Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα τρία τέταρτα των τουριστών αναφέρουν ότι οι αναμνήσεις που αποκομίζουν από τα ταξίδια είναι πιο πολύτιμες από τις αγορές υλικών που κάνουν.

Σύμφωνα με την MMGY Global οι προορισμοί γίνονται ακόμη και μια αναπαράσταση του πώς βλέπουν τον εαυτό τους οι ταξιδιώτες. Οι μισοί δηλώνουν ότι τα μέρη που επισκέπτονται αντικατοπτρίζουν αυτό που είναι οι ίδιοι.

Το 50% των ταξιδιωτών επισημαίνει επίσης τη «βίωση διαφορετικών πολιτισμών» ως κορυφαίο κίνητρο για ταξίδια.

Με αυτά τα δεδομένα ο όρος Οργανισμός Μάρκετινγκ Προορισμού (DMO) είναι κατάλοιπο του παρελθόντος, επισημαίνει ο Trey Williams, Αντιπρόεδρος Στρατηγικού Σχεδιασμού στην MMGY Global.

Όπως επισημαίνει ο Οργανισμός Ηγεσίας Προορισμού (DLO) αναλαμβάνει πιο ενεργό ρόλο στο συντονισμό, την υποστήριξη και την προώθηση των διαφόρων εταίρων και ενδιαφερομένων, στη σημερινή ταξιδιωτική αγορά.

Οι νέες τάσεις σε ταξιδιώτες ασκούν μεγάλη πίεση στους DLO να τραβήξουν τοπικούς δημιουργούς και επιχειρηματίες, για να διασφαλίσουν ότι ο προορισμός είναι ελκυστικός για τους υποψήφιους επισκέπτες.

Το διευρυμένο πεδίο επιρροής του DLO δεν σταματά στις τοπικές επιχειρήσεις. Ενώ η συνεργασία με τοπικά ξενοδοχεία, αξιοθέατα και επιχειρηματικούς ηγέτες θα συνεχίσει να είναι πολύτιμη, η συμμετοχή των ηγετών της κοινότητας, των τοπικών επιρροών μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των πολιτικών θα είναι κρίσιμη για την επιτυχία.

Πρόσθετες συνεργασίες θα εξασφαλίσουν ότι ο ρόλος του τουρισμού στην κοινότητα μοιράζεται με τους ντόπιους, ότι ο οικονομικός λευκός χώρος εντοπίζεται προληπτικά και αξιοποιείται, ότι όλο το μάρκετινγκ του προορισμού γίνεται με ενιαία φωνή και ότι οι τοπικοί κανονισμοί έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που να εξισορροπεί τις ανάγκες των κατοίκων με την αξία που προσφέρουν οι υποψήφιοι ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με την MMGY Global, τα έξυπνα DLO αλλάζουν επίσης την άποψή τους για αυτήν την τιμή.

Η προσέλκυση του σωστού «είδους» επισκεπτών που ασπάζεται τις τοπικές αξίες και είναι αφοσιωμένος στη βιώσιμη κατανάλωση των πόρων της περιοχής είναι μια λεπτή επιστήμη που μπορεί να αποβεί καρποφόρα όχι μόνο στη νομισματική απόδοση της επένδυσης αλλά και στην τόνωση της τοπικής αντίληψης για τον τουρισμό.

Επιπλέον, οι DLO που επενδύουν στον εντοπισμό του βέλτιστου ταξιδιώτη τους γνωρίζουν ότι ένας επισκέπτης υψηλής αξίας μπορεί να γίνει μελλοντικός φοιτητής, κάτοικος ή ιδιοκτήτης επιχείρησης που θα προσέφερε πόρους για περαιτέρω ανάπτυξη προορισμού.

Η νοοτροπία DLO δεν είναι νέα, αν και το όνομα είναι. Οι διαχειριστές προορισμών αλλάζουν αργά τους ρόλους και τις αρμοδιότητές τους όλα αυτά τα χρόνια για να συμπεριλάβουν πλήρως την ηγεσία του προορισμού.

Η νέα πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί προορισμού καθώς η λειτουργία τους εξελίσσεται και επεκτείνεται απαιτεί μια κατάλληλη ετικέτα, μια ετικέτα που μεταφέρει επαρκώς την ευθύνη τους στην περιοχή τους και στις ζωές των κατοίκων και των επισκεπτών.