Παρά την αργή επαναφορά του οδικού της τουρισμού και τον ισχυρό ανταγωνισμό που δέχεται, η Ελλάδα διατηρεί άθικτο το μερίδιο της στη μεσογειακή αγορά. Συγκεκριμένα, εστιάζοντας στην ανταγωνιστική θέση της Ελλάδας στα πλαίσια της διεθνώς μετρήσιμης δύναμης της Μεσογείου (καλύπτοντας σχεδόν το 15% των παγκόσμιων αφίξεων), παρατηρούμε ότι η χώρα μας το τελευταίο 12μηνο έχει καταφέρει να διατηρήσει άθικτο το μερίδιο της στα προ-πανδημικά του επίπεδα (13% της μεσογειακής αγοράς).

Δεδομένης της αργής επαναφοράς στην κανονικότητα του οδικού μας τουρισμού (σχεδόν -30% στο 12μηνο έναντι 2019), η κάθετη ανάκαμψη των αεροπορικών αφίξεων (+6% έναντι 2019) διατηρεί σε ψηλό επίπεδο τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του νέου τεύχους της σειράς μελετών συγκυρίας «Τάσεις του επιχειρείν» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ.

Οι ανταγωνίστριες

Όσον αφορά τις επιδόσεις των ανταγωνιστών μας κατά το τελευταίο 12μηνο, ξεχωρίζουν:

▪ η Τουρκία, η οποία κυρίως μέσω ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιο της στη μεσογειακή αγορά κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες (22%, από 19% το 2019), και

▪ η Αλβανία, η οποία αν και πολύ «μικρός» ακόμα παίκτης σε ποσοτικούς όρους, ξεχωρίζει με ψηλούς ρυθμούς ανόδου (+24% σε σχέση με το 2019).

Παράλληλα, η Ελλάδα (όπως και τα δύο μεσογειακά νησιά της Κύπρου και της Μάλτας) διατηρούν το πλεονέκτημα σε όρους διάρκειας παραμονής έναντι των λοιπών μεσογειακών προορισμών, εν μέρει λόγω υψηλής εξάρτησης από αεροπορικές αφίξεις.