πανδημία και οι συνέπειες της στον ταξιδιωτικό τομέα έχουν πλήξει σκληρά τις εταιρείες. Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια αναμένεται ανάκαμψη, η οποία θα ξεκινήσει στην Κίνα και τις ΗΠΑ το 2022.

Για την Ευρώπη, η ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων αναμένεται να σταθεροποιηθεί έως το 2025-2026. Και για τα επαγγελματικά ταξίδια, όχι πριν από το 2030.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της μελέτης Roland Berger σχετικά με τις επιπτώσεις του COVID-19 σε αυτό το είδος ταξιδιού με αεροπλάνο, τρένο και αυτοκίνητα.

Απαίτηση να είσαι διαφορετικός

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ζήτηση θα επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα τα επόμενα χρόνια, αλλά θα είναι κάπως διαφορετική.

  • Τα ταξίδια με τρένο θα είναι πιο δημοφιλή στους καταναλωτές, οι οποίοι δίνουν επίσης μεγαλύτερη προσοχή στο περιβάλλον όταν ταξιδεύουν.
  • Oι επαγγελματίες ταξιδιώτες θα βρίσκονται στο δρόμο λιγότερο συχνά, αλλά για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους.

Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις αρθούν όλοι οι περιορισμοί του COVID, αναμένονται δύο σημαντικές αλλαγές στο μέλλον.

  • Θα πραγματοποιούνται περίπου 20% λιγότερα ταξίδια συνολικά. Τόσο ιδιωτικά όσο και για επαγγελματικούς λόγους.
  • Η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια θα είναι πολύ χαμηλότερη από τα προ πανδημίας επίπεδα. Στο -24% στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και -21% στην Κίνα.

Ιδιαίτερα επηρεασμένος ο επιχειρηματικός τουρισμός

Η μετάβαση σε εικονικές συναντήσεις οδήγησε σε μείωση της προθυμίας για ταξίδια μεταξύ των επιχειρηματιών ταξιδιωτών. Αυτό ήταν ιδιαίτερα εμφανές στην Ευρώπη (44%) και στις ΗΠΑ (40%).

Στην Κίνα, οι κανονισμοί και οι νόμοι (45%) παραμένουν ο σημαντικότερος μοχλός των επαγγελματικών ταξιδιών, ακολουθούμενοι από το κόστος (43%).

Οι ειδικοί σημειώνουν επίσης ότι οι εταιρείες αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν τις οδηγίες τους για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Καθώς και να στραφούν σε τεχνολογίες εικονικής επικοινωνίας λόγω της πανδημίας.

Η τάση προς μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και αποτελεσματικότητα κατά τα ταξίδια θα συνεχιστεί και θα γίνει ιδιαίτερα αισθητή στον επιχειρηματικό τομέα.

Η βιωσιμότητα στην ατζέντα

Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα μεταξύ των καταναλωτών έχει ήδη οδηγήσει τη βιομηχανία και τις κυβερνήσεις σε δράσεις για τη μείωση των εκπομπών CO2. Οι μεγάλες τάσεις της πράσινης κινητικότητας και της βιωσιμότητας θα έχουν αντίκτυπο τόσο στα ιδιωτικά όσο και στα επαγγελματικά ταξίδια.

Μια άλλη σημαντική τάση θα είναι η ανάπτυξη νέων μορφών κινητικότητας, οι οποίες ωστόσο δεν θα έχουν βραχυπρόθεσμες συνέπειες για τον ταξιδιωτικό κλάδο. Τεχνολογικές καινοτομίες όπως τα αυτόνομα οχήματα ή τα αεροταξί δύσκολα θα βγουν στην αγορά σε μεγάλη κλίμακα πριν από το 2030.

Ευρωπαϊκό «νέο κανονικό» το 2025;

Οι ειδικοί γενικά υποθέτουν ότι το «νέο κανονικό» με την άρση όλων των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία θα έρθει το 2024.

Με γνώμονα την ισχυρή ανάπτυξη της αγοράς, η Κίνα αναμένεται να ανακάμψει ταχύτερα στις αρχές ή στα μέσα του 2022. Θα ακολουθήσουν οι ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του 2022.

Στην Ευρώπη, η ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων πιθανότατα δεν θα σταθεροποιηθεί ξανά μέχρι το 2025-2026.

Τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου θα πρέπει να:

  • Εξετάσουν νέα τμήματα πελατών.
  • Επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
  • Κάνουν τη βιωσιμότητα αναπόσπαστο μέρος της εταιρικής τους στρατηγικής.

Διαφορετικά τμήματα πελατών θα ανακάμψουν με διαφορετικές ταχύτητες. Ως εκ τούτου, η ανάπτυξη προϊόντων για συγκεκριμένους κλάδους μπορεί να αποτρέψει τις συμφωνίες για τις εταιρείες, τόσο από οικονομική άποψη όσο και από άποψη ανταγωνιστικότητας.