Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πολλοί ταξιδιώτες δεν είναι προετοιμασμένοι για τη νέα γραφειοκρατία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών και Εξουσιοδότησης Ταξιδιών (ETIAS).

Από τον Ιανουάριο του 2024, οι ταξιδιώτες από περισσότερες από 60 χώρες που μπορούν επί του παρόντος να ταξιδέψουν μέσω της ζώνης Σένγκεν της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) χωρίς βίζα, θα πρέπει τώρα να ακολουθήσουν άλλη διαδικασία πριν από το ταξίδι.

Οι εμπειρογνώμονες από όλο το ταξιδιωτικό φάσμα υπογραμμίζουν ότι ο κλάδος θα πρέπει προετοιμαστεί για να αποφύγει απογοητευμένους πελάτες, επανακρατήσεις, ακόμη και αιτήματα για επιστροφές χρημάτων, καθώς ορισμένοι ταξιδιώτες αναπόφευκτα απορρίπτονται, ξεχνούν να υποβάλουν αίτηση εγκαίρως ή απλώς δεν γνωρίζουν καν τις νέες αλλαγές.

«Δεδομένου ότι αυτή είναι μια νέα απαίτηση, οι μεσάζοντες πρέπει να είναι στην κορυφή του παιχνιδιού τους προειδοποιώντας τους πελάτες τους, διαφορετικά κινδυνεύουν να αναστατώσουν πολλούς ταξιδιώτες και πονοκεφάλους, προειδοποιεί ο Simon Goddard, διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας στην Vibe.

Αλλά τα καλά νέα είναι ότι θα πρέπει να είναι μια απλή και γρήγορη διαδικασία για τους πελάτες».

Προσθέτοντας σε αυτό, ο Christian Sabbagh από την Travelsoft σχολιάζει πώς «η ενημερωμένη τεχνολογία κρατήσεων μπορεί να βοηθήσει να γίνει η όλη διαδικασία έκδοσης βίζας πιο απρόσκοπτη, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για υφιστάμενους κανόνες ή νέους όπως το επερχόμενο ETIAS.

Εξίσου η εκπαίδευση του προσωπικού και οι σαφείς οδηγίες θα ήταν χρήσιμες για τη διασφάλιση συνεπών διαδικασιών και απαντήσεων. Σε όλο τον κόσμο, όποιος κάνει κράτηση για διακοπές μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα λιανικής ή ταξιδιωτικού πράκτορα αναμένει καθοδήγηση σχετικά με τις απαιτήσεις βίζας και εισόδου.
Είναι μια μεγάλη ευθύνη και μέρος της υπηρεσίας που παρέχουν οι ειδικοί στα ταξίδια».

Για περιπτώσεις όπου οι ταξιδιώτες δεν είναι προετοιμασμένοι, το αρνητικό αποτέλεσμα για την ταξιδιωτική βιομηχανία θα έχει τη μορφή ακυρώσεων και τα αναπόφευκτα αιτήματα για επιστροφές χρημάτων προειδοποιεί ο Spencer Hanlon από την παγκόσμια πλατφόρμα πληρωμών σε πραγματικό χρόνο Nium.

Ενώ φυσικά οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να αποφευχθεί αυτό εξαρχής, συνιστά επιπλέον ότι «τουλάχιστον βεβαιωθείτε ότι η πλατφόρμα πληρωμών σας μπορεί να χειριστεί απρόσκοπτα οποιαδήποτε αστάθεια χωρίς να σας κοστίσει πολλά χρήματα και πολύτιμο χρόνο με κάθε επιστροφή χρημάτων».

Εξετάζοντας μια πιθανή κρυφή ανάποδη, η Katie Crowe από την ταξιδιωτική ασφάλιση battleface πιστεύει ότι αυτό θα μπορούσε να είναι καλά νέα για όσους πωλούν ταξιδιωτική ασφάλιση.

Πολλές διαδικασίες που σχετίζονται με βίζα απαιτούν απόδειξη ασφάλισης. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι «τέτοιοι ταξιδιώτες είναι πιθανό να επιλέξουν βασικά ή ελάχιστα συμβόλαια απλώς για να αποκτήσουν τη βίζα τους.
Επομένως οι ασφαλιστές θα πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να πουλήσουν πιο σχετικά και ανταγωνιστικά συμβόλαια αντί για τα άκαμπτα συμβόλαια που ταιριάζουν σε όλους».

Εν τω μεταξύ, ο Adam Harris από το Cloudbeds επισημαίνει ότι οι απαιτήσεις βίζας και εισόδου δεν είναι μόνο θέμα για τους ταξιδιωτικούς πωλητές, ωστόσο, τα ξενοδοχεία αναμένεται συχνά να παρέχουν αποδείξεις επιστολών κράτησης και επίσης καθοδήγηση σχετικά με τους κανόνες για ταξιδιώτες που φτάνουν με αυτοκίνητο ή σκάφος και επομένως μην αναζητήσετε υποστήριξη στην αεροπορική εταιρεία ή μην χρησιμοποιήσετε ταξιδιωτικό πράκτορα.

Όπως εκτιμά «αυτή είναι μια πραγματική ευκαιρία να προσθέσετε αξία στους επισκέπτες και να χτίσετε ισχυρή πίστη. Συνιστούμε να χρησιμοποιείτε εργαλεία αφοσίωσης επισκεπτών που σας επιτρέπουν να αυτοματοποιείτε τις επικοινωνίες πριν από τη διαμονή τους.»

Επιπλέον, υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα δημιουργίας βοηθητικών εσόδων, επισημαίνει ο Alex Barros από την πλατφόρμα διαχείρισης εσόδων ξενοδοχείων BEONx, «είτε χρεώνοντας μια υπηρεσία ρύθμισης βίζας είτε απλά χρησιμοποιώντας την αλληλεπίδραση για τη μετατροπή πωλήσεων άλλων προϊόντων, για παράδειγμα μεταφορά ή αναβάθμιση δωματίου».