Κατά την τελευταία δεκαετία, τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης (social media) άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε, συνδεόμαστε και ταξιδεύουμε.
Σύμφωνα με την Statista, το 36,5% των ανθρώπων χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για έμπνευση και ιδέες ταξιδιών και το 60% μοιράζονται φωτογραφίες στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης ενώ ταξιδεύουν.
Κάθε εβδομάδα αναζητούνται περισσότερα από 1 εκατομμύριο ταξινομημένα hashtags για ταξίδια.
Παρόλο που τα κοινωνικά μέσα μας κρατούν συνδεδεμένους με οικογένεια και φίλους ενώ είμαστε σε διακοπές, αυτές οι διαδικτυακές πλατφόρμες είχαν αρνητικές συνέπειες όπως ο υπερτουρισμός, υπογραμμίζοντας τον αντίκτυπο των επιπτώσεων των κοινωνικών μέσων στα ταξίδια.

Η Passport Online, εταιρεία που δημοσιεύει περιεχόμενο κοινωνικών μέσων για ταξιδιωτικούς πράκτορες, διαπίστωσε ότι οι μετοχές του Facebook για ταξιδιωτικούς πράκτορες αυξήθηκαν κατά 44% κατά τους πρώτους έξι μήνες του περασμένου έτους και το 2018 η δέσμευση στα κανάλια κοινωνικών μέσων αυξήθηκε πάνω από 100%.

Χάρη στα κοινωνικά μέσα, τα εταιρείες ταξιδιών δεν περιορίζονται πλέον στα μέσα εκτύπωσης. Έχουν μια νέα θέση για την κοινή χρήση διαφημίσεων και στοχεύουν σε συγκεκριμένους ταξιδιώτες, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Τα μικρά B & B και ξενοδοχεία που ανήκουν σε τοπικό επίπεδο και που δεν είχαν την πολυτέλεια να διαφημιστούν σε ταξιδιωτικά περιοδικά έχουν πλέον την ευκαιρία να συνδεθούν με τουρίστες που αναζητούν αυτά του είδους διακοπές.

Η Intrepid η μεγαλύτερη εταιρεία ταξιδιών περιπέτειας μικρών ομάδων στον κόσμο χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για να προσεγγίσει νέους πελάτες.

Λόγω των social media, η εξυπηρέτηση πελατών του ξενοδοχείου δεν περιορίζεται πλέον σε αυτά που συμβαίνουν εντός του. Αντίθετα, η εξυπηρέτηση των πελατών περιλαμβάνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ ξενοδοχείων και καταναλωτών σε κοινωνικές πλατφόρμες. Οι ξενοδοχειακοί όμιλοι πρέπει να διαχειρίζονται πολλούς λογαριασμούς κοινωνικών μέσων και να εξυπηρετούν δεκάδες χιλιάδες πελάτες.