
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η κυβέρνηση στην Ιταλία κατέθεσε τον περασμένο Ιανουάριο ένα σχέδιο νόμου για να βάλει φρένο σε ψεύτικες ή παραπλανητικές κριτικές σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά αξιοθέατα της χώρας.
Οι δόλιες κριτικές είναι ήδη παράνομες στην Ιταλία, αλλά η χώρα εντείνει τους κανονισμούς της για να προσπαθήσει να αποτρέψει την παραμονή τους στην πρώτη θέση.
Το νέο νομοσχέδιο που αναμένεται να εγκριθεί από το κοινοβούλιο, θα απαιτεί από οποιονδήποτε θέλει να γράψει μια κριτική για να αποδείξει την επίσκεψη του και να παράσχει επαληθεύσιμη ταυτότητα.
Οι κριτικές θα πρέπει να συνταχθούν εντός 15 ημερών από την επίσκεψη και θα πρέπει να είναι λεπτομερείς, διαφανείς και σχετικές με την εμπειρία.
Το σχέδιο νόμου απαγορεύει την πρακτική κριτικών επί πληρωμή ή με κίνητρα -όπως η προσφορά δωρεάν στους πελάτες με αντάλλαγμα θετικές αξιολογήσεις- και η πώληση περιεχομένου.
Επιτρέπει επίσης το δικαίωμα απάντησης σε σχόλια, με τις εταιρείες να μπορούν να ζητήσουν την αφαίρεση τους εάν κριθούν ψευδή ή παραπλανητικά.
Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ζητούν την κατάργηση των αξιολογήσεων που είναι παλαιότερες των δύο ετών καθώς και εκείνων που δεν είναι πλέον σχετικές (ένα σχόλιο σχετικά με ένα ξενοδοχείο που δεν διαθέτει ανελκυστήρα που έχει τώρα εγκατασταθεί, για παράδειγμα).
Δεν είναι ακόμη σαφές πώς οι ιστότοποι αξιολόγησης, όπως η Booking.com και το Tripadvisor, θα λάβουν υπόψη τους νέους κανόνες, όπως την απαίτηση για απόδειξη επίσκεψης.
Τσουχτερά πρόστιμα από 5.000 έως 10 εκατομμύρια ευρώ
Τα πρόστιμα για παραβίαση των νέων κανόνων θα κυμαίνονται από 5.000 έως 10 εκατομμύρια ευρώ. Τα υψηλά ποσά ικανοποιούν τους ξενοδόχους οι οποίοι υπογραμμίζουν ότι «μέχρι στιγμής, τα παραπλανητικά σχόλια έχουν μείνει ατιμώρητα.»
Κάνουν λόγο για ανισορροπία μεταξύ του «δικαιώματος/εξουσίας» των πελατών να αφήνουν αρνητικές κριτικές και του «δικαιώματος/εξουσίας» της εταιρείας να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
Ακόμη και όταν αποδεικνύεται ότι η κριτική είναι ψευδής, ο πελάτης παραμένει ατιμώρητος (εκτός από περίπλοκες και μακροχρόνιες νομικές ενέργειες), αλλά η ζημιά στην εικόνα μας, αν και προσωρινή, παραμένει.
Το ποιος θα αποφασίσει εάν μια αξιολόγηση είναι ψεύτικη ή όχι δεν είναι ακόμη σαφές, αλλά η ευθύνη του ελέγχου του περιεχομένου και της επιβολής ενδεχόμενων προστίμων θα ανατεθεί στην Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγοράς (AGCM).