Σύνταξη: tourismtoday.gr

Με ανοδικό CAGR 6,8% από το 2023 έως το 2032, θα κινηθεί η αγορά σε υπηρεσίες διαχείρισης προορισμού, σύμφωνα με την Allied Market Research. Το 2022 αποτιμήθηκε σε 3,6 δις δολάρια και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 6,9 δις έως το 2032.

Το τμήμα των ταξιδιών αναψυχής ηγείται της αγοράς. Αυτό αποδίδεται στην αύξηση της τάσης για βιωματικά και καθηλωτικά ταξίδια.

Οι υπηρεσίες διαχείρισης προορισμού περιλαμβάνουν μια ποικιλία επαγγελματικών υπηρεσιών που προσφέρονται από DMO ή DMC για τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Επιπλέον, λόγω της αύξησης της ευαισθητοποίησης σχετικά με περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, η βιωσιμότητα και ο υπεύθυνος τουρισμός έχουν γίνει τάσεις της αγοράς υπηρεσιών διαχείρισης προορισμών.

Οι ταξιδιώτες δίνουν ολοένα και περισσότερο προτεραιότητα σε προορισμούς και παρόχους του είδους που υιοθετούν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, υποστηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και προωθούν πρωτοβουλίες βιώσιμου τουρισμού. Έτσι, αυξάνουν το μέγεθος της αγοράς υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού.

Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού ενσωματώνουν τη βιωσιμότητα στις προσφορές τους, όπως οικολογικές εκδρομές, εκδρομές με βάση την κοινότητα και συνεργασίες με τοπικά έργα διατήρησης.

Τα DMO/DMC προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες, χειρίζονται τα logistics, προωθούν τον προορισμό και παρέχουν βοήθεια και πληροφορίες για να εξασφαλίσουν μια απρόσκοπτη και αξέχαστη επίσκεψη.

Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία και τις τοπικές τους συνδέσεις, προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν την τουριστική εμπειρία και να αφήνουν θετική εντύπωση στους ταξιδιώτες, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς των υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού.

Τι αναζητούν οι ταξιδιώτες

Με την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με περιβαλλοντικές και κοινωνικές ανησυχίες, αυξάνεται η ζήτηση για βιώσιμο και υπεύθυνο τουρισμό.

Οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον εμπειρίες που έχουν ελάχιστο αντίκτυπο στο περιβάλλον, συμβάλλουν στις τοπικές κοινότητες και διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά.

Οι DMOs μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν την τάση ενσωματώνοντας βιώσιμες πρακτικές στις δραστηριότητες τους, προωθώντας δραστηριότητες φιλικές προς το περιβάλλον και συνεργαζόμενοι με τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς για να εξασφαλίσουν υπεύθυνο τουρισμό.

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες αναζητούν τουρισμό πέρα από την παραδοσιακή περιήγηση στα αξιοθέατα. Ως αποτέλεσμα, τα βιωματικά ταξίδια, που δίνουν έμφαση στις καθηλωτικές και αυθεντικές εμπειρίες, κερδίζουν δημοτικότητα.

Επιπλέον, αναζητούν ευκαιρίες για να συνδεθούν με τις τοπικές κοινωνίες, να λάβουν μέρος σε πολιτιστικές δραστηριότητες και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες.

Οι εταιρείες διαχείρισης προορισμών μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν την τάση με μοναδικές εμπειρίες.

Γαστρονομικές περιηγήσεις, εργαστήρια χειροτεχνίας και πολιτιστικές ανταλλαγές επιτρέπουν στους επισκέπτες να αναπτύξουν μια βαθύτερη σύνδεση με τον προορισμό. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη της αγοράς υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού.

Η ταξιδιωτική βιομηχανία μεταμορφώνεται από την τεχνολογία

Η ταξιδιωτική βιομηχανία μεταμορφώνεται από την τεχνολογία και οι DMO πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτόν τον μετασχηματισμό για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Οι εφαρμογές για κινητές συσκευές, η τεχνητή νοημοσύνη, η ανάλυση δεδομένων και η εικονική πραγματικότητα μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη, να βελτιώσουν τις λειτουργίες και να παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες.

Για παράδειγμα, οι εφαρμογές για κινητά μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, η εικονική πραγματικότητα μπορεί να παρέχει εικονικές περιηγήσεις και η ανάλυση δεδομένων μπορεί να βοηθήσει στην προσαρμογή των καμπανιών μάρκετινγκ. Η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογικών εξελίξεων μπορεί να δώσει στους DMO ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πιο εξειδικευμένες εμπειρίες

Ο τουρισμός περιπέτειας, ο τουρισμός ευεξίας, ο γαστρονομικός τουρισμός και ο πολιτιστικός τουρισμός είναι μεταξύ των δημοφιλών εξειδικευμένων τμημάτων.

Οι DMO μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτήν την ευκαιρία αναπτύσσοντας στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ και δημιουργώντας προσαρμοσμένα δρομολόγια που καλύπτουν αυτά τα συγκεκριμένα τμήματα.

Συνεργαζόμενοι με τοπικές επιχειρήσεις και ειδικούς, μπορούν να επιμεληθούν μοναδικές εμπειρίες που έχουν απήχηση σε εξειδικευμένους ταξιδιώτες.

Η ενοποίηση της τεχνολογίας έχει φέρει επανάσταση στην αγορά καθώς οι πάροχοι υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού χρησιμοποιούν προηγμένα ψηφιακά εργαλεία για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να εξορθολογίσουν τις λειτουργίες τους.

Αυτό περιλαμβάνει διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων, εφαρμογές για κινητά για πληροφορίες και επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, εμπειρίες εικονικής περιήγησης και ανάλυση δεδομένων για να αποκτήσετε πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των πελατών.

Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες παροχής υπηρεσιών διαχείρισης προορισμών να προσφέρουν αποτελεσματικές και βολικές υπηρεσίες ενισχύοντας παράλληλα τη συνολική εμπειρία των πελατών.

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο βιωματικές δραστηριότητες και αυτές που βασίζονται στην περιπέτεια.

Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών διαχείρισης προορισμών αξιοποιούν αυτήν την τάση προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών τουρισμού περιπέτειας, όπως πεζοπορία, ποδηλασία, σαφάρι άγριας ζωής, θαλάσσια σπορ και καθηλωτικές πολιτιστικές εμπειρίες.
Επιμελούνται μοναδικές και συναρπαστικές εμπειρίες που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να συνδεθούν με τη φύση, να εξερευνήσουν τις τοπικές παραδόσεις και να δημιουργήσουν μόνιμες αναμνήσεις. Επιπλέον, η συνεργασία είναι μια σημαντική τάση στην αγορά.

Οι πάροχοι υπηρεσιών διαχείρισης προορισμών συνάπτουν στρατηγικές συνεργασίες με τοπικά τουριστικά συμβούλια, ξενοδοχεία, μεταφορείς, διοργανωτές εκδηλώσεων και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για να δημιουργήσουν ολοκληρωμένα ταξιδιωτικά πακέτα.

Αυτές οι συνεργασίες επιτρέπουν τον απρόσκοπτο συντονισμό των υπηρεσιών, την πρόσβαση σε αποκλειστικές εμπειρίες και ένα ευρύτερο δίκτυο πόρων, ενισχύοντας τελικά την πρόταση αξίας για τους ταξιδιώτες.

Πώς θα επωφεληθούν οι προορισμοί από την άνοδο στα βιωματικά ταξίδια

Οι DMOs μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες για την ενθάρρυνση του βιώσιμου και αυθεντικού τουρισμού.

Με τη συμμετοχή τοπικών επιχειρήσεων, τεχνιτών και κοινοτικών οργανώσεων, μπορούν να δημιουργήσουν ευκαιρίες για τους επισκέπτες να ασχοληθούν με την τοπική κουλτούρα, να υποστηρίξουν τις τοπικές οικονομίες και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κοινότητας.

Αυτή η συλλογική προσέγγιση ενισχύει τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών και δημιουργεί θετικό αντίκτυπο τόσο στον προορισμό όσο και στους κατοίκους του, τέτοιοι παράγοντες αυξάνουν τη ζήτηση της αγοράς υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού.

Η ανάλυση της αγοράς υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού σε τύπο υπηρεσίας, εφαρμογή, τύπο πελάτη και περιοχή. Ανά τύπο υπηρεσίας, χωρίζεται σε διαχείριση εκδηλώσεων, κρατήσεις καταλυμάτων, υλικοτεχνική υποστήριξη μεταφορών και άλλα.

Το τμήμα των ταξιδιών αναψυχής ηγείται της αγοράς

Ανά τύπο, το τμήμα διαχείρισης εκδηλώσεων αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο του μεριδίου αγοράς ως προς τα έσοδα το 2022.

  • Η διαχείριση εκδηλώσεων στο πλαίσιο των υπηρεσιών αναφέρεται στην οργάνωση και εκτέλεση διαφόρων εκδηλώσεων, όπως συνέδρια, συναντήσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ και εταιρικές συγκεντρώσεις, σε συγκεκριμένο προορισμό.
    Έτσι, η άνοδος αυτών των γεγονότων συνέβαλε στην αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες διαχείρισης προορισμών στον τομέα.
  • Επιπλέον, το τμήμα κρατήσεων καταλυμάτων αναμένεται να αυξηθεί με το υψηλότερο CAGR 7,3% κατά την περίοδο πρόβλεψης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αισθητή τάση online κρατήσεων καταλυμάτων στην αγορά.
    Οι παραδοσιακές μέθοδοι όπως η απευθείας επικοινωνία με ξενοδοχεία ή η χρήση ταξιδιωτικών πρακτόρων έχουν αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από διαδικτυακές πλατφόρμες και εφαρμογές για κινητά.
  • Το τμήμα των ταξιδιών αναψυχής ηγήθηκε της αγοράς και αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς το 2022 και αναμένεται να αυξηθεί με το υψηλότερο CAGR 7,2% κατά την περίοδο πρόβλεψης.
    Αυτή η ανάπτυξη αποδίδεται στην αύξηση της τάσης προς βιωματικά και καθηλωτικά ταξίδια αναψυχής. Οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες που τους επιτρέπουν να συνδεθούν με την τοπική κουλτούρα, τις παραδόσεις και τη φυσική ομορφιά ενός προορισμού.

Η τάση εκδηλώσεων και ανεξάρτητων ταξιδιωτών

  • Με βάση τον τύπο πελάτη, το τμήμα του event planner αντιπροσώπευε τα δύο πέμπτα του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού το 2022. Η άνοδος αποδίδεται στο γεγονός ότι αυξάνεται η τάση των προγραμματιστών εκδηλώσεων ως πελατών στην αγορά υπηρεσιών διαχείρισης προορισμού.
    Καθώς περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί συνειδητοποιούν τα πλεονεκτήματα της φιλοξενίας εκδηλώσεων σε μοναδικούς και ελκυστικούς προορισμούς, αυξάνεται η ζήτηση για υπηρεσίες διαχείρισης προορισμών από τους προγραμματιστές εκδηλώσεων.
  • Επιπλέον, το μεμονωμένο τμήμα αναμένεται να αυξηθεί με το υψηλότερο CAGR 7,3% κατά την περίοδο πρόβλεψης.
    Έτσι, η αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων ταξιδιωτών που αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες, αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξη κατά τομέα τα επόμενα χρόνια.

Οι top περιοχές ανάπτυξης

Η Βόρεια Αμερική ήταν η μεγαλύτερη αγορά το 2022, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν τα δύο πέμπτα του συνολικού μεριδίου αγοράς. Στην αγορά υπηρεσιών διαχείρισης προορισμών της Βόρειας Αμερικής, υπάρχει μια αξιοσημείωτη τάση προς βιώσιμα ταξίδια.

Η Ασία-Ειρηνικός αναμένεται να αναπτυχθεί με το υψηλότερο CAGR 8,2% κατά την περίοδο πρόβλεψης. Λόγω της αύξησης των ταξιδιωτών της μεσαίας τάξης, υπάρχει αύξηση της ζήτησης για προσαρμοσμένες και βιωματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Ως αποτέλεσμα, οι πάροχοι υπηρεσιών διαχείρισης προορισμών εστιάζουν στην προώθηση μοναδικών πολιτιστικών συναντήσεων, τουρισμού περιπέτειας και βιώσιμων πρακτικών.