Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Wizz Air συνεργάζεται με μια βρετανική εταιρεία για να μετατρέψει τα ανθρώπινα απόβλητα σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF).
Θα μπορούσαν τα ανθρώπινα απόβλητα να τροφοδοτήσουν το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών; Η Wizz Air το ελπίζει.

Η ουγγρική αεροπορική εταιρεία λέει ότι κατέληξε σε συμφωνία με μια βρετανική εταιρεία για να εργαστεί για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών από ανθρώπινα απόβλητα.
Η εταιρεία βιοκαυσίμων, Firefly Green Fuels, έχει αναπτύξει μια διαδικασία που θα μετατρέπει τα απόβλητα από υπονόμους σε SAF.

Η εταιρεία ελπίζει να αρχίσει να προμηθεύει την πηγή ενέργειας χαμηλότερου άνθρακα από περίπου το 2028 και έχει έρθει σε συμφωνία με την πτέρυγα της Wizz Air UK, για την παροχή έως και 525.000 τόνων SAF σε περίοδο 15 ετών.

Πώς η Wizz Air μετατρέπει ανθρώπινα απόβλητα σε SAF

Εν όψει της παραγωγής του καυσίμου, η βρετανική εταιρεία Anglian Water συμφώνησε να παρέχει βιοστερεά -ένα προϊόν της διαδικασίας επεξεργασίας των λυμάτων της- στο Firefly.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα υποπροϊόντα, οι επιστήμονες θα είναι σε θέση να αναπτύξουν  SAF.

Η παραγωγή του χρησιμοποιεί περίπου 70% λιγότερο άνθρακα από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων.
Αν και δεν θα σημαίνει τέλος στα παραδοσιακά καύσιμα που χρησιμοποιούνται στα αεροπλάνα, το SAF μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μέγιστο μείγμα 50% με κηροζίνη, χωρίς να χρειάζεται καμία τροποποίηση στους κινητήρες αεριωθουμένων.

Το κόστος είναι ένα ζήτημα, ωστόσο, με το SAF να είναι σημαντικά πιο ακριβό στην παραγωγή από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων προς το παρόν.

Οι ειδικοί πίσω από τη διαδικασία που βασίζεται στα ανθρώπινα απόβλητα ελπίζουν ότι τα οφέλη θα δικαιολογήσουν το κόστος.

Η Wizz Air UK ελπίζει ότι θα είναι σε θέση να τροφοδοτεί τουλάχιστον το 10% των πτήσεων της με SAF έως το 2030, κάτι που πιθανότατα θα ευχαριστήσει τη βρετανική κυβέρνηση, αφού αυτός είναι ο στόχος της για τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας.