Η νέα γενιά επαγγελματιών, γνωστή ως Gen Z, επαναπροσδιορίζει τα επαγγελματικά ταξίδια, δίνοντας προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Trainline Partner Solutions (TPS), υπάρχει μια σαφής γενεαλογική στροφή στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, με τους νεότερους εργαζόμενους να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα πιο αργά αλλά φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μετακίνησης, όπως το τρένο.

Η αλλαγή νοοτροπίας στα επαγγελματικά ταξίδια

Η έρευνα, που διεξήχθη σε περισσότερους από 1.000 επαγγελματίες της Gen Z, αποκάλυψε ότι το 60% των ερωτηθέντων είναι ανοιχτοί στο να επιλέξουν πιο αργά μέσα μετακίνησης, εφόσον αυτό βοηθά στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Παράλληλα, το 75% δήλωσε ότι θα έδινε ακόμη μεγαλύτερη προτεραιότητα σε τέτοιες επιλογές εάν η εταιρεία τους υποστήριζε ενεργά μέσω πολιτικών και κινήτρων για βιώσιμα ταξίδια.

Ωστόσο, η πραγματικότητα στις περισσότερες επιχειρήσεις φαίνεται να απέχει από αυτή τη φιλοσοφία, καθώς μόλις το 44% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι η εταιρεία τους ενθαρρύνει τα χαμηλού άνθρακα ταξίδια μέσω ευέλικτων πολιτικών.

Ο ρόλος των επαγγελματικών ταξιδιών στην καριέρα

Παρά τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, η Gen Z αναγνωρίζει τη σημασία των επαγγελματικών ταξιδιών για την καριέρα της. Το 94% θεωρεί ότι τα επαγγελματικά ταξίδια είναι απαραίτητα για την επαγγελματική ανέλιξη, με τις βασικές ωφέλειες να περιλαμβάνουν:

• Δημιουργία και διατήρηση σχέσεων με πελάτες (46%)

• Δικτύωση με ανώτερα στελέχη και συναδέλφους (45%)

Μάλιστα, σχεδόν δύο στους τρεις (65%) εκτιμούν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα παίξουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στη σταδιοδρομία τους στο μέλλον.

Οι προκλήσεις μεταξύ καριέρας και βιωσιμότητας

Παρά τη θετική στάση απέναντι στα επαγγελματικά ταξίδια, η περιβαλλοντική ευαισθησία της Gen Z δημιουργεί έντονα διλήμματα. Σύμφωνα με την έρευνα, το 89% των επαγγελματιών ανησυχεί για το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνουν τα επαγγελματικά ταξίδια, ενώ το 37% βιώνει προσωπική σύγκρουση ανάμεσα στην ανάγκη για ταξίδια και τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον.

Επιπλέον, το 59% φοβάται ότι η μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών θα περιορίσει τις ευκαιρίες καριέρας τους, ενώ το 50% αισθάνεται πίεση να επιλέξει ταχύτερες και φθηνότερες μετακινήσεις αντί για πιο βιώσιμες επιλογές, λόγω χρονικών και οικονομικών περιορισμών.

Η αλλαγή στρατηγικής των επιχειρήσεων

Με τη Gen Z να αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 30% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού έως το 2030, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμόσουν τις πολιτικές επαγγελματικών ταξιδιών τους ώστε να παραμείνουν ελκυστικές για τα νέα ταλέντα.

Ο Andrew Cruttenden, γενικός διευθυντής της TPS, δήλωσε:

“Η Gen Z επαναπροσδιορίζει τα επαγγελματικά ταξίδια, μετατοπίζοντας την έμφαση από την ταχύτητα και την ευκολία προς μια πιο βιώσιμη και συνειδητή προσέγγιση. Αν και η νέα γενιά θέλει να ταξιδεύει, δεν είναι διατεθειμένη να θυσιάσει τις αρχές της για το περιβάλλον.”

Η επιχειρηματική κοινότητα έχει, λοιπόν, μπροστά της μια μεγάλη ευκαιρία: να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να προωθήσει ένα πιο υπεύθυνο και βιώσιμο μοντέλο επαγγελματικών ταξιδιών, ικανοποιώντας τόσο τις ανάγκες των εργαζομένων όσο και τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.