Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πάνω από τα δύο πέμπτα της διαδικτυακής επισκεψιμότητας στον ταξιδιωτικό τομέα προέρχονται από κακόβουλα ρομπότ και μόνο το ήμισυ της επισκεψιμότητας είναι ανθρώπινη, σύμφωνα με έκθεση της ειδικού σε θέματα κυβερνοασφάλειας Imperva.

  • Το 51,1% της κίνησης στο Διαδίκτυο σε ταξίδια προέρχεται από ανθρώπους.
  • Το 44,5% προέρχεται από κακόβουλα ρομπότ (από 37% προηγούμενο έτος).

Οπως αποκαλύπτεται τα δύο τρίτα αυτών των κακών ρομπότ (66%) «χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνικές για τη μίμηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς».

Το συνολικό επίπεδο αυτοματοποιημένης κακόβουλης επισκεψιμότητας σε όλους τους τομείς καταγράφει άνοδο για πέμπτη συνεχή χρονιά. Αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο (32%) της συνολικής επισκεψιμότητας στο Διαδίκτυο αυξημένο κατά ένα τρίτο ή οκτώ ποσοστιαίες μονάδες από το 2019.

Η αύξηση εκτιμάται πως οφείλεται εν μέρει στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs) που χρησιμοποιούνται στη γενετική «εκπαίδευση» AI, η οποία επηρεάζει επίσης το επίπεδο πολυπλοκότητας των bot.

Το 49,6% της συνολικής κίνησης στο Διαδίκτυο αποτελείται από bots. Η αυτοματοποιημένη κίνηση ξεπέρασε την ανθρώπινη τους Απρίλιο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο πέρυσι. Αυτούς τους τέσσερις μήνες το ποσοστό της διαδικτυακής ανθρώπινης κίνησης ήταν στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί.

Τα ταξίδια είναι πλέον ο τέταρτος κλάδος με τη μεγαλύτερη στόχευση από την αυτοματοποιημένη κακόβουλη κυκλοφορία, πίσω από τα παιχνίδια, τις τηλεπικοινωνίες και τους υπολογιστές και την πληροφορική, αλλά μπροστά από άλλους 13 τομείς, όπως ο τζόγος, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και οι επιχειρηματικές υπηρεσίες.

Ο κλάδος είναι επίσης ο τέταρτος πιο στοχευμένος από την «προηγμένη» κακόβουλη επισκεψιμότητα με σχεδόν το 61% των κακών ρομπότ στον τομέα να ταξινομούνται ως «σύνθετα».

  • Ακόμη χειρότερα, τα ταξίδια είναι τα δεύτερα πιο στοχευμένα από επιθέσεις bot, υφίστανται το 20,7% όλων των διαδικτυακών επιθέσεων, πίσω μόνο από τον κλάδο λιανικής με 24,4%.
  • Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες ήταν ο μόνος άλλος τομέας όπου οι επιθέσεις έπληξαν διψήφιο ποσοστό επί του συνόλου (15,7%).
  • Περισσότερες από μία στις 10 από όλες τις διαδικτυακές επιθέσεις εξαγοράς λογαριασμών στόχευαν σε ταξίδια (11,5%), ποσοστό που ξεπεράστηκε μόνο από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (36,8%) και το 17% όλων των προσπαθειών σύνδεσης στα ταξίδια χαρακτηρίστηκαν ως κακόβουλες.
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο η δεύτερη πιο στοχευμένη χώρα για τέτοιες επιθέσεις πίσω από τις ΗΠΑ.

Πώς χτυπούν τον ταξιδιωτικό τομέα τα «κακόβουλα ρομπότ»

Ο ταξιδιωτικός τομέας υπέστη επίσης το τρίτο υψηλότερο επίπεδο παραβιάσεων λογαριασμών χρηστών.

Η Imperva σημείωσε ότι «η ταξιδιωτική βιομηχανία πάλευε πάντα με πολύπλοκα προβλήματα bot.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα στοχευμένες από bots που σκουπίζουν δεδομένα, διακόπτουν τις υπηρεσίες και μερικές φορές διαπράττουν απάτη.»

Τα κακόβουλα ρομπότ επηρεάζουν τον ταξιδιωτικό τομέα, αφαιρώντας τους ναύλους και άλλα δεδομένα, «spinning» θέσεων -κρατώντας θέσεις αεροπορικών εταιρειών για να απελευθερωθούν ή να μεταπωληθούν σε premium- κλέβοντας πόντους αφοσίωσης και διευκολύνοντας την απάτη με κάρτες.

Η αυξανόμενη απειλή με τη μορφή κακόβουλων bots

«Ο ταξιδιωτικός τομέας αντιμετωπίζει μια αυξανόμενη απειλή με τη μορφή κακόβουλων bots τα οποία ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για τα δεδομένα των πελατών», προειδοποίησε ο Nanhi Singh, γενικός διευθυντής της Imperva για την ασφάλεια εφαρμογών.

Συνέστησε «να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι οργανισμοί προσεγγίζουν τη δημιουργία και την προστασία των ιστοσελίδων και των εφαρμογών τους. Και επισήμανε ότι «οι οργανισμοί στον ταξιδιωτικό κλάδο πρέπει να επενδύσουν σε εργαλεία διαχείρισης ρομπότ και ασφάλειας API για να προστατεύονται από αυτές τις απειλές».

  • Τα «κακά» ρομπότ εκτελούν εργασίες με κακόβουλη πρόθεση, όπως η εξαγωγή δεδομένων χωρίς άδεια.
  • Τα λεγόμενα «καλά» bots ευρετηριάζουν το περιεχόμενο του ιστότοπου για τις μηχανές αναζήτησης και παρακολουθούν την απόδοση των τοποθεσιών.

Το Imperva προτείνει στους χρήστες να προσέχουν ασυνήθιστες διακυμάνσεις τιμών, αργή απόδοση ιστότοπου, συχνές προκλήσεις CAPTCHA, απροσδόκητες αλλαγές διαθεσιμότητας και ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα ως σημάδια κακόβουλης δραστηριότητας bot.