Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Γερμανοί επιλέγουν το διαδίκτυο για την κράτηση διακοπών τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) επωφελούνται δυσανάλογα -σε σχέση με τα παραδοσιακά- από τις θερινές κρατήσεις.

Αυτό αποκαλύπτει ανάλυση του Γερμανικού συνδέσμου εταιρειών ψηφιακού τουρισμού Verband Internet Reisevertrieb (VIR), η οποία πραγματοποιήθηκε από την Travel Data + Analytics (TDA).

Ενώ στη Γερμανία τα OTA κατέγραψαν υψηλές αυξήσεις, τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από το 2019.

«Οι παραθεριστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ψηφιακά κανάλια για τις κρατήσεις τους το 2022», αναφέρει το VIR μετά την ανάλυση των στοιχείων.

Τον Μάιο, για παράδειγμα, ο τζίρος των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων είχε αυξηθεί κατά 53% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019.

Για ολόκληρη τη θερινή σεζόν, οι ψηφιακοί πάροχοι κατέγραψαν αύξηση 51% στα στοιχεία κρατήσεων.

Τα σταθερά ταξιδιωτικά γραφεία, από την άλλη πλευρά, εξακολουθούν να είναι χαμηλά σε σχέση με τα στοιχεία του 2019.

Η ανοδική τάση για τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, με όλους τους μήνες πριν την περίοδο πριν τον κορωνοϊό, ανέφερε το VIR.

  • Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, τα ποσοστά αυξήθηκαν κατά 46% και 47% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019.
  • Ο ισχυρότερος μήνας ταξιδιού φέτος το καλοκαίρι για διαδικτυακές πλατφόρμες είναι ο Αύγουστος. Από τα τέλη Μαΐου σημειώνεται αύξηση άνω του 65%.
  • Για τον Σεπτέμβριο σημειώνεται αύξηση 33%.

Τι δείχνουν οι κρατήσεις για το φθινόπωρο

Σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση, το φθινόπωρο θα σημειώσει ιδιαίτερα μεγάλη άνοδο. Τα στοιχεία κρατήσεων για τον Οκτώβριο σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία είναι 72% υψηλότερα σε σχέση με το προ πανδημίας έτος 2019.

Οι κρατήσεις μέσω Διαδικτύου κυριαρχούν στη Γερμανία για μεμονωμένα ταξίδια. Ειδικά για κρατήσεις μεμονωμένων πτήσεων, ξενοδοχείων και διαμερισμάτων διακοπών.

Για οργανωμένες εκδρομές, οι ερευνητές εκτιμούν ότι το μερίδιο των ταξιδιωτικών γραφείων εξακολουθεί να είναι περίπου 70%.

Οι OTA επωφελούνται ιδιαίτερα φέτος, επειδή οι κρατήσεις για προϊόντα υψηλής έντασης συμβουλών, όπως ταξίδια μετ’ επιστροφής, ταξίδια μελέτης, εκδρομές μεγάλων αποστάσεων και κρουαζιέρες, ήταν πιο αργά στην παραλαβή από τα αεροπορικά πακέτα περιηγήσεων σε προορισμούς ηλιοθεραπείας και παραλίας.

Διαφορές σε μεμονωμένους προορισμούς

Σύμφωνα με την αξιολόγηση VIR, μια ματιά στους προορισμούς και στα επιμέρους κανάλια πωλήσεων αποκαλύπτει επίσης διαφορές.

«Είναι αξιοσημείωτο ότι η Τουρκία έχει μεγαλύτερο μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις σε ψηφιακά κανάλια από ό,τι μέσω αναλογικών, εξηγεί ο Michael Buller, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του VIR.

Ο προορισμός διακοπών Ισπανία, από την άλλη πλευρά, έχει μεγαλύτερη αξία για κρατήσεις σε ταξιδιωτικά γραφεία.
Τα στοιχεία για την Ελλάδα είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο στη σύγκριση των καναλιών πωλήσεων.

Οι πελάτες έχουν συνηθίσει στα ψηφιακά κανάλια και αυτό είναι πολύ εμφανές στα στοιχεία για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν».

Όπως επεσήμανε ο Michael Buller, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία είναι σταθερά διαθέσιμα, και για αυτά το θέμα της συρρίκνωσης «προέκυψε σε πολύ μικρότερο βαθμό» κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι αλλαγές έδειξαν επίσης ότι η βιομηχανία στο σύνολό της πρέπει να εξετάσει τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και των καναλιών διανομής ακόμη πιο γρήγορα.
Οι πολυκαναλικές προσεγγίσεις και τα μοντέλα είναι απαραίτητα για το μέλλον.