Σύνταξη: tourismtoday.gr

Καθώς ο κόσμος γύρω μας αλλάζει γρήγορα, από αστραπιαίες εξελίξεις τεχνητής νοημοσύνης έως αυξανόμενα κόστη, η παρόρμηση για αποδράσεις γίνεται πιο δυνατή από ποτέ.
Ωστόσο, οι ταξιδιώτες δεν θέλουν απλώς να επικεντρώνονται στον εαυτό τους, σύμφωνα με έρευνα της Booking.com.

Αντίθετα, αναζητούν βαθύτερες συνδέσεις, ουσιαστικές εμπειρίες και περιπέτειες που τους επιτρέπουν να ανακαλύψουν ξανά τι σημαίνει για αυτούς ταξίδι.
Σε αυτό το mood κινούνται και οι Ολλανδοί τουρίστες. Υιοθετούν τις παγκόσμιες τάσεις στα ταξίδια που θα βλέπουμε όλο και πιο συχνά το 2025.

Νυκτοτουρισμός

  • Το 44% των Ολλανδών ταξιδιωτών σκέφτεται να επιλέξει προορισμούς όπου ο νυκτερινός ουρανός είναι ακόμα πολύ σκοτεινός.
  • Η παρατήρηση των άστρων (51%), οι ξεναγήσεις με οδηγό αστεριών (48%) και αστρονομικά φαινόμεναόπως τα πεφταστέρια ή μια έκλειψη Σελήνης (44%) είναι ψηλά στη λίστα επιθυμιών.
  • Ο εντοπισμός αστερισμών είναι επίσης δημοφιλής (37%).
  • Η κλιματική αλλαγή παίζει ρόλο σε αυτό. Οι Ολλανδοί θέλουν να κάνει περισσότερα το βράδυ για να αποφύγει τη ζέστη κατά τη διάρκεια της ημέρας (40%).
  • Το 44% θα ήθελε να περάσει λιγότερο χρόνο στον λαμπερό ήλιο.

Τα vintage ρούχα είναι το νέο σουβενίρ από τα ταξίδια για τους Ολλανδούς

  • Λιγότεροι από τους μισούς (36%) ταξιδιώτες προτιμούν να αγοράζουν τα ρούχα των διακοπών τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και μεταξύ Gen Z αυτό αυξάνεται στο 51%.
  • Επιπλέον, το 52% του αρέσει να επισκέπτεται καταστήματα μεταχειρισμένων.
    Το 55% έχει ήδη αγοράσει vintage ρούχα στο εξωτερικό.

Τα μοναδικά ευρήματα σε μαγαζιά με παλιά ή μεταχειρισμένα είδη αποτελούν πλέον σημαντικό μέρος της περιπέτειας, για τους τουρίστες από την Ολλανδία.

  • Για το 18%, η ποιότητα είναι καλύτερη στα vintage καταστήματα στο εξωτερικό.
  • Το 29% επιλέγει vintage λόγω των καλύτερων τιμών.

Αυτό είναι κάτι περισσότερο από ψώνια, όπως δηλώνουν αφού παίρνουν στο σπίτι τους μοναδικές πολιτιστικές ιστορίες.

AI = Εναλλακτικά δρομολόγια

Οι νέες τεχνολογίες είναι μαγνήτης, με το το 46% των Ολλανδών θέλει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να κάνει πιο συνειδητές επιλογές στις αποδράσεις και να αποκτήσει νέες εμπειρίες.
Το 28% ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να προγραμματίσουν το ταξίδι τους.

Μια εντυπωσιακή διαφορά μεταξύ των Ολλανδών και των παγκόσμιων ταξιδιωτών είναι η ανησυχία τους για τον αντίκτυπο των social media.

Περισσότεροι από τους μισούς (56%) ταξιδιωτών λένε ότι δεν προσθέτουν ετικέτα σε μια τοποθεσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, για να αποτρέψουν αυτά τα μέρη από το να μετατραπούν σε τουριστικά hotspot του Instagram.  Παγκοσμίως το ποσοστό είναι πολύ χαμηλότερο, μόλις στο 44%.

Η πύλη διαφυγής

Το 2025 οι διακοπές για τους ταξιδιώτες από τις Κάτω Χώρες θα ξεκινήσουν ήδη στο αεροδρόμιο. Οι μέρες της βιασύνης φθάνοντας στον αερολιμένα την τελευταία στιγμή τελείωσαν.
Την επόμενη χρονιά θα προγραμματίσουν τις αποδράσεις τους διαφορετικά και θα δουν τα αεροδρόμια ως μια νέα πηγή ψυχαγωγίας.

Ένας στους πέντε (20%) επιλέγει ακόμη και προορισμό λόγω του αεροδρομίου.
Το 36% ενδιαφέρεται για αεροδρόμια με μοναδικές εμπειρίες και εγκαταστάσεις.

Οι τουρίστες από την Gen Z και ειδικότερα οι Millennials ενισχύουν αυτή την τάση. Το 27% από αυτούς επιλέγουν τον προορισμό τους με βάση το αεροδρόμιο, με τις πολυτελείς εγκαταστάσεις, όπως τα λουτρά ύπνου, τα σπα και τα εστιατόρια Michelin να προτιμώνται.

Διακοπές «μόνο για άνδρες»

Σε μια εποχή που γίνεται όλο και πιο ανοιχτή συζήτηση για την ψυχική πίεση στους άνδρες, τα ταξίδια που καταπολεμούν τη μοναξιά και προωθούν το συνειδητό «ανδρικό δέσιμο» γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.

  • Τουλάχιστον το 34% των Ολλανδών θέλουν να ενθαρρύνουν τα αρσενικά στο περιβάλλον τους να ταξιδεύουν μόνοι τους με άνδρες, με αυτό να αυξάνεται στο 52% της Gen Z και στο 51% μεταξύ των Millennials.
  • Αφήνουν πίσω τους δημοφιλείς προσδοκίες και κλισέ «αδελφικής κουλτούρας» για να αποσυνδεθούν από το καθημερινό άγχος (17%), να χαλαρώσουν (24%), να ενισχύσουν την ψυχική υγεία (11%) και να επιδιώξουν την προσωπική τους ανάπτυξη (12%).

Ταξίδια πολλών γενεών

Περισσότεροι από τους μισούς (52%) των γονέων θα προτιμούσαν να ξοδέψουν χρήματα σε ένα ονειρεμένο ταξίδι με τα παιδιά τους παρά να τα αφήσουν στην άκρη ως λογαριασμό τράπεζας ή μία κληρονομιά.

Όλο και περισσότεροι γονείς και παππούδες επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους μαζί με την οικογένεια, αντί να τα αφήσουν στην άκρη για την επόμενη γενιά. Είναι στην ευχάριστη θέση να πληρώσουν για κοινές διακοπές για να κάνουν μαζί όμορφες αναμνήσεις.

Πάνω από το 58% τουριστών από την Ολλανδία δηλώνει ότι οι γονείς του έχουν χρηματοδοτήσει στο παρελθόν τις διακοπές του ή μέρος τους.
Αναμένονται περισσότερα οικογενειακά ταξίδια με παππούδες, γιαγιάδες, γονείς και εγγόνια να ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους μαζί για τις απόλυτες εμπειρίες δέσιμου.

Διαβατήριο για την αθανασία

Οι Ολλανδοί ταξιδιώτες δεν αναζητούν πλέον μόνο χαλάρωση κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

  • Περισσότεροι από τους μισούς (52%) ενδιαφέρονται για ένα «καταφύγιο μακροζωίας», μια πιο εντατική εκδοχή του παραδοσιακού καταφυγίου, που στοχεύει στη μεγαλύτερη, πιο υγιεινή ζωή.
  • Η λίστα επιθυμιών περιλαμβάνει προπόνηση με δονήσεις σώματος (41%), θεραπεία με κόκκινο φως (42%), κρυοθεραπεία (32%) και θεραπείες με βλαστοκύτταρα (26%).
  • Το 41% αναζητά ρουτίνες ευεξίας που μπορεί να εφαρμόσει καθημερινά στο σπίτι, όπως η ιδανική στιγμή του καφέ (22%) ή η θεραπεία με έγχυση (21%).

Νευροαποκλίνοντες ταξιδιώτες

Οι νευροαποκλίνοντες ταξιδιώτες από τις Κάτω Χώρες, με μοναδικούς τρόπους σκέψης και επεξεργασίας πληροφοριών, θα απαιτήσουν πιο ορατές και προσβάσιμες ταξιδιωτικές επιλογές το 2025.

  • Θέλουν τεχνολογία που να υποστηρίζει τις συγκεκριμένες ανάγκες τους και να μειώνει το άγχος. Λίγο πάνω από το ένα τρίτο (36%) βίωσαν αρνητικές ταξιδιωτικές στιγμές και το 34% αισθάνεται περιορισμένο στις επιλογές του.
  • Το 42% θα ήθελε να χρησιμοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για ενημερωμένες ταξιδιωτικές πληροφορίες και ήσυχα μέρη σε αεροδρόμια και ξενοδοχεία.
  • Το 59% επιθυμεί τους ήσυχους χώρους και το 67% θέλει επιλογές για τη μείωση του «θορύβου» στην πορεία.
  • Το 46% επιθυμεί μια πρωτοβουλία ή πρόγραμμα σε ολόκληρη τη βιομηχανία που θα επικοινωνεί με σαφήνεια τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του στις αεροπορικές εταιρείες και τους παρόχους καταλυμάτων, δημιουργώντας μια στενότερη σύνδεση μεταξύ τουριστών, πλατφορμών και παρόχων ταξιδιών.

Αγέραστη…περιπέτεια

  • Όλο και περισσότεροι Ολλανδοί baby boomers επιλέγουν την περιπέτεια. Το επόμενο έτος, σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) θέλει να κάνει διακοπές με δράση (11% το 2024).
  • Το 14% είναι πρόθυμο να εγκαταλείψει τη ζώνη άνεσης του και να νιώσει ξανά νέος και ανεμπόδιστος.
  • Είτε πρόκειται για ιππασία (11%), για πάρτι σε μια γιορτή κρασιού (18%) ή για κανό στα μεγαλύτερα ποτάμια (11%), αυτή η γενιά δείχνει ότι η ηλικία δεν αποτελεί περιορισμό.
  • Με αναρριχητικούς παγετώνες (16%) και ορεινές αποστολές (19%) στη λίστα τους, οι baby boomers ξεπερνούν τα όρια τους και απολαμβάνουν τη ζωή στο έπακρο.

Οι ταξιδιώτες από τις Κάτω Χώρες ανακαλύπτουν ξανά τον εαυτό τους

«Το 2025 βλέπουμε τους ταξιδιώτες από τις Κάτω Χώρες να ανακαλύπτουν ξανά τον εαυτό τους και τις σχέσεις τους με τους άλλους, επισημαίνει η Elsbeth van Eekeren, διεθύντρια της Booking.com, στην Μπενελούξ.

Βλέπουμε μια αυξανόμενη ζήτηση για συνειδητές επιλογές, αυθεντικές εμπειρίες και μοναδικές περιπέτειες που ξεπερνούν τις παραδοσιακές μεθόδους ταξιδιού».