Ειδικοί στο Proxyrack αποκάλυψαν 8 βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να προστατευτείτε όταν κάνετε κράτηση για τις επόμενες διακοπές σας και τα βήματα που πρέπει να κάνετε εάν πέσετε θύμα ταξιδιωτικής απάτης.

Επαληθεύστε την ασφάλεια του ιστότοπου στο πρόγραμμα περιήγησής σας

Οι ψεύτικες ταξιδιωτικές εταιρείες μπορεί να φαίνονται άκρως επαγγελματικές και να είναι δύσκολο να εντοπιστούν, αλλά οι καταναλωτές μπορούν να ελέγξουν εάν ένας ιστότοπος είναι νόμιμος ή όχι κάνοντας κλικ στο εικονίδιο του λουκέτου στα αριστερά της διεύθυνσης URL. Αυτό θα σας δείξει εάν έχει εκδοθεί έγκυρο πιστοποιητικό ασφαλείας στην εταιρεία με την οποία πιστεύετε ότι κάνετε κράτηση.

Ελέγξτε προσεκτικά τη διεύθυνση URL του ιστότοπου

Οι ιστότοποι απάτης για ταξίδια αντιγράφουν συχνά αξιόπιστες εταιρείες χρησιμοποιώντας κόλπα πλαστογράφησης τομέα, όπως η προσθήκη ή η αφαίρεση ενός επιπλέον γράμματος στη διεύθυνση, χρησιμοποιώντας http:// αντί https:// με την ελπίδα ότι οι καταναλωτές δεν θα το προσέξουν. Τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο είναι αρκετά καλά στο να σας ενημερώνουν πότε ένας ιστότοπος είναι ασφαλής, αλλά ελέγξτε ξανά ότι η διεύθυνση URL είναι σωστή – ειδικά στο στάδιο της ολοκλήρωσης αγοράς.

Αποφύγετε να πληρώσετε με ψηφιακά

Οι ανέντιμοι οργανωτές ταξιδιών σας ενθαρρύνουν συχνά να πληρώνετε με τραπεζικά εμβάσματα, προπληρωμένες κάρτες ή κρυπτονομίσματα, αντί με πιστωτική κάρτα, αλλά αυτό είναι συχνά ένα σίγουρο σημάδι απάτης. Εάν χρησιμοποιείτε αυτούς τους τρόπους πληρωμής και η συμφωνία είναι παράνομη, θα χάσετε τα χρήματά σας και είναι απίθανο να μπορείτε να τα παρακολουθήσετε ή να τα πάρετε πίσω, επομένως μην αγοράζετε ταξιδιωτικά πακέτα με αυτές τις μεθόδους.

Μην παρασυρθείτε από ιστότοπους για πληρωμή

Οι ταξιδιωτικοί απατεώνες συχνά απομακρύνουν τους καταναλωτές από αξιόπιστες πλατφόρμες κρατήσεων και ζητούν πληρωμή σε ξεχωριστούς, εξωτερικούς ιστότοπους, δελεάζοντάς τους με καλύτερη τιμή εάν πληρώσουν σε διαφορετική πλατφόρμα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να διατηρούν όλες τις επικοινωνίες, τις κρατήσεις και τις πληρωμές σε αξιόπιστες πλατφόρμες για να τους βοηθήσουν στην προστασία τους από απάτες.

Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους email

Τα ανεπιθύμητα διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να φαίνονται νόμιμα, αλλά μπορεί να περιλαμβάνουν συνδέσμους κλικ προς αριθμό εμφανίσεων προς ψεύτικους ιστότοπους που έχουν σχεδιαστεί για τη λήψη διαπιστευτηρίων. Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους που αποστέλλονται μέσω email με ταξιδιωτικές προσφορές όπως δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια, σημεία συχνών επιβατών ή προειδοποιήσεις ότι υπάρχει πρόβλημα με την κράτησή σας, καθώς χρησιμοποιούνται συνήθως από απατεώνες.

Προσέξτε για απάτες με διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Οι ψευδείς διαφημίσεις ανταγωνισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης γνωστό ότι εξαπάτησαν τους παραθεριστές έναντι αμοιβής για να εξασφαλίσουν διακοπές. Ελέγχετε πάντα τον λογαριασμό πίσω από αυτές τις διαφημίσεις αναζητώντας το μπλε σημάδι επιλογής δίπλα στο όνομα του λογαριασμού, το οποίο θα σας ενημερώνει ότι ο λογαριασμός είναι γνήσιος και φροντίστε να αναφέρετε οποιαδήποτε δόλια δραστηριότητα.

Μην βιαστείτε να κάνετε κράτηση

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά γλώσσα που κάνει τους ταξιδιώτες να πιστεύουν ότι η προσφορά είναι χρονικά περιορισμένη, για να τους δελεάσουν να πληρώσουν πριν ερευνήσουν την εταιρεία. Ωστόσο, εάν ένας ιστότοπος ταξιδιού εξαπατά τους ανθρώπους, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα άλλοι καταναλωτές να έχουν δημοσιεύσει λεπτομέρειες της εμπειρίας τους, επομένως φροντίστε να επαληθεύσετε τη νομιμότητα της εταιρείας πριν κάνετε οποιεσδήποτε αγορές. Μην βασίζεστε μόνο σε μία κριτική – κάντε μια διεξοδική αναζήτηση στο διαδίκτυο για να βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία είναι αξιόπιστη, ειδικά όταν χρησιμοποιείτε ιστότοπους τρίτων.

Καλέστε την εταιρεία για επιβεβαίωση κράτησης

Όταν κάνετε οποιαδήποτε online κράτηση, καλέστε πάντα την εταιρεία μετά για επιβεβαίωση. Εάν δεν υπάρχει αρχείο της κράτησής σας, είναι καλύτερο να το μάθετε νωρίτερα παρά αργότερα. Θα μπορείτε να ειδοποιήσετε την τραπεζική σας εταιρεία, να αναφέρετε την απάτη και να έχετε ακόμα χρόνο να κάνετε κράτηση εναλλακτικών κρατήσεων με την πραγματική συμφωνία.

Η Arianna Bago, Αναλύτρια στο Proxyrack σχολίασε πώς να αποτρέψετε την ταξιδιωτική απάτη όταν κάνετε κράτηση για διακοπές και τα βήματα που πρέπει να κάνετε εάν πέσετε θύμα:

«Με την εγχώρια ζήτηση ταξιδιών στις ΗΠΑ να φθάσει σε επίπεδα προ της πανδημίας φέτος, οι διαδικτυακοί αγοραστές ταξιδιών πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς οι απατεώνες χρησιμοποιούν όλο και πιο εξελιγμένες μεθόδους για να στοχεύσουν εποχές του χρόνου όπου η ζήτηση είναι υψηλή και η διαθεσιμότητα περιορισμένη, όπως γνωρίζουν οι άνθρωποι θα αναζητούν καλές προσφορές. Μια απάτη που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εντοπιστεί είναι οι ψεύτικοι ιστότοποι ηλεκτρονικών αγορών που αντικατοπτρίζουν αυτούς των γνήσιων εταιρειών. Αυτοί οι ιστότοποι έχουν δημιουργηθεί για να λαμβάνουν τα στοιχεία της κάρτας πληρωμής των θυμάτων και να κλέβουν τα χρήματά τους, επομένως οι καταναλωτές πρέπει να αναλύουν προσεκτικά τη διεύθυνση URL του ιστότοπου προτού υποβάλουν οποιεσδήποτε πολύτιμες προσωπικές πληροφορίες.

Οι απατεώνες βασίζονται στην επείγουσα ανάγκη, χρησιμοποιώντας συχνά προσφορές και εκπτώσεις για να δελεάσουν πιθανά θύματα μαζί με γλώσσα περιορισμένου χρόνου για να πείσουν τους ταξιδιώτες να πληρώσουν γρήγορα. Αν και ακούγεται δελεαστικό να λάβετε μια επιπλέον έκπτωση, θα ήταν πολύ χειρότερο να μάθετε ότι η συμφωνία ήταν απάτη, επομένως φροντίστε να ερευνήσετε την εταιρεία αντί να βιάζεστε για αγορές.

Επιπλέον, κατά την πραγματοποίηση οποιασδήποτε διαδικτυακής αγοράς ταξιδιού, θα πρέπει πάντα να προσπαθείτε να χρησιμοποιείτε πιστωτική κάρτα. Οι καταναλωτές μπορούν να αμφισβητήσουν τις δόλιες χρεώσεις που έγιναν στην πιστωτική τους κάρτα, ενώ τα χρήματα που έχουν κλαπεί από προπληρωμένες χρεωστικές κάρτες και δωροκάρτες είναι σχεδόν αδύνατο να επιστραφούν.

Αν και υπάρχουν βήματα που μπορούν να λάβουν οι καταναλωτές για να προστατευθούν, τελικά χιλιάδες άνθρωποι θα πέσουν θύματα ταξιδιωτικών απάτης φέτος. Εάν πιστεύετε ότι έχετε εξαπατηθεί, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τις τοπικές αρχές.

Μην διαγράφετε τυχόν ενοχοποιητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κείμενα ή μηνύματα και, αν είναι δυνατόν, τραβήξτε στιγμιότυπα οθόνης οποιωνδήποτε μηνυμάτων, καθώς θα μπορούσαν να αποτελέσουν χρήσιμα στοιχεία σε περίπτωση διεξαγωγής έρευνας. Θα χρειαστεί επίσης να επικοινωνήσετε με την τράπεζά σας ή/και τον πάροχο πιστωτικών καρτών για να αναφέρετε τη δόλια δραστηριότητα. Οι περισσότερες τράπεζες έχουν αφιερώσει ομάδες απάτης για να βοηθήσουν σε αυτές τις καταστάσεις και θα μπορούν να σας βοηθήσουν».