Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μετά το lockdown το 2020, το TikTok έχει γίνει μια από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η ανάπτυξη του παραμένει ισχυρή παγκοσμίως.
Το TikTok είναι μια πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο σύντομης μορφής που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται δημιουργικό περιεχόμενο με μια ευρύτερη κοινότητα ατόμων. Χρησιμοποιείται επίσης για την branding προορισμού.
Το περιεχόμενο ποικίλλει από μαθηματικές εξισώσεις έως προκλήσεις κωμωδίας, lip-sync και χορού, κριτικές ταινιών και συμβουλές υπολογιστή, αλλά η βασική προϋπόθεση είναι ότι οι αναρτήσεις είναι ιδιόρρυθμες και διασκεδαστικές.
Με την πρώτη ματιά, το TikTok φαίνεται σαν μια διασκεδαστική και παιχνιδιάρικη πλατφόρμα που απευθύνεται σε νεότερο κοινό.
Ωστόσο, με διαθεσιμότητα σε 150 χώρες, 1,2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και εκτιμώμενα 2,6 δισεκατομμύρια λήψεις παγκοσμίως, η πλατφόρμα έχει γίνει κάτι πολύ περισσότερο από αυτό, σύμφωνα με το Sensor Tower.
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, το TikTok δεν είναι μια βραχύβια τάση. Φιλοξενεί και διαμορφώνει την επικοινωνία μιας ολόκληρης γενιάς στον τρόπο δημιουργίας του περιεχομένου, με αποτέλεσμα τη γέννηση της δικής της κοινότητας.
Είναι ένα ελκυστικό κανάλι επικοινωνίας για διάφορες εταιρείες και επωνυμίες και τα θέματα που σχετίζονται με τα ταξίδια έχουν γίνει τα πιο δημοφιλή.
Το TikTok ως στρατηγικό εργαλείο branding προορισμού
Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, ωστόσο, αυτό ανοίγει μια ευκαιρία να υιοθετήσουν το TikTok ως στρατηγικό εργαλείο για να βοηθήσει με το branding προορισμού.
Το 2019, η ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα ξεκίνησε μια καμπάνια #TikTokTravel για να εμπνεύσει και να ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο από τις διακοπές τους σε όλο τον κόσμο.
Αυτή η καινοτόμος ιδέα τράβηξε την προσοχή των χρηστών και αρκετών τουριστικών επιτροπών σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι κατέληξαν να συμμετάσχουν στη συζήτηση χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα hashtags.
Με μια πλατφόρμα όπως το TikTok να ξεπερνά την Google ως το κορυφαίο εργαλείο αναζήτησης πληροφοριών και να διατηρεί το προβάδισμά της προσελκύοντας ένα ευρύτερο κοινό με τρόπους διασκεδαστικούς, εκπαιδευτικούς και δημιουργικούς, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να ενημερώσουν τον κόσμο για ταξιδιωτικούς προορισμούς.
Οι ειδικοί στην επικοινωνία μάρκετινγκ θα μπορούσαν να αρχίσουν να εμπλέκουν τοπικούς πόρους ταλέντων (μουσικούς καλλιτέχνες, ηθοποιούς, χορευτές και δημιουργούς περιεχομένου) ως ομάδα κατά την έναρξη τουριστικών έργων.
Ένα μακροπρόθεσμο όραμα
Οι χώρες πρέπει να αρχίσουν να λένε ισχυρές και αυθεντικές ιστορίες για να οδηγήσουν την οικονομική ανάπτυξη χρησιμοποιώντας αξιομνημόνευτα hashtags.
#YearOfReturn
Το 2018, για παράδειγμα, η Γκάνα ξεκίνησε την εκστρατεία επωνυμίας προορισμού Year of Return, για να ενθαρρύνει την αφρικανική διασπορά να έρθει στην Γκάνα, να εγκατασταθεί και να επενδύσει στην ήπειρο.
Αυτό λέγεται ότι συνέβαλε 1,9 δις δολάρια στην οικονομία της Γκάνας.
Το 2021, το TikTok ήταν τελικά μέρος της καμπάνιας, με το #YearOfReturn να έχει πάνω από 8,1 εκατομμύρια προβολές με ποικίλο περιεχόμενο.
#MyDubai και #ThisisDubai
Είναι θέμα χρόνου να αλλάξουν οι αριθμοί σε κλίμακα, όπως στην περίπτωση του #MyDubai του Ντουμπάι, που έχει 3,6 δισεκατομμύρια προβολές και του #ThisisDubai, που έχει συγκεντρώσει 109,6 εκατομμύρια προβολές.
Οι επαγγελματίες διαχείρισης επωνυμίας πρέπει να αρχίσουν να δημιουργούν τάσεις που προωθούν την ταυτότητα και ξεπερνούν τους προορισμούς.
Το πιο σημαντικό, αυτές οι τάσεις δεν πρέπει να είναι αποτέλεσμα τύχης. Πρέπει να είναι το αποτέλεσμα ενός προσεκτικά σχεδιασμένου στρατηγικού σχεδίου με γνώμονα έναν και μόνο σκοπό.
Πηγή περιεχομένου
Το φανταστικό με το TikTok είναι η ικανότητα του να λέει ιστορίες με πολλές δημιουργικές εκφράσεις.
Από μεταβατικά βίντεο έως μόδα, γρήγορες πληροφορίες και επεξεργασία προσώπου και φωνής, η εφαρμογή προσφέρει πολλούς πόρους για τη βελτίωση της αφήγησης.
Κάθε καλό περιεχόμενο είναι μια ευκαιρία να παρουσιάσετε ενδιαφέροντα και συναρπαστικά χαρακτηριστικά της χώρας σας.
Ως ειδικοί, πρέπει να μάθετε πώς να δημιουργείτε ευέλικτο περιεχόμενο που μπορεί να παραδοθεί σε διαφορετικές μορφές.
Θα μπορούσατε να εντοπίσετε όλα τα σημαντικότερα σημεία της χώρας και να τα μετατρέψετε σε περιεχόμενο με θέμα τη μόδα.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να προωθήσετε τη διάσημη «χώρα των επτά χρωμάτων» το Σαμαρέλ του Μαυρίκιου, μπορείτε να ζητήσετε από έναν influencer να κάνει ένα βίντεο με μόδα που θα δείχνει πώς αυτό το τουριστικό αξιοθέατο μπορεί να εμπνεύσει την γκαρνταρόμπα σας όταν σχεδιάζετε τις διακοπές σας.
Αναβιώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας
Η ανάληψη της ευθύνης του TikTok για την προώθηση της στοχευμένης δέσμευσης δεν είναι δουλειά ενός ατόμου.
Η πλατφόρμα τροφοδοτείται από μια κοινότητα. Επομένως, ένα έργο τόσο μεγάλο όσο το εθνικό branding απαιτεί συλλογική προσπάθεια από επαγγελματίες, κρατικούς φορείς, πολίτες, ακόμη και την TikTok για να επιτευχθεί αυτό το κατόρθωμα.
Για παράδειγμα, μετά την επιτυχία της πρώτης του συνεργασίας με την TikTok, η οποία συγκέντρωσε πάνω από 70 εκατομμύρια προβολές, το Υπουργείο Τουρισμού (DoT) των Φιλιππίνων ξεκίνησε μια δεύτερη συνεργασία για να ξεκινήσει μια καμπάνια που γιορτάζει την ομορφιά των νησιών της χώρας μέσω του hashtag #GandaMoPinas.
Επιπλέον, το DoT περιέλαβε εννέα σχεδιαστές από διάφορα μέρη της χώρας το 2021. Το κύριο καθήκον τους ήταν να προωθήσουν την επαρχία τους μέσω του TikTok Live. Κατάφεραν να παρουσιάσουν το φυσικό τοπίο, βασικούς τουριστικούς χώρους και δραστηριότητες και να αυξήσουν την αφοσίωση στον επίσημο λογαριασμό DoT TikTok.
Αυτό το παράδειγμα δείχνει πώς η συνεργασία προσθέτει μόνο τη δύναμη και την εμβέλεια της καμπάνιας, δημιουργώντας όχι μόνο μια επωνυμία για τη χώρα, αλλά και μια ισχυρή προσωπικότητα και ακόλουθους.
Ο κόσμος πρόκειται να βιώσει μια νέα αλλαγή παραδείγματος στην επικοινωνία και την επωνυμία προορισμών, και οι δυνατότητες παραμένουν ατελείωτες.
Branding προορισμού και συμμετοχή των ντόπιων
Συμπερασματικά, το branding προορισμού μπορεί να πετύχει μόνο εάν οι ντόπιοι συμμετέχουν στη διαδικασία, ανεξάρτητα από τον τρόπο επικοινωνίας τους.
Μια άλλη ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια τάση που θα διδάσκει στους τουρίστες πώς να περιηγούνται στη χώρα μιλώντας την τοπική διάλεκτο.
Οι χρήστες δημιουργούν ήδη αυτό το είδος περιεχομένου. Έχουν δημιουργήσει ένα hashtag χώρας για να προωθήσουν την ταυτότητα τους ως πολίτες.
Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ, θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα σύστημα διοχέτευσης για να επιλέξουν αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη αφοσίωση και να τα μετατρέψουν σε πιο εμφανείς τάσεις. Και το πιο σημαντικό, μην ξεμείνουν ποτέ από περιεχόμενο.
Πρέπει να μάθουν να καινοτομούν υιοθετώντας νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες για την προώθηση της αποτελεσματικής επικοινωνίας, ανεξάρτητα από το ποιος ηγείται της συζήτησης.
Οι ειδικοί δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούν ότι το κοινό-στόχος θα καθορίζει πάντα τα προτιμώμενα κανάλια επικοινωνίας που θα χρησιμοποιήσει για να μεταδώσει το μήνυμα του.
Ο σκοπός της επικοινωνίας είναι ελλιπής εάν το μήνυμα δεν είναι σαφώς κατανοητό.
Στόχος είναι, να μεταφραστούν φαινομενικά περίπλοκες έννοιες και καταστάσεις σε απλές αφηγήσεις που το κοινό στόχος μπορεί να συσχετιστεί και να υιοθετήσει.