Πιλοτικό πρόγραμμα με στόχο τη μείωση της σπατάλης τροφίμων σχεδιάζει να εφαρμόσει η EasyJet holidays σε ένα από τα πιο δημοφιλή ξενοδοχεία της.

Πρόκειται για το θέρετρο Bahia Principe Sunlight Costa Adeje στην Τενερίφη.

Η εταιρία σχεδιάζει να επιτύχει το στόχο του περιορισμού της σπατάλης τροφίμων μέσω της χρήσης λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρει η Winnow.

Η πρωτοβουλία είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της EasyJetholidays με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Η εταιρία συνεργάστηκε με τους φοιτητές στο πλαίσιο έρευνας προκειμένου να προσφέρει λύσεις που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη βιώσιμων ταξιδιών, με έμφαση στη Μαγιόρκα και την Τενερίφη.

Στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι η σπατάλη τροφίμων είναι μια πρόκληση για τη βιωσιμότητα, καθώς το 18% των τροφίμων που καταλήγουν στα απορρίμματα στην Τενερίφη, προέρχεται από τον τομέα της φιλοξενίας.

Η τεχνολογία Winnow θεωρείται λύση για τους ξενοδόχους που δεν έχουν λάβει μέτρα για την πρόληψη και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Χρησιμοποιώντας το ίδιο είδος τεχνολογίας που υπάρχει σε ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της Winnow «βλέπει» τις ποσότητες φαγητού που σπαταλώνται.

Χρησιμοποιώντας ένα συνδεδεμένο τερματικό με κάμερα κίνησης, τα δεδομένα συλλέγονται γρήγορα και αποθηκεύονται στο cloud.

Συνήθως, οι κουζίνες που χρησιμοποιούν Winnow βλέπουν τη σπατάλη τροφίμων να μειώνεται στο μισό μέσα σε 12-18 μήνες μειώνοντας το κόστος αγοράς τροφίμων κατά 2%-8%.

Ο διευθυντής πελατών και λειτουργιών της EasyJet holidays, κ. Matt Callaghan, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να εγκαινιάσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα μείωσης των απορριμμάτων τροφίμων σε ένα από τα μεγαλύτερα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, επενδύοντας σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης.

Είμαστε το πρώτο ταξιδιωτικό πρακτορείο που βοηθά στην επίλυση ενός κρίσιμου προβλήματος για την τουριστική βιομηχανία.

Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Winnow, κ. Marc Zornes, πρόσθεσε: «Η σπατάλη τροφίμων συμβάλλει στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ο τομέας της φιλοξενίας πρέπει να αναλάβει δράση.

«Ταυτόχρονα με τον πληθωρισμό των τροφίμων σε επίπεδα ρεκόρ, υπάρχει μια ισχυρή επιχειρηματική ευκαιρία για ξενοδοχεία και θέρετρα να το αντιμετωπίσουν.