Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το καλοκαίρι του 2022 μόλις έχασε τα προ-Covid-19 επίπεδα, στην τουριστική κίνηση από την Γερμανική αγορά. Σύμφωνα με την ανάλυση της Travel Data & Analytics (TDA), ο κλάδος σημείωσε πτώση μόλις 3% από το 2019.

Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής

Ωστόσο, η τρέχουσα χειμερινή περίοδος αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας, με τα ταξίδια της τελευταίας στιγμής να συνεχίζουν να είναι σημαντικό μέρος του παιχνιδιού.

Τον Οκτώβριο, το 17% των μηνιαίων πωλήσεων μετρήθηκε καθαρά στις κρατήσεις διακοπών της τελευταίας στιγμής με ημερομηνίες αναχώρησης εντός του μήνα.

Αν και το μερίδιο των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής παραμένει ασυνήθιστα υψηλό, το συνολικό επίπεδο πωλήσεων τον τελευταίο μήνα κρατήσεων της σεζόν είναι πολύ χαμηλό για να βελτιώσει το υπόλοιπο του καλοκαιριού.

Η νέα χειμερινή περίοδος 2022/23 βελτιώνεται ελαφρά κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά εξακολουθεί να παρουσιάζει σωρευτική έλλειψη πωλήσεων 27%. Οι εισερχόμενες πωλήσεις για χειμερινές διακοπές παραμένουν κάτω από το μέσο όρο.

Με την αξιολόγηση των πωλήσεων Οκτωβρίου, η TDA κάνει απολογισμό της τουριστικής χρονιάς που πέρασε. Και τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα.

Σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019 πριν από τον Covid-19, η καλοκαιρινή σεζόν του 2022 είναι μόλις 3% πίσω.
Ωστόσο, η συνολική εικόνα για το τουριστικό έτος 2021/22 δεν φαίνεται συναρπαστική.

Λόγω της αδύναμης χειμερινής περιόδου 2021/22, η οποία είχε κλείσει με μείον 34%, ολόκληρο το έτος έκλεισε με 13% λιγότερες πωλήσεις.
Συνολικά, η ταξιδιωτική βιομηχανία χάνει σχεδόν 2,3 δις ευρώ από πωλήσεις ταξιδιών διακοπών.

Το αν η τρέχουσα τουριστική χρονιά μπορεί να καλύψει αυτό το χάσμα είναι επίσης αμφίβολο.
Αν και η πτώση 27% αυτό είναι τρεις ποσοστιαίες μονάδες καλύτερο από τον προηγούμενο μήνα, είναι σημαντικά χειρότερο από το προηγούμενο έτος. Μετρούμενη σε κράτηση για διακοπές, το έλλειμμα είναι ακόμη μεγαλύτερο.

«Αντί για τον Covid-19, είναι πλέον προφανώς πιο οικονομικές ανησυχίες ενόψει των εξαιρετικά αυξανόμενων τιμών, ειδικά στον ενεργειακό τομέα, που οδηγούν σε μια συμπεριφορά κρατήσεων αναμονής», λέει η TDA.

Πηγή: Travel Data & Analytics

Μόνο η Τουρκία είναι πάνω από τα προ-Covid-19 επίπεδα

Οι χειμερινές κρατήσεις οφείλονται κυρίως στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (μερίδιο 19% των πωλήσεων χωρίς κρουαζιέρες) και στους κλασικούς χειμερινούς προορισμούς Τουρκία και Κανάρια Νησιά (18% έκαστος).

Η Αίγυπτος αντιπροσωπεύει το 12%. Σωρευτικά, ωστόσο, μόνο η Τουρκία κατάφερε να ξεπεράσει το επίπεδο πωλήσεων του χειμώνα 2018/19 (+14%).

Οι προοπτικές για το επόμενο καλοκαίρι φαίνονται επίσης ζοφερές. Είναι αλήθεια ότι κάθε τρίτο ευρώ των πωλήσεων τον Οκτώβριο αντιστοιχεί στη θερινή περίοδο του 2023, πράγμα που σημαίνει ότι οι εισερχόμενες κρατήσεις είναι 9% υψηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Όμως το χάσμα από το καλοκαίρι του 2019 πριν από τον Covid-19 είναι τεράστιο, στο μείον 42%.