Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να ταξιδέψουν με βιώσιμο τρόπο. Η γνώση όμως, των επιλογών για αυτού του είδους ταξίδια, είναι σύνθετη και δεν την κατέχουν όλοι.

Οι σύμβουλοι ταξιδιών που αφιερώνουν χρόνο στην έρευνα μπορούν να καθοδηγήσουν τους ταξιδιώτες προς υπεύθυνες επιλογές.
Καθώς και να τους ενημερώσουν για διάφορα θέματα, όπως:

  • Ποια ξενοδοχεία έχουν ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ποια προμοτάρουν την βιωσιμότητά τους, χωρίς να είναι πραγματικότητα (greenwashing)
  • Ποιοι έχουν δίκαιες εργασιακές πρακτικές και υποστηρίζουν τον τοπικό πολιτισμό και την οικονομία
  • Ποιοι πάροχοι δραστηριοτήτων υποστηρίζουν την διατήρηση της άγριας φύσης και ζωής και δεν εμπλέκονται στην εκμετάλλευση άγριων ζώων
  • Συμβουλές σχετικά με τη χρήση δημόσιων συγκοινωνιών, την εξερεύνηση τοπικών εστιατορίων και την απόλαυση αυθεντικών πολιτιστικών εμπειριών.

Τα αποτελέσματα είναι καλά, όχι μόνο για τις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον. Αλλά βοηθούν και στην δημιουργία ουσιαστικών ταξιδιωτικών εμπειριών με νόημα και συνείδηση.

Oι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση του βιώσιμου τουρισμού.

“Ο τουρισμός με υπευθυνότητα είναι δουλειά όλων, δηλώνει στο Skift η Susan Sweeney, εμπειρογνώμονας ψηφιακού μάρκετινγκ στον τομέα του τουρισμού. Όχι μόνο των ξενοδοχείων και των αεροπορικών εταιριών, αλλά και των ταξιδιωτικών συμβούλων”.

Η προώθηση της βιωσιμότητας βοηθάει τις επιχειρήσεις

Οι καταναλωτικές τάσεις δείχνουν, ότι η προώθηση της βιωσιμότητας έχει καλή επιχειρηματική λογική.

Έρευνες όπως η ετήσια Έκθεση Βιώσιμων Ταξιδιών της Booking.com δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον μεταξύ των ταξιδιωτών για τη λήψη υπεύθυνων επιλογών.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των παγκόσμιων ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν το 2019, δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μείνουν τουλάχιστον σε ένα οικολογικό κατάλυμα φέτος.

Οι ανησυχίες σχετικά με το περιβαλλοντικό αντίκτυπο του τουρισμού στους προορισμούς είναι τέτοιες, που κάποιοι στην τουριστική βιομηχανία ανησυχούν ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων θα αποφασίσει ότι η καλύτερη λύση είναι να μην ταξιδέψουν καθόλου.

“Υπάρχουν δυνητικοί πελάτες εκεί έξω που μένουν στο σπίτι επειδή θεωρούν το ταξίδι μη βιώσιμο”, δήλωσε ο Gary Pollard, ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού πρακτορείου Ambassador Tours, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι καθοδηγούν προς τις σωστές επιλογές

Ενώ πολλοί ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να κάνουν υπεύθυνες επιλογές, η έρευνα αειφόρων προμηθευτών και προορισμών είναι συχνά χρονοβόρα και δημιουργεί σύγχυση.

Η έρευνα και ο έλεγχος των προμηθευτών που έχουν δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα είναι ένα ουσιαστικό μέρος της καθοδήγησης των πελατών προς τις υπεύθυνες επιλογές, χρειάζεται όμως ενδελεχή έρευνα.

Ο προσδιορισμός του ποιος κάνει πραγματικά βήματα προς την αειφορία, σε αντίθεση με εκείνους που κάνουν greenwashing, δεν είναι εύκολος, λένε οι ειδικοί.
H βιωσιμότητας μπορεί να είναι ένας καλός δείκτης. Όσον αφορά στα ξενοδοχεία, ρωτάμε σχετικά με την ιδιοκτησία και τη διαχείριση, τις εργασιακές πρακτικές και το πώς επωφελείται η κοινότητα.

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να συζητήσουν με τους αντιπροσώπους πωλήσεων από ξενοδοχεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες για το τι κάνουν οι επιχειρήσεις τους για να υποστηρίξουν τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και πολιτιστικές πτυχές των προορισμών τους.

Μαζί με την παροχή βοήθειας στους πελάτες να επιλέξουν βιώσιμα ξενοδοχεία ή δραστηριότητες και να ενθαρρύνουν τους πελάτες να ταξιδεύουν πιο υπεύθυνα στον προορισμό.