Σύνταξη: tourismtoday.gr
Χαμένες αποσκευές, τεράστιες ουρές και καθυστερήσεις πτήσεων είναι η εικόνα στα αεροδρόμια σε περιόδους αιχμής, που αποκαλύπτει μια κακώς προετοιμασμένη βιομηχανία.
Μάλιστα τα «ταξίδια εκδίκησης» το περασμένο καλοκαίρι, οδήγησαν σε ταξιδιωτικό χάος.
Τι θα μπορούσε να βοηθήσει για να μην επαναληφθεί η ίδια κατάσταση; Σύμφωνα με την SITA, η καλύτερη στελέχωση, η βελτιωμένη τεχνολογία και η αυξημένη χρήση σε βιομετρικά στοιχεία, είναι οι λύσεις.
«Τα διεθνή ταξίδια θα ανέβουν στροφές, αναγκάζοντας τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες να ενισχύσουν το προσωπικό για να καλύψουν τη ζήτηση, λέει η Sherry Stein, επικεφαλής αεροπορικής τεχνολογίας στην SITA.
Η πρόσφατη επαναλειτουργία της Κίνας αναμένεται να ανοίξει την πόρτα σε εκατομμύρια επισκέπτες, μετά από αρκετά χρόνια αυστηρών περιορισμών στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.
Η αύξηση των διεθνών ταξιδιών «οδηγεί στην στροφή προς μεγαλύτερη έμφαση στην ψηφιοποίηση, την αυτοματοποίηση, τον τρόπο βελτίωσης της αυτοεξυπηρέτησης και βιομετρικά στοιχεία και ψηφιακή ταυτότητα».
Καλός προγραμματισμός
Το κλειδί για ένα πιο ομαλό καλοκαίρι είναι ο καλός προγραμματισμός, σύμφωνα με τον Ronan Murphy, διευθυντή της παγκόσμιας αεροπορικής εταιρείας συμβούλων Alton Aviation Consultancy.
«Τα αεροδρόμια είδαν τι συνέβη πέρυσι και είχαν χρόνο να ενημερώσουν τα επιχειρησιακά τους σχέδια για φέτος, λέει.
Οι διοικήσεις των αεροδρομίων δεν έχουν δικαιολογίες για να μην είναι προετοιμασμένες αυτό το καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένης της ύπαρξης ισχυρών σχεδίων έκτακτης ανάγκης».
Αργή η ανάπτυξη της τεχνολογίας
Τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να αναπτύσσουν πιο αυτοματοποιημένη τεχνολογία check-in και απόθεσης αποσκευών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και αρκετά χρόνια. Η ασφάλεια παραμένει μια εξαιρετικά χειροκίνητη διαδικασία.
«Αν και έχει γίνει μια κίνηση προς τα βιομετρικά στοιχεία και τους αυτοματοποιημένους ελέγχους διαβατηρίων, είναι μια αργή κυκλοφορία για να κλιμακωθεί η τεχνολογία», λέει ο Ronan Murphy.
Θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν υλικές διαφορές. Υποψιάζομαι ότι θα υπάρξουν οριακές βελτιώσεις φέτος σε σχέση με αυτές τις νέες τεχνολογίες».
Ενίσχυση του προσωπικού, επιτάχυνση της ασφάλειας
Η έλλειψη προσωπικού ασφαλείας το περασμένο καλοκαίρι οδήγησε σε αναμονή που ξεπέρασε τις τέσσερις ώρες κατά καιρούς στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ.
«Το προσωπικό ασφαλείας που βρισκόταν στη θέση του πριν από την πανδημία έφυγε για να βρει άλλη δουλειά μετά το 2020 που τα ταξίδια σταμάτησαν, λέει ο Dennis Muller, από το τμήμα Τύπου του Royal Schiphol Group.
Το περασμένο φθινόπωρο προσλάβαμε άτομα για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε αρκετό προσωπικό ασφαλείας αυτό το καλοκαίρι.
Περίπου 600 άτομα έχουν υπογράψει συμβόλαιο. Και αναμένουμε περίπου 200 άτομα ακόμη να ξεκινήσουν μέχρι τα τέλη Απριλίου, την περίοδο αιχμής των ταξιδιών στην Ολλανδία.
Το αεροδρόμιο έχει επίσης έλλειψη σε χειριστές αποσκευών, αλλά αυτοί προσλαμβάνονται από τις αεροπορικές εταιρείες».
Από τα τέλη Απριλίου, το Schiphol προβλέπει 70.000 έως 75.000 αναχωρούντες επιβάτες κάθε μέρα, από περίπου 40.000 την ίδια περίοδο πέρυσι.
Πριν από δύο χρόνια, ο κόμβος του Άμστερνταμ αντικατέστησε τις μηχανές ακτίνων Χ με 85 3D σαρωτές αξονικής τομογραφίας για λόγους ασφαλείας. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να αφήσει τα πάντα μέσα στην τσάντα του καθώς και εξοικονόμηση χρόνου.
Σαρώσεις προσώπου για «ομαλότερη εμπειρία αεροδρομίου»
Η ολλανδική κυβέρνηση και η KLM εφαρμόζουν πιλοτικά ένα πρόγραμμα στο οποίο οι άνθρωποι που ταξιδεύουν από τον Καναδά μέσω του Άμστερνταμ.
Οι ταξιδιώτες δεν χρειάζεται να επιδείξουν τα διαβατήρια τους και μπορούν να ακολουθήσουν τα βιομετρικά στοιχεία.
Το αεροδρόμιο Φρανκφούρτης της Γερμανίας προσφέρει επίσης ένα «βιομετρικό ταξίδι επιβατών».
Οι επιβάτες που δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν την αναγνώριση προσώπου μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα παραδοσιακό γκισέ για check-in.
Στα τέλη του περασμένου έτους, η British Airways ξεκίνησε μια δοκιμή βιομετρικής τεχνολογίας για διεθνείς πτήσεις στο Χίθροου.
Όσοι επιλέγουν να συμμετάσχουν στη δοκιμή της αεροπορικής εταιρείας σαρώσουν το πρόσωπο τους, το διαβατήριο και την κάρτα επιβίβασης στο smartphone ή το tablet τους πριν από το ταξίδι τους.
Κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο, οι «έξυπνες κάμερες bio-pod» επαληθεύουν την ταυτότητα του ταξιδιώτη σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα.