Σύμφωνα με την τελευταία «Wellness Real Estate Report» που κυκλοφόρησε από την RLA Global, τα ξενοδοχεία με έσοδα ευεξίας άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων δημιούργησαν 126% περισσότερα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο το 2021 από εκείνα με έσοδα ευεξίας μικρότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια.

Ο μέσος όρος TRevPAR σε ακίνητα με σημαντικές προσφορές ευεξίας εξακολουθούσε να είναι 35% κάτω από τα προ-COVID επίπεδα το 2019, αλλά αυτό το χάσμα ήταν πολύ υψηλότερο στο 44% και 55%, αντίστοιχα, σε ξενοδοχεία με μικρές και καθόλου προσφορές ευεξίας.

«Μετά από ένα χρόνο πανδημίας και παρατεταμένου κλεισίματος ξενοδοχείων, το 2021 αφορούσε την ανάκαμψη και οι επιδόσεις των ξενοδοχείων δείχνουν μια σαφώς θετική τάση το 2021 σε σύγκριση με το 2020», δήλωσε ο Roger A. Allen, CEO του ομίλου της RLA Global.

«Όταν κοιτάμε αποκλειστικά από την άποψη των εσόδων, τα ξενοδοχεία με σημαντικές προσφορές ευεξίας φαίνεται να έχουν επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα από τα ακίνητα με μικρή ή καθόλου ευεξία. Η πανδημία οδήγησε σε νέες στρατηγικές διαχείρισης εσόδων, δίνοντας προτεραιότητες στις μέσες ημερήσιες τιμές έναντι της πληρότητας».

Αν και τα ακίνητα με σημαντικές προσφορές ευεξίας φαίνεται να επιτυγχάνουν μεγαλύτερη πρόοδο στην ανάκαμψη, τουλάχιστον στη δημιουργία εσόδων, τα επίπεδα μικτού λειτουργικού κέρδους αντισταθμίζουν αυτή τη διαδικασία.

Η έκθεση δείχνει ότι τα ακίνητα με δευτερεύουσες δραστηριότητες ευεξίας ξεπέρασαν τα μεγάλα ξενοδοχεία ευεξίας σε μέσο μηνιαίο επίπεδο πληρότητας το 2021 και τα ξενοδοχεία χωρίς ευεξία είχαν 6% μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους GOP κατά μέσο όρο.

Η RLA Global προειδοποιεί ότι ενώ η ανάλυση των τάσεων εσόδων μετά την πανδημία δείχνει ότι οι μεγάλες ιδιοκτησίες ευεξίας έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, είναι σημαντικό να εντάξουμε αυτή την επιτυχία στο πλαίσιο και να κατανοήσουμε το κόστος που συνδέεται με μια τέτοια ανάκαμψη όσον αφορά το λειτουργικό κόστος, τη μισθοδοσία και επένδυση.

Ο Michael Grove, COO της HotStats, ο οποίος συμμετείχε στην έκθεση, δήλωσε:

«Τα υψηλά επίπεδα παγκόσμιου πληθωρισμού, σε συνδυασμό με ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας στις προμήθειες ξενοδοχείων και στην εργασία, και σε συνδυασμό με τις αυξήσεις του ενεργειακού κόστους, έχουν αντικαταστήσει πολλά από τα οικονομικά ξενοδοχεία που είχαν βρει κατά τη διάρκεια του τελευταία δύο χρόνια. Αυτοί οι τομείς επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της ευεξίας περισσότερο από τους περισσότερους, καθώς γενικά διαθέτουν μεγαλύτερη βάση σταθερού κόστους και εργατικό δυναμικό και υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης ενέργειας – βασικό στοιχείο για τα επόμενα χρόνια».

Σύμφωνα με την RLA Global, οι διαφορές που αποκαλύπτονται στις κατώτατες επιδόσεις θα πρέπει να παρέχουν στους επενδυτές μια προειδοποιητική σημείωση όταν εξετάζουν το επίπεδο επένδυσης που σχετίζεται με την ευεξία σε ένα ξενοδοχείο.

«Πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν λίγοι νικητές και δυνητικά πολλοί ηττημένοι καθώς το ανταγωνιστικό τοπίο θερμαίνεται τόσο με νέα ακίνητα που σχετίζονται με την ευεξία όσο και καθώς τα υπάρχοντα ξενοδοχεία προσπαθούν να επανατοποθετήσουν την προσφορά τους για να ανταγωνιστούν για το κοινό ευεξίας», είπε ο Allen.

Διαρκείς Τάσεις

Η έκθεση τόνισε επίσης δύο τάσεις του κλάδου που θα διαρκέσουν και αναμένεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν την ευεξία στα ακίνητα. Ένα από αυτά είναι η διαρκής ελκυστικότητα των επώνυμων κατοικιών, οι οποίες προσελκύουν ανανεωμένο ενδιαφέρον πελατών ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου παγκόσμιου πλούτου και της ζήτησης για ακίνητα μετά την COVID-19 σε λιγότερο πολυσύχναστα, μη αστικά περιβάλλοντα.

«Για τους περισσότερους χειριστές και αγοραστές, οι ανέσεις ευεξίας θα είναι βασικές στο μέλλον», δήλωσε ο Riyan Itani, διευθυντής και επικεφαλής συμβουλευτικής, παγκόσμιας ανάπτυξης κατοικιών στη Savills. «Πράγματι, οι περισσότερες ανέσεις ευεξίας βρίσκονται σε πάνω από το 50% των επώνυμων εξελίξεων έχουμε μελετήσει. Και για τις επωνυμίες που θέλουν να φέρουν νέα ακίνητα στην αγορά, πρέπει να εξετάσουν όχι μόνο ποιες είναι οι τρέχουσες ανάγκες για τους κατοίκους αλλά και τι θα αναζητήσουν οι κάτοικοι όσον αφορά την προσφορά ανέσεων όταν ανοίξει το έργο.»

Η άλλη διαρκής τάση της βιομηχανίας είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα των ουσιαστικών βιωματικών διακοπών. Είτε πρόκειται για εμπειρίες που τροφοδοτούνται από αδρεναλίνη, καθηλωτικές προσφορές ευεξίας ή εξειδικευμένες βελτιώσεις στην υγεία, όπως η ενίσχυση της ψυχικής υγείας και οι προπαρασκευασμένες διακοπές με συγκεκριμένες εμπειρίες, αναμφίβολα, η «εμπειρία» θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ξενοδοχειακών θέρετρων και προορισμών.