Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα τελευταία δύο χρόνια, η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αναδιαμορφωθεί δραστικά. Ενώ η ζήτηση επιστρέφει στα προ της πανδημίας επίπεδα, ο τρόπος με τον οποίο ξοδεύουν οι καταναλωτές έχει αλλάξει για πάντα.

Αυτό επηρεάζει και τα ξενοδοχεία, σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης ακινήτων και επενδύσεων JLL.
Οι πάροχοι στον χώρο διανομής και φιλοξενίας, είναι κρίσιμο να κατανοήσουν και να αγκαλιάσουν τη νέα πραγματικότητα.

Κρίσιμης σημασίας για τον κλάδο της φιλοξενίας η ψηφιακή υιοθέτηση

Πάνω από 40 εκατομμύρια νέοι χρήστες ήρθαν στο διαδίκτυο το 2021. Η αύξηση του χρόνου που δαπανάται στο διαδίκτυο αναδιανέμει επίσης τα προφίλ του κοινού.

Το 2021, το TikTok ήταν το πιο δημοφιλές social media, ξεπερνώντας την επισκεψιμότητα της Google και του Facebook.

Αν και είναι σημαντικό για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να υιοθετήσουν αυτήν την αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι παραμένουν ευέλικτοι.
Καθώς και ότι θα αλληλεπιδρούν με τον πελάτη τους, έχοντας κατά νου ότι η συμπεριφορά του αλλάζει, όλο και πιο γρήγορα.

Πρόσθετες ευκαιρίες εσόδων ξενοδοχείων

Τα ξενοδοχεία, θα πρέπει να σχεδιάσουν τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσουν καλύτερα πρόσθετες ευκαιρίες εσόδων. Όπως από το parking, το κέντρο ευεξίας, τις υπηρεσίες θυρωρείου ή τις υπηρεσίες πλυντηρίου.

Εάν η προτίμηση για εικονικές συσκέψεις παραμένει, τότε τα ξενοδοχεία μπορεί να χρειαστεί να εξετάσουν εάν ο πολύ ακριβός -αλλά μη χρησιμοποιούμενος- χώρος συσκέψεων και εκδηλώσεων τους μπορεί να βελτιστοποιηθεί πλήρως.

Μια τάση που αξίζει να εξεταστεί είναι η δημιουργία ιδιωτικών κλαμπ σε τέτοιους προνομιακούς χώρους, καθώς τα ξενοδοχεία της πόλης έχουν τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό εξυπηρέτησης για να τα λειτουργήσουν. Άλλωστε υπήρξε σημαντική αύξηση της ζήτησης για τέτοιους χώρους τους τελευταίους μήνες.

Από omni κανάλι σε omni παρουσία

Ο απόηχος των επιθέσεων 9/11 ήταν καταλύτης για τη μόχλευση του ηλεκτρονικού εμπορίου για τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων για βραδιές δωματίων.

Σύμφωνα με την μελέτη, η ανάκαμψη από την πανδημία μπορεί να έχει τον ίδιο αντίκτυπο στη διανομή των αγαθών και των υπηρεσιών των ξενοδοχείων με τις επιθέσεις.
Καθώς και να παρουσιάσει μια ευκαιρία μετάβασης από το παντός καναλιού (omni-channel) σε παρουσία παντού (omni-presence). Και θα χρειαστούν πόροι για την αναβάθμιση της στοίβας τεχνολογίας που χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα.

Η Marriott έκανε μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση όταν ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο την υπογραφή συμφωνίας με την Amadeus για τον εκσυγχρονισμό της υποδομής κρατήσεων και εμπορίου.
Η επόμενη φάση θα επιτρέπει στους επισκέπτες να αγοράσουν άλλα αντικείμενα, όπως το φωτιστικό γραφείου ή την ξαπλώστρα των αγαπημένων τους ξενοδοχείων ή θέρετρων.

Καθώς οι διαμονές σε ξενοδοχεία προωθούνται όλο και περισσότερο ως εμπειρίες, τα ξενοδοχεία που θα δίνουν την ευκαιρία στους επισκέπτες να αγοράζουν συμπληρωματικά προϊόντα -όπως σπα και γκολφ- κατά την κράτηση διαμονής θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η ενσωμάτωση της διαδικασίας κράτησης με προϊόντα καθώς και ένα ταχέως αναπτυσσόμενο πρόγραμμα επιβράβευσης επιστροφής χρημάτων με πολλαπλές προσφορές, θα έχει ακόμη μεγαλύτερη παρουσία στην αγορά.

Η αντιμετώπιση του ψηφιακού μέλλοντος είναι επιτακτική

Μια στρατηγική διανομής δεν μπορεί πλέον να περιορίζεται στην πώληση δωματίων μέσω επώνυμου ιστότοπου, διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων ή του GDS.

Οι ξενοδόχοι πρέπει να γίνουν πιο δημιουργικοί και να δεσμεύσουν τους κατάλληλους πόρους για να μεταμορφώσουν και να εκσυγχρονίσουν τις πρακτικές τους.