Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το 78% των μηνιαίων πωλήσεων τον Μάιο από Γερμανία, αφορούσε διακοπές τους επόμενους έξι μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Travel Data & Analytics (TDA), το:
- 10% αφορούσε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής με βραχυπρόθεσμες αναχωρήσεις τον Μάιο.
- 47% για το καλοκαίρι (Ιούνιος έως Αύγουστος).
- 21% για το φθινόπωρο (Σεπτέμβριος έως Οκτώβριος).
Τα ταξιδιωτικά γραφεία και οι διαδικτυακές πύλες έκλεισαν καλοκαιρινές διακοπές για περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ τον Μάιο, εκ των οποίων το 41% έγινε μέσω των ιστοσελίδων των OTA και των τουριστικών πρακτόρων.
Στις βραχυπρόθεσμες επιχειρήσεις, το μερίδιο των ηλεκτρονικών κρατήσεων αυξάνεται δυσανάλογα.
Ωστόσο, οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων εξακολουθούν να παραμένουν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας, όταν εξετάζονται συνολικά.
Μέχρι σήμερα, οι καλοκαιρινές πωλήσεις στα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν αυξηθεί κατά 25% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, στις πωλήσεις online ταξιδιών κατά 10%.
Η αύξηση σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2022 μειώνεται
Η τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδος στα τέλη Μαΐου 2023 παρουσιάζει σωρευτική αύξηση των πωλήσεων κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, η αύξηση σε σύγκριση με τη θερινή περίοδο του 2022 μειώνεται, επειδή οι μηνιαίες εισερχόμενες πωλήσεις έχουν μειωθεί κάτω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους από τον Απρίλιο.
Το καλοκαίρι του προηγούμενου έτους ξεκίνησε αργότερα λόγω της πανδημίας και κατά συνέπεια είχε σημαντικά υψηλότερες βραχυπρόθεσμες κρατήσεις.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών σε σύγκριση με το επίπεδο πριν από την πανδημία το 2019 έχει αυξηθεί στο 3% στο τρέχον επίπεδο κρατήσεων (συν δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα).
Το επίπεδο του 2019 δεν έχει ακόμη επιτευχθεί, ιδίως καθώς τα ταξίδια γίνονται πιο ακριβά λόγω των πληθωριστικών τάσεων και της αύξησης των τιμών της ενέργειας.
Ο Μάιος ενισχύεται από early bookers
Οι early bookers έδωσαν πραγματική ώθηση στον Μάιο του 2023 με συνολικό ποσοστό 22% του μηνιαίου τζίρου.
- 16% για τη χειμερινή περίοδο 2023/2024.
- 6% ήδη για τη θερινή περίοδο 2024.
Οι Γερμανοί βασίζονται όλο και περισσότερο στις έγκαιρες κρατήσεις και όχι της τελευταίας στιγμής για να αποφύγουν τον πληθωρισμό.
Συνολικά, οι συσσωρευμένες πωλήσεις έγκαιρων κρατήσεων υπερβαίνουν τόσο το προηγούμενο έτος όσο και το επίπεδο πριν από την πανδημία πολύ σημαντικά σε αυτό το πρώιμο στάδιο.