της Εύας Οικονομάκη

Με αύξηση σε επίπεδο μέσης τιμής δωματίου και εσόδων έκλεισε το 2023 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με την πληρότητα να υστερεί, ωστόσο, έναντι του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων GBR Consulting.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την πληρότητα των ξενοδοχείων της ελληνικής πρωτεύουσας, αυτή δεν ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019, ωστόσο, περιόρισε την ψαλίδα στο 1,5% σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα. Ο Δεκέμβριος ήταν ο μήνας κατά τον οποίο σημειώθηκαν οι καλύτερες επιδόσεις με την άνοδο να προσεγγίζει το 10%.

Οι τιμές

Ως προς τη μέση τιμή διανυκτέρευσης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου κινήθηκε σε επίπεδα υψηλότερα από το 2019. Σε ετήσια βάση, η μέση τιμή βελτιώθηκε κατά 29% σε σχέση με το 2019.

Αντίστοιχη ήταν και η εικόνα σε επίπεδο εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, τα οποία σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 27% συγκριτικά με τα προ πανδημίας νούμερα.

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκονται και τα ξενοδοχεία του δεύτερου μεγαλύτερου αστικού κέντρου της χώρας, της Θεσσαλονίκης. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η πληρότητα των ξενοδοχείων παρέμεινε συνολικά κάτω από τα επίπεδα του 2019, με την πτώση να διαμορφώνεται στο -4,2% σε σχέση με τα προ πανδημικά νούμερα.

Βελτιωμένη, στον αντίποδα, ήταν η μέση τιμή δωματίου, η οποία αυξήθηκε κατά 25% συγκριτικά με το 2019, με τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο να σημειώνουν ισχυρές επιδόσεις, μα άνοδο πέριξ του 30% σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα. Αύξηση 19,7% συγκριτικά με το 2019 καταγράφηκε και σε επίπεδο εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Η εικόνα των resorts

Την ίδια στιγμή, σε ό,τι αφορά τα resorts, κατά την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου καταγράφηκε ελαφρώς χαμηλότερη πληρότητα σε σύγκριση με το 2019.

Βέβαια, τον Απρίλιο του περασμένου έτους σημειώθηκε σημαντική πτώση λόγω της αύξησης των διαθέσιμων δωματίων, τη στιγμή που η ζήτηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Σε ετήσια βάση η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,8% σε σχέση με το 2019, ωστόσο οι πωλήσεις ανά κατειλημμένο δωμάτιο αυξήθηκαν (Sales per Occupied Room) σημαντικά σε ποσοστό 45%. Κατά συνέπεια, οι συνολικές πωλήσεις ανά διαθέσιμο δωμάτιο βελτιώθηκαν αντίστοιχα κατά 42%.