Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα ταξίδια με γνώμονα τις εκδηλώσεις αναμφισβήτητα ανθούν, καθώς η επιρροή τους φαίνεται στην πληρότητα σε ξενοδοχεία αλλά και στις τιμές δωματίων.
Η άνοδος τους συνδέεται στενά με την εισροή ταξιδιωτών που φτάνουν σε προορισμούς για events, όπως αποκαλύπτεται και από την περιοδεία Eras της superstar Taylor Swift.
Η γενική εικόνα δείχνει μια βαθύτερη αλλαγή στη στάση απέναντι στα ταξίδια, με τους τουρίστες να δίνουν ολοένα και περισσότερο προτεραιότητα σε εμπειρίες που εμπλουτίζουν τη ζωή.
Όπως αναφέρει η Allied Market Research, ο παγκόσμιος κλάδος εκδηλώσεων προβλέπεται να φτάσει τα 2 δις δολάρια έως το 2032, καταγράφοντας CAGR 6,4% την δεκαετία 2023-2032.
Το μέγεθος που είναι διπλάσιο από το 2019 των 1,1 δις δολαρίων υποδηλώνει ότι οι εκδηλώσεις πρόκειται να γίνουν ακόμη πιο σημαντική πηγή εσόδων για τον κλάδο της φιλοξενίας, καταγράφοντας CAGR 6,4% από το 2023 έως το 2032.
Ενώ ο κλάδος αποτελεί εδώ και καιρό αξιόπιστο μοχλό στις κρατήσεις ξενοδοχείων, η αυξανόμενη σημασία του στην φιλοξενία καθορίζεται πλέον από τη μετατόπιση της δυναμικής της προσφοράς και της ζήτησης.
Όλοι τώρα αναζητούν τη δημιουργία εσόδων από εκδηλώσεις και κάποιος ελέγχει την προσφορά τους. Αυτοί είναι οι βασικοί παράγοντες -είτε πρόκειται για κυβερνήσεις, αεροπορικές εταιρείες ή διοργανωτές εκδηλώσεων- που παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων για το πότε, πού και πώς θα πραγματοποιηθούν και θα διατεθούν οι εκδηλώσεις. Ωστόσο, υπάρχει συχνά έλλειψη εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης.
Τι οδηγεί την άνοδο σε εκδηλώσεις
- Οι τεχνολογικές εξελίξεις, ιδιαίτερα στις εικονικές και υβριδικές εκδηλώσεις, έχουν διευρύνει την εμβέλεια και την προσβασιμότητα του κλάδου, προσελκύοντας παγκόσμιο κοινό.
- Οι εταιρικές εκδηλώσεις (συνέδρια, σεμινάρια και λανσαρίσματα προϊόντων), έχουν καταστεί ουσιαστικές για το μάρκετινγκ και τη δικτύωση των επιχειρήσεων, τροφοδοτώντας περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς.
- Η άνοδος σε φεστιβάλ, γάμους και συναυλίες, αντανακλά το αυξανόμενο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και την επιθυμία για κοινωνική δέσμευση.
- Οι κυβερνήσεις και τα συμβούλια τουρισμού διαδραμάτισαν επίσης κρίσιμο ρόλο, αναγνωρίζοντας τα οικονομικά οφέλη από τη φιλοξενία εκδηλώσεων μεγάλης κλίμακας, που οδηγούν σε επενδύσεις σε υποδομές και προώθηση.
- Η αυξανόμενη τάση προς τη βιωσιμότητα στον προγραμματισμό εκδηλώσεων έχει προσελκύσει ταξιδιώτες με περιβαλλοντική συνείδηση, οδηγώντας την καινοτομία.
Ευελιξία ξενοδοχείων σε μια εποχή αβεβαιότητας
Η άνοδος, σηματοδοτεί ένα μέλλον με περισσότερες τάσεις που θα καθοδηγούν τη ζήτηση και θα επηρεάζουν τα ξενοδοχεία, τώρα που οι μακροοικονομικοί παράγοντες για τη φιλοξενία και τον τουρισμό είναι πολύ θετικοί.
Ωστόσο, καθώς τα ταξίδια γίνονται ακόμη πιο δυναμικά, ο κλάδος αναμένεται να λειτουργεί σε ένα όλο και πιο αβέβαιο περιβάλλον.
Από αυτή την άποψη, οι διαχειριστές εσόδων καλούνται να είναι πιο ευέλικτοι με την αβεβαιότητα που προκαλείται από τις αναδυόμενες ταξιδιωτικές τάσεις.
Πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί στις στρατηγικές τους, ιδιαίτερα για απρόβλεπτα γεγονότα υψηλής ζήτησης.
Αντί να βασίζονται αποκλειστικά σε ιστορικά δεδομένα, να ακολουθούν μια άκαμπτη προσέγγιση «αναμονή και θα δω», ή να αλλάζουν τις αποφάσεις τιμολόγησης όταν είναι πολύ αργά, πρέπει να επαναξιολογούν τακτικά τις αποφάσεις τους.
Ο έλεγχος της προσφοράς εκδηλώσεων από μια χούφτα βασικών παικτών, σε συνδυασμό με ένα κοινό πιο πρόθυμο να ταξιδέψει από ποτέ, ώθησε τα ξενοδοχεία να στραφούν στην τεχνολογία για να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στη ζήτηση.
Οι λύσεις διαχείρισης εσόδων που προσφέρουν πληροφορίες για την αγορά ήταν απαραίτητες και η ανάγκη είναι σαφής.
Τα ξενοδοχεία πρέπει να βασίζονται σε εργαλεία που τους επιτρέπουν να παρακολουθούν τη ζήτηση όλο το εικοσιτετράωρο, ειδικά για εκδηλώσεις που προσελκύουν παγκόσμιο κοινό.