Σύνταξη: tourismtoday.gr
Με ένα μείγμα πάθους και πρακτικότητας, προσεγγίζουν το 2025 τις αποδράσεις τους οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο, όπως αποκαλύπτει μελέτη της American Express Travel.
- Tο 59% παγκοσμίως σχεδιάζει να πραγματοποιήσει 1-3 διεθνή ταξίδια το 2025.
- Το 60% σχεδιάζει αποδράσεις γύρω από ψυχαγωγικές εκδηλώσεις ή θα κάνει τουλάχιστον μία για αθλητικό γεγονός φέτος, ενισχύοντας ότι τα ταξίδια για εμπειρίες συνεχίζουν να αποτελούν κινητήρια δύναμη.
Τα δεδομένα υπογραμμίζουν τις διαφορές γενεών σχετικά με τον τρόπο που σχεδιάζουν τις φετινές αποδράσεις τους οι τουρίστες της Millennial και Gen Z, σε σχέση με τους ταξιδιώτες της Gen X και Baby Boomers, καθώς και πώς δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες τους.
- Το 77% θα πραγματοποιήσει περισσότερα ή τον ίδιο αριθμό σε διεθνή ταξίδια σε σύγκριση με πέρυσι.
- Το 70% των Millennials και Gen Z σχεδιάζει διακοπές που εστιάζουν στην απόλαυση του ταξιδιού όσο και στον προορισμό (π.χ. Luxury Rail, Cruise, κ.λπ.).
Αξιομνημόνευτα αναμνηστικά
Οι ταξιδιώτες επαναπροσδιορίζουν τα αναμνηστικά για να θυμούνται τους προορισμούς τους πολύ καιρό μετά την επιστροφή τους.
- Το 82% των Millennials και της Gen Z αναζητά μοναδικά αγαθά που θα του θυμίζουν το ταξίδι του, ώστε να έχουν μια ιστορία να μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά (σε σύγκριση με το 68% των Gen X και Baby Boomers).
- Οι ταξιδιώτες όλων των γενεών συνδέουν πιο προσεκτικά ψώνια, με το 73% παγκοσμίως να λέει ότι είναι σημαντικό για αυτούς να υποστηρίζουν τις τοπικές μικρές επιχειρήσεις σε έναν νέο προορισμό.
- Για να βρουν εκείνες τις τοπικές μικρές επιχειρήσεις που πρέπει να επισκεφτούν στο ταξίδι τους, το 67% χρησιμοποιεί συνήθως τοπικές συστάσεις/οδηγούς ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Διακοπές πολλών γενεών
Από γονείς ηλικίας Millennial/Gen Z που αφήνουν τα παιδιά τους να πρωτοστατήσουν στον προγραμματισμό, μέχρι να φέρουν μαζί τους μια μεγάλη οικογένεια, οι διακοπές πολλών γενεών γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
- Το 81% παγκοσμίως προτιμά προορισμούς που είναι οικογενειακοί και έχουν δραστηριότητες για όλες τις γενιές.
- Το 67% παγκοσμίως «ταξιδεύει περισσότερο από ποτέ» τώρα που τα παιδιά του, είναι έξω από το σπίτι.
- Το 72% των γονέων Millennials και Gen Z είναι πρόθυμο να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο για να ταξιδέψουν ως οικογένεια εκτός εποχής.
Ανταμοιβές πίστης
Οι τουρίστες γίνονται πιο έξυπνοι μεγιστοποιώντας τις ανταμοιβές πιστωτικών καρτών. Εκμεταλλεύονται τον συνδυασμό προγραμμάτων αφοσίωσης, προνομίων και πόντων για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δαπάνες τους.
- Το 61% των Millennials και Gen Z χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα για να μεγιστοποιήσει τις ανταμοιβές ταξιδιού, σε σύγκριση με το 36% των Gen X και Baby Boomers.
- Το 50% παγκοσμίως θα χρησιμοποιήσει πόντους για ταξίδια.
- Το 45% επιλέγει προορισμό βάσει πόντων.
- Το 43% κάνει κράτηση μόνο αφού έχει κερδίσει αρκετούς πόντους.
Τεχνολογία
Οι ταξιδιώτες βασίζονται στη νέα τεχνολογία για να κάνουν το ταξίδι τους πιο ομαλό και πιο εξατομικευμένο.
Το 83% των Millennials και Gen Z διαπίστωσε ότι τουλάχιστον μία πτυχή αυτής της νέας τεχνολογίας είναι χρήσιμη για κρατήσεις, σε σύγκριση με το 64% των Gen X και Baby Boomers.
Σύμφωνα με τους Millennials και Gen Z οι πιο χρήσιμες ταξιδιωτικές πτυχές της τεχνολογίας GenAI περιλαμβάνουν:
- Συστάσεις για δραστηριότητες 40%
- Προϋπολογισμός / διαχείριση εξόδων 36%
- Μεταφραστική βοήθεια 33%
- Εξατομικευμένες προτάσεις ταξιδιού 33%
Επιπλέον, στο 80% των Millennials και Gen Z αρέσει η γρήγορη ευκολία της χρήσης εφαρμογών ταξιδιωτικού σχεδιασμού ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης που τους βοηθά να προγραμματίσουν την απόδραση τους.
Το 66% κατεβάζει σχετικές εφαρμογές πριν από ένα ταξίδι (σε σύγκριση με το 51% των Gen X και Baby Boomers).
Όταν έρθει η ώρα να οργανώσουν τις λεπτομέρειες, το 39% των Millennials και Gen Z αναζητά τις καλύτερες προσφορές στο smartphone ή το tablet του, αλλά στη συνέχεια χρησιμοποιεί έναν επιτραπέζιο υπολογιστή για να κάνει κράτηση.
Ωστόσο, παρά τις ανέσεις της τεχνολογίας, περίπου το ένα τέταρτο παγκοσμίως εξακολουθεί επιλέγει ταξιδιωτικό πράκτορα όταν πραγματοποιεί ή προσαρμόζει κρατήσεις.