
Το νέο Travel & Tourism Radar της ITB Berlin και της Ostfalia Hochschule, αναλύει τις προοπτικές για την ταξιδιωτική βιομηχανία και αποκαλύπτει τους εξωτερικούς παράγοντες ως τις κύριες δυνάμεις που οδηγούν τις προσπάθειες ψηφιοποίησης και βιωσιμότητας.
Οι δράσεις των παγκόσμιων ταξιδιωτικών εταιρειών καθοδηγούνται περισσότερο από εξωτερικές επιρροές παρά από την οικονομία, όσον αφορά σημαντικές πτυχές της μετάβασης.
Η έρευνα Travel & Tourism Radar δείχνει ότι οι περίπου 330 ταξιδιωτικές εταιρείες που ερωτήθηκαν παγκοσμίως προσφέρουν γενικά θετικές οικονομικές προοπτικές. Παρέχει επίσης μια εικόνα των επενδυτικών τους σχεδίων και του πώς βλέπουν την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται.
Θετικές επιχειρηματικές προοπτικές
Οι συμμετέχοντες ήταν γενικά θετικοί για την τρέχουσα κατάστασή τους κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ιδίως σε σύγκριση με τους τρεις προηγούμενους μήνες. Οι προοπτικές για το άμεσο μέλλον εμφανίζονται επίσης καλές. Κατά συνέπεια, οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν αισιόδοξες για τις εξελίξεις στο επόμενο τρίμηνο.
Η έρευνα κατέγραψε σταθερά επενδυτικά σχέδια και προσδιόρισαν την κατεύθυνση που θα μπορούσαν να πάρουν οι μελλοντικές επενδύσεις.
Η διαδικτυακή παρουσία και το ψηφιακό μάρκετινγκ ήταν οι τομείς που αναφέρθηκαν συχνότερα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 44% των απαντήσεων. Πτυχές όπως τα μαθήματα κατάρτισης αποτέλεσαν σχεδόν το 29%.
Η συνεργασία και η εμπλοκή των ενδιαφερομένων κατέλαβαν την τρίτη θέση με ποσοστό λίγο πάνω από 28%, με τις απαντήσεις να κατανέμονται ισομερώς μεταξύ της πληροφορικής/του λογισμικού και της διαχείρισης των σχέσεων με τους πελάτες. Πολύ λιγότερη έμφαση δόθηκε στις νέες υποδομές και κτίρια ή στην αγορά ψηφιακού υλικού.
Σε ειδική ερώτηση σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται, οι περισσότερες εταιρείες δήλωσαν ότι ο ανταγωνισμός αφορά κυρίως την αγορά και τη χώρα τους. Θεωρούν ότι η ψηφιοποίηση δεν έχει ούτε θετικό ούτε αρνητικό αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητά τους, ενώ όσον αφορά την ισότητα και την πολυμορφία θεωρούν ότι ανταποκρίνονται πλήρως στους στόχους τους.
Η πολιτική και οικονομική κατάσταση έχει τη μεγαλύτερη επίδραση
Η έρευνα προσέφερε μια ενδιαφέρουσα ματιά στους εξωτερικούς παράγοντες και στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται οι τουριστικές επιχειρήσεις από αυτούς. Η πιο συχνή απάντηση ήταν η πολιτική και οικονομική κατάσταση, συμπεριλαμβανομένου του πληθωρισμού, η οποία δόθηκε από το 62% περίπου.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ και η ανάπτυξη προϊόντων ήταν η δεύτερη πιο συχνή απάντηση (54%), ακολουθούμενη από την τεχνητή νοημοσύνη και την ψηφιοποίηση (51%). Η βιωσιμότητα και το κλίμα ήταν εξίσου συχνές απαντήσεις.
Η εξωτερική πίεση είναι η κινητήρια δύναμη
Σύμφωνα με το ITB Travel & Tourism Radar, οι εταιρείες θεωρούν ότι οι προσπάθειες για την προώθηση της βιωσιμότητας στο περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία είναι εξίσου σημαντικές. Στο πλαίσιο αυτό, οι δραστηριότητές τους φαίνεται να παρακινούνται κυρίως από τη νομοθεσία και τα ηθικά πρότυπα ανθρώπινου δυναμικού.
Πάνω από τις μισές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν την προστασία της φύσης και του περιβάλλοντος πολύ σημαντική. Ωστόσο, περίπου το ένα τρίτο θεωρεί ότι η ικανοποίηση των πελατών είναι ο κύριος στόχος των προσπαθειών τους για βιωσιμότητα, ενώ μόνο το 15% θέλει να τις συνδυάσει με την επιχειρηματική επιτυχία ή τις βλέπει ως ευκαιρία για την εταιρεία του.
Σχεδόν το 40% των τουριστικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση προσδιορίζει τις περιφερειακές συνεργασίες ως τον τομέα που απαιτεί τη μεγαλύτερη βελτίωση. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, οι αποφάσεις τους επηρεάζονται περισσότερο από τη νομοθεσία και τις προσδοκίες των πελατών παρά από τα δικά τους κίνητρα. Η ψηφιοποίηση είναι ο σημαντικότερος τομέας με δυνατότητες βελτίωσης, αν και αυτό συχνά οφείλεται σε αναγκαιότητα.
“Κατά τη διάρκεια του Covid, η συζήτηση στον κλάδο μας συχνά επικεντρώθηκε στη μακροπρόθεσμη ανάγκη να γίνουμε ανθεκτικοί σε κρίσεις”, λέει η Deborah Rothe, διευθύντρια της ITB Berlin. Η παρούσα μελέτη δείχνει ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας συχνά οδηγούνται περισσότερο από την αναγκαιότητα παρά από οικονομικά κίνητρα – για εμάς, ένα μήνυμα για να ασχοληθούμε και να διερευνήσουμε αυτό το θέμα στην επερχόμενη έκδοση της ITB Berlin”.