Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τη στάση που ακολουθούν οι Αμερικανοί τουριστικοί πράκτορες απέναντι στις αναδυόμενες τάσεις -τεχνητή νοημοσύνη, NDC, εισόδημα και κρατήσεις- αποκαλύπτει η Έρευνα Ταξιδιωτικής Βιομηχανίας 2024 των Travel Weekly και Phocuswright.

Στάσεις απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη και το NDC

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αρχίζουν να εξοικειώνονται περισσότερο με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (genAI) και την αμφιλεγόμενη νέα δυνατότητα διανομής (NDC).
Περίπου τέσσερις στους 10 έχουν χρησιμοποιήσει πλατφόρμες genAI, με επικεφαλής νεότερους επαγγελματίες.

Όσον αφορά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, οι περισσότεροι την βρίσκουν χρήσιμη για το μάρκετινγκ, την κατασκευή των ιστοσελίδων τους, τη δημιουργία προσαρμοσμένων δρομολογίων και την επιμέλεια πακέτων για ταξιδιώτες με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα.

Στο NDC, οι περισσότεροι σύμβουλοι εξακολουθούν να είναι εκτός, με την πλειονότητα να πιστεύει ότι δεν είναι απαραίτητο, χρήσιμο ή θετικό.

Καθώς εξοικειώνονται με το σύστημα, τείνουν να υιοθετούν αρνητικές απόψεις για την τεχνολογία ψηφιακής διανομής.
Φέτος, το 54% διαφώνησε με τη δήλωση “το NDC είναι μια θετική εξέλιξη για τα πρακτορεία”, από 44% το 2023.

Ωστόσο, η άνοδος δεν προήλθε από εκείνους που το ευνοούν (το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από 12% πέρυσι σε 13% φέτος).
Αντίθετα, η έξαρση των αρνητικών απόψεων σχετικά με το NDC ήρθε καθώς ο αριθμός των ατόμων που δεν έχουν γνώμη για το θέμα μειώθηκε από 44% σε 33%, που σηματοδοτεί μια πιθανή αντανάκλαση της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης σχετικά με την τεχνολογία.

Η εικόνα σε κρατήσεις

Περίπου τα δύο τρίτα των πρακτορείων ανέφεραν ετήσια αύξηση των κρατήσεων το 2024, από 79% το 2023.

  • Οι κρουαζιέρες στον ωκεανό από τις ΗΠΑ (22%) και οι διαμονές σε θέρετρα all-inclusive (14%) εξακολουθούν να είναι οι μεγαλύτεροι οδηγοί.
  • Ακολουθούν τα αεροπορικά ταξίδια (11%), τις κρουαζιέρες που προέρχονται από χώρες εκτός ΗΠΑ (11%) και τις κρατήσεις ξενοδοχείων (10%).

Στην κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων, οι πράκτορες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν έναν ιστότοπο ή ένα σύστημα συγκεκριμένου ταξιδιωτικού πράκτορα (21%), έναν προμηθευτή (20%) ή μια διεπαφή GDS (18%).

Οι τελευταίες εργασιακές τάσεις

  • Οι περισσότεροι εργάζονται τώρα σε ταξιδιωτικό γραφείο ή κατάστημα (48%), μια αξιοσημείωτη αλλαγή από το 2023 (37%), όταν το 43% ήταν υπάλληλοι πρακτορείων λιανικής στο σπίτι. Το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 34% το 2024.
  • Όσον αφορά τους κύριους λόγους συνεργασίας με μια εταιρεία, η πρόσβαση σε προτιμώμενους προμηθευτές είναι η πρώτη (89%), ακολουθούμενη από την κράτηση ταξιδιού (70%), την πρόσβαση σε λογιστικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες μάρκετινγκ (63%) και την πρόσβαση σε δυνητικούς πελάτες, παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ (24%).
  • Οι κρουαζιέρες στον ωκεανό είναι η πιο δημοφιλής εξειδίκευση μεταξύ των πρακτόρων με ποσοστό 62%, ακολουθούμενες από συγκεκριμένους προορισμούς και εκδρομές και πακέτα (54%), πολυτελή ταξίδια (49%), κρουαζιέρες στο ποτάμι (47%) και ομαδικά ταξίδια (41%).
  • Οι προσωπικές σχέσεις (34%), η εξυπηρέτηση πελατών (31%) και η τεχνογνωσία (30%) είναι οι κύριοι λόγοι που οι ταξιδιώτες επιλέγουν να κάνουν κράτηση με έναν σύμβουλο και επιστρέφουν ξανά.

Οι προκλήσεις

Ο πληθωρισμός εξακολουθεί να είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τους ταξιδιωτικούς συμβούλους το 2024, ακολουθούμενος από υψηλότερους ναύλους και τέλη και καθυστερήσεις πτήσεων και άλλες ταλαιπωρίες στα αεροδρόμια.

Κοιτάζοντας το μέλλον, πιστεύουν ότι οι ίδιοι τρεις παράγοντες μαζί με τη γενική κατάσταση της οικονομίας των ΗΠΑ θα παίξουν τον μεγαλύτερο ρόλο στην επιχείρηση τους.

  • Σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, μόνο ο ανταγωνισμός με τους προμηθευτές και οι απευθείας κρατήσεις (55%) ξεπερνούν τον πληθωρισμό.
  • Παρά τις όποιες ανησυχίες, περισσότεροι από επτά στους δέκα έχουν θετικές προοπτικές για το μέλλον (72%), ενώ το ένα τέταρτο παραμένει ουδέτερο.