Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οδηγίες για τα αεροδρόμια με στόχο να ενισχύσουν τα μη αεροναυτικά (εμπορικά) έσοδα τους, να βελτιώσουν την εμπειρία των ταξιδιωτών και να συμβάλουν στην ανάκαμψη του κλάδου καθώς τα ταξίδια αρχίζουν να αυξάνονται, εξέδωσε το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI World).

Το πρώτο σύνολο διαθέσιμων οδηγιών εστιάζει στην επίγεια πρόσβαση στο αεροδρόμιο και περιλαμβάνει τα εγχειρίδια για την:

Βέλτιστη ενσωμάτωση Υπηρεσιών Πρόσβασης Εδάφους Αεροδρομίου (Optimal Integration of Airport Ground Access Services).
Πολιτική Αειφόρο Πρόσβασης στο Αεροδρόμιο (Sustainable Airport Ground Access Policy Paper).

Με τα χρόνια, τα αεροδρόμια έχουν γίνει κόμβοι ποικίλων μεταφορών και προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες μιας ομάδας ταξιδιωτών με διαφορετικές προτιμήσεις όταν επιλέγουν τον τρόπο μετάβασης από και προς ένα αεροδρόμιο.
Η γρήγορη εξέλιξη των προσδοκιών των επιβατών είναι αποτέλεσμα σημαντικών τάσεων, όπως:

  • Αντίκτυπος από τον COVID-19.
  • Αυξανόμενη αυτοματοποίηση.
  • Τεχνολογική συνδεσιμότητα.
  • Απαλλαγή των βιομηχανιών από άνθρακα.

Επιπλέον, ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας στην οικονομική υγεία των αεροδρομίων έχει αναδείξει τη σημασία των μη αεροναυτικών εσόδων για την ανάκαμψη των δραστηριοτήτων των αεροδρομίων και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα ολόκληρου του αεροπορικού οικοσυστήματος.

«Καθώς οι επιλογές μεταφοράς εξελίσσονται και οι προτιμήσεις των πελατών αλλάζουν, τα αεροδρόμια πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των βασικών πελατών τους—τόσο των επιβατών όσο και των εργαζομένων, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACI World Luis Felipe de Oliveira.

Αυτό απαιτεί από τα αεροδρόμια να βελτιώσουν τις λειτουργικές διαδικασίες, να προσφέρουν βελτιωμένες τεχνολογίες και να αναβαθμίσουν τις υποδομές, ιδίως καθώς επιταχύνονται τα ταξίδια με τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει αυξημένη ψηφιοποίηση, σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τον διαθέσιμο χώρο στο κράσπεδο, τον αριθμό των δημόσιων χώρων στάθμευσης, την ανάγκη για απομακρυσμένους χώρους στάθμευσης και την υποδομή που απαιτείται για την πρόσβαση ποδηλάτων, για παράδειγμα.

Όταν διαχειρίζονται σωστά, τα αεροδρόμια μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και τα έσοδα τους συνεργαζόμενοι αποτελεσματικά με τους παρόχους υπηρεσιών τους, ενώ προσπαθούν να προσφέρουν μια εξαιρετική εμπειρία πελατών».

Η υπόλοιπη σειρά οδηγιών περιλαμβάνει την έναρξη έγκαιρης καθοδήγησης στους τομείς:

  • Συμβάσεων παραχώρησης.
  • Αφορολογήτων ειδών.
  • Ψηφιακού μετασχηματισμού.
  • Τροφίμων και ποτών.

Οι δημοσιεύσεις έχουν αναπτυχθεί από τη νέα Υποεπιτροπή της ACI World για τα Μη Αεροναυτικά Έσοδα και τις Δραστηριότητες των Αεροδρομίων (ANARA), η οποία συνδέεται με τη Μόνιμη Επιτροπή ACI World Economics, που αποτελείται από εμπειρογνώμονες από αεροδρόμια μελών και παγκόσμιους επιχειρηματικούς εταίρους από όλο το κόσμος.

Στόχος της επιτροπής είναι να διερευνήσει, να αναλύσει και να διατυπώσει στρατηγικές, συστάσεις πολιτικής, θέσεις του κλάδου και καθοδηγητικό υλικό σχετικά με τον καλύτερο τρόπο βελτίωσης, διευκόλυνσης και διαφοροποίησης του εύρους πηγών εσόδων μη αεροναυτικών προς όφελος του οικοσυστήματος των αεροπορικών μεταφορών.