Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων που προκλήθηκε παγκοσμίως από μια αναβάθμιση λογισμικού της αμερικανικής εταιρίας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, επηρέασε, σύμφωνα με ανακοίνωση της Microsoft, 8,5 εκατομμύρια συσκευές του τεχνολογικού κολοσσού.
Το μπλακ άουτ έπληξε επιχειρηματικούς κολοσσούς -και όχι μόνο- ανά τον κόσμο, από αεροπορικές εταιρείες μέχρι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, προκαλώντας σημαντικές αρρυθμίες. Και μπορεί τα προβλήματα να αποκαθίστανται σταδιακά, ωστόσο, οι αερομεταφορές ήταν ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκαν περισσότερο από το συμβάν της Παρασκευής.
Χάος στα αεροδρόμια
Πολλά ήταν τα αεροδρόμια που ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι επηρεάστηκαν από την κατάρρευση των πληροφοριακών συστημάτων.
Τη μεγαλύτερη πρόκληση κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τα αεροδρόμια των ΗΠΑ, αυτά του Βερολίνου και του Άμστερνταμ, καθώς και όλα τα ισπανικά. Μάλιστα, αρκετοί ισχυροί παίκτες των αερομεταφορών αναγκάστηκαν να ακυρώσουν πτήσεις και να καθηλώσουν μέχρι νεoτέρας τα αεροσκάφη τους.
Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου στη Βρετανία δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα αυτόματα μηχανήματα καρτών επιβίβασης, δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας στο Reuters.
Το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία, ένα από τα πιο πολυσύχναστα της Ευρώπης, ανέφερε ότι επηρεάστηκε από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, με τους επιβάτες που ήταν προγραμματισμένο να ταξιδέψουν να κρίνεται απαραίτητο να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.
Από την πλευρά της η Ισπανία έκανε λόγο για «ένα συμβάν στο σύστημα πληροφορικής», το οποίο, ωστόσο, έπληξε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, με την Aena, διαχειρίστρια εταιρεία των ισπανικών αεροδρομίων, σε ανάρτησή της στο Χ έκανε λόγο για πιθανές «καθυστερήσεις».
Το αεροδρόμιο του Βερολίνου ανακοίνωσε την αναστολή της εναέριας κυκλοφορίας προς την Ελλάδα λόγω τεχνικού προβλήματος στο σύστημα πληροφορικής.
Προβλήματα ανακοίνωσε ότι αντιμετώπισε και το αεροδρόμιο της Πράγας στο σύστημα check-in που χρησιμοποιεί μεγάλος αριθμός αεροπορικών εταιρειών.
Χιλιάδες πτήσεις ακυρώθηκαν
Από την πλευρά τους δεκάδες αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να ακυρώσουν πτήσεις ανά τον κόσμο, επικαλούμενες προβλήματα στην επικοινωνία.
Μεταξύ άλλων, η American Airlines, η Delta Airlines, η United Airlines και η Allegiant Air καθήλωσαν τα αεροσκάφη τους.
Η σκανδιναβική εταιρεία SAS επισήμανε ότι τεχνικά προβλήματα επηρεάζουν το σύστημα κρατήσεών της, καθιστώντας αδύνατη την κράτηση εισιτηρίου μέσω του διαδικτύου, ενώ η Ryanair προειδοποίησε τους πελάτες της για ενδεχόμενα προβλήματα «εξαιτίας παγκόσμιας βλάβης στο σύστημα πληροφορικής».