Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα ταξίδια διαθέτουν μερικά από τα μακροβιότερα και ιστορικά πιο επιτυχημένα προγράμματα αφοσίωσης από οποιουδήποτε άλλο κλάδο.
Οι ανταμοιβές με βάση τους πόντους που δίνει η ταξιδιωτική βιομηχανία, είναι το χρυσό πρότυπο που προσπάθησαν να μιμηθούν άλλοι τομείς καθώς δημιούργησαν τις δικές τους στρατηγικές αφοσίωσης πελατών.

Ωστόσο τα τελευταία δύο χρόνια τα προγράμματα αφοσίωσης στα ταξίδια μοιάζουν πιο ασταθή από πότε.
Ενώ η ανάκαμψη του κλάδου από την πανδημία είναι ενθαρρυντική, οι αλλαγές στο ποιος ταξιδεύει και πόσο συχνά, αποτελούν πρόκληση για δοκιμασμένες στρατηγικές πίστης.

Η αύξηση του μερίσματος αφοσίωσης -μέτρο της αντιληπτής αξίας ενός προγράμματος για τους πελάτες σε σχέση με το κόστος για την επιχείρηση από την παροχή του- ξεκινά με την κατανόηση των ανταμοιβών που εκτιμούν πραγματικά οι σημερινοί ταξιδιώτες.

Τα τελευταία χρόνια έδειξαν ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες προσαρμόζονται στην αναστάτωση με εντυπωσιακή ευελιξία και ανταπόκριση. Αυτό το ίδιο πνεύμα καινοτομίας πρέπει τώρα να εφαρμοστεί στα προγράμματα πιστότητας.

Πρόσφατη μελέτη της Accenture, αποκαλύπτει τις τρεις στρατηγικές για να γίνουν πιο ανταποδοτικές οι ανταμοιβές αφοσίωσης, τόσο για την επιχείρηση όσο και για τους πελάτες

Η δύναμη του τώρα

Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς επαγγελματίες ταξιδιώτες που δημιούργησαν υπομονετικά ανταμοιβές με την πάροδο του χρόνου, οι ταξιδιώτες αναψυχής αναμένουν ότι θα μπορούν να κερδίσουν και να χρησιμοποιήσουν τις ανταμοιβές τους αμέσως.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν ενεργοποιώντας ένα μοντέλο κερδών και εξαργύρωσης «σε πραγματικό χρόνο».

Αυτό αντιμετωπίζει τους πόντους αφοσίωσης περισσότερο σαν μια μορφή νομίσματος, με τους πελάτες να μπορούν να βλέπουν πόσα έχουν κερδίσει και να ξοδεύουν τους πόντους τους όπως και όποτε επιλέγουν, ακόμα και σε δαπάνες για μικρότερες αγορές, όπως ένα ποτό στο μπαρ ή η αναβάθμιση σε καλύτερο κάθισμα ή δωμάτιο.

Ευελιξία με τον τρόπο μου

Οι σημερινοί ταξιδιώτες αναμένουν από τα προγράμματα επιβράβευσης να αντικατοπτρίζουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους σε διαφορετικές καταστάσεις και στάδια ενός ταξιδιού.

Αυτό περιλαμβάνει μεγαλύτερη επιλογή, ευελιξία και αυτονομία, με προγράμματα που επιτρέπουν στα μέλη να επιλέγουν οφέλη που είναι πιο σχετικά αυτή τη στιγμή, με βάση τις μοναδικές ανάγκες κάθε ταξιδιού.

Για παράδειγμα το Hilton προσφέρει προνόμια Honors που μπορείτε να επιλέξετε ανά διαμονή σε ξενοδοχείο και ανά επωνυμία, κάτι που είναι ένα πρώτο βήμα για την εξατομίκευση των πλεονεκτημάτων και τη δυνατότητα να κάνετε την επιλογή αυτή τη στιγμή.

Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να διευρυνθεί ο αριθμός των συνεργασιών εξαργύρωσης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ταξιδιώτες, συμπεριλαμβανομένων συνεργατών εκτός του παραδοσιακού ταξιδιωτικού οικοσυστήματος.

Αυτή η ιδέα «κέρδος οπουδήποτε, εξαργύρωση οπουδήποτε» παρέχει περισσότερες επιλογές για τη δαπάνη πόντων σε ανταμοιβές που κάνουν το καθημερινό ταξίδι πιο εύκολο.

Δοκιμασμένη και αληθινή

Το μεγάλο μέρος της αφοσίωσης σε ταξιδιωτικές επωνυμίες βασίζεται σε αξιόπιστες, συνεπείς, βολικές εμπειρίες, καθησυχάζοντας τους πελάτες ότι οι προσδοκίες τους θα ικανοποιηθούν.
Στο τέλος, αυτό υπερισχύει τόσο της τιμής όσο και της συναλλακτικής αξίας.

Ως εκ τούτου, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να είναι «ο ήρωας» της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Να κάνουν τους πελάτες να νιώθουν αξία και να τους παρέχουν γρήγορη εξυπηρέτηση με επίκεντρο τον άνθρωπο -ειδικά όταν προκύπτουν προκλήσεις- κατανοώντας πώς αυτό επηρεάζει την ευρύτερη στρατηγική αφοσίωσης.

Είναι επίσης σημαντικό να εξετάσουν ποιοι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο, είτε για να αποφύγουν το άγχος είτε για να απολαύσουν ένα καλύτερο ταξίδι.
Για παράδειγμα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν συνδρομές για πρόσβαση στο σαλόνι.