Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα έχουν χάσει την έλξη τους σε επαγγελματίες ταξιδιώτες, σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία που κερδίζουν έδαφος στην διεκδίκηση τους στην αγορά παρατεταμένης διαμονής.
Αυτό αποκαλύπτει η Global Serviced Apartment Industry Report (GSAIR) 2024, που κυκλοφόρησε σήμερα από τον όμιλο Ariosi.
Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου, η εταιρική ζήτηση για εξυπηρετούμενα διαμερίσματα έχει μειωθεί μετά την έξαρση των τελευταίων ετών λόγω της πανδημίας.
Πώς διαμορφώνεται η ζήτηση στα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα
- Η εταιρική χρήση τους είναι -11,2% από έτος σε έτος, με το 63% να χρησιμοποιεί αυτόν τον τύπο καταλύματος για επαγγελματικά ταξίδια, σε σύγκριση με 74% το 2023.
- Ωστόσο, ο αριθμός των επιχειρήσεων που κάνουν κράτηση για εξυπηρετούμενα διαμερίσματα για ανάθεση ή εργασία έχει αυξηθεί ελαφρώς στο 63%, από 58% το 2023.
- Η χρήση για μετεγκατάσταση μειώνεται επίσης από έτος σε έτος, με το 56% των επιχειρήσεων να κάνουν κράτηση διαμερισμάτων για αυτόν τον σκοπό, σε σύγκριση με 74% το 2023.
- Παρόλο που οι κρατήσεις από επαγγελματικά ταξίδια είναι σε χαμηλά επίπεδα, ο όγκος τους μειώνεται σε λιγότερες εταιρείες (10%) φέτος σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο (13%).
Ποιες τάσεις οδηγούν αυτή τη στροφή
- Εταιρική συμμόρφωση για την κράτηση καταλύματος μέσω εγκεκριμένων διαδικτυακών καναλιών.
- Στρατηγικές κινήσεις από πολλές αλυσίδες ξενοδοχείων για να λανσάρουν ή να επεκτείνουν τις δικές τους επωνυμίες παρατεταμένης διαμονής.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολαμβάνουν τα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα μετά την πανδημία έχει «διαβρωθεί από τα ξενοδοχεία» που παρέχουν οικονομίες κλίμακας και ενσωματωμένη συνδεσιμότητα από το παγκόσμιο σύστημα διανομής (GDS).
Ο κατακερματισμός είναι ένα διαρκές ζήτημα για τις εταιρείες και περιορισμένος αριθμός διαμερισμάτων εξυπηρετείται μέσω GDS.
Όλο και περισσότεροι κάνουν κράτηση για διαμερίσματα σε εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών (TMC) και εξειδικευμένους αντιπροσώπους διαμερισμάτων, σε σχέση με πριν από ένα χρόνο.
- Το 63% των επιχειρήσεων έκανε κράτηση μέσω TMC, σε σύγκριση με 31% το 2023.
- Λιγότεροι χρησιμοποιούν εξειδικευμένο αντιπρόσωπο διαμερισμάτων στο 38% το 2024, σε σύγκριση με 50% το 2023.
- Το 12,5% κάνει κράτηση μέσω μιας ειδικής πύλης και ένα επιπλέον 12,5% επιλέγει απευθείας κράτηση.
- Οι περισσότεροι μεσάζοντες (73%) αναφέρουν ότι οι κρατήσεις διαμερισμάτων με εξυπηρέτηση γίνονται απευθείας με το ακίνητο, σε σύγκριση με 40% το 2023.
- Λίγο περισσότερο από το μισό (55%) βρίσκει διαμερίσματα μέσω αντιπροσώπου, σε σύγκριση με το 67% το 2023.
Τα κριτήρια επιλογής ενός εξυπηρετούμενου διαμερίσματος
Στην επιλογή ενός εξυπηρετούμενου διαμερίσματος έναντι οποιουδήποτε άλλου τύπου καταλύματος, ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι η συμμόρφωση με την πολιτική. Ακολουθεί η τοποθεσία και η ασφάλεια των ταξιδιωτών.
Το 2023, οι τρεις κορυφαίοι παράγοντες ήταν η ασφάλεια, η τοποθεσία και το κόστος.
- Οι περισσότεροι αγοραστές (75%) δήλωσαν ότι το κόστος των διαμερισμάτων τους έχει αυξηθεί σε σύγκριση με το 2023, ενώ μόλις το 12,5% δήλωσε ότι το κόστος παραμένει αμετάβλητο.
- Κοιτάζοντας το επόμενο έτος, το 80% είπε ότι η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι απίθανο να αλλάξει.
- Το υπόλοιπο 20% προβλέπει ότι η μέση διάρκεια παραμονής τους θα είναι μεγαλύτερη.
Η αειφορία στο επίκεντρο
Η οξυμένη εστίαση στη βιωσιμότητα και η υιοθέτηση πολλών εταιρειών του «σκόπιμου ταξιδιού» -με αποτέλεσμα λιγότερες, αλλά μεγαλύτερες διαμονές- συνέβαλε επίσης στη συνολική πτώση του εταιρικού όγκου.
- Περισσότερες από τις μισές (53%) των εταιρειών απαιτούν από τους παρόχους διαμερισμάτων να αποδείξουν τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική άνοδο από τα επίπεδα το 2023, όπου το 36% είχε τέτοιες απαιτήσεις.
- Περίπου το ένα τρίτο των αγοραστών (33%) απαιτούν τα ίδια στοιχεία -από 50% το 2023- ενώ μόλις το 13% δεν απαιτεί διαπιστευτήρια βιωσιμότητας.
- Εν τω μεταξύ, το 44% των αγοραστών δήλωσε ότι οι οργανισμοί τους έχουν υπολογίσει τις εκπομπές τους, σχεδόν διπλάσιος από τον αριθμό το 2023 (21%).
- Λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο (31%) των επιχειρήσεων δεν έχουν υπολογίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε κανένα βαθμό, σε σύγκριση με το 64% ένα χρόνο πριν.