Νέο ρεκόρ επισκεψιμότητας κατέγραψαν τα μουσεία της Ιταλίας το 2016, σύμφωνα με τον Υπουργό τουρισμού της χώρας κ. Dario Franceschini. Ειδικότερα, ο αριθμός των επισκεπτών ανήλθε σε 44,5 εκατ. στα κρατικά πολιτιστικά ιδρύματα, αποφέροντας έσοδα 172 εκατ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτό αποτελεί μια αύξηση της τάξης του 4% για το 2016 και του 12% σε σύγκριση με το 2015, αντιστοιχώντας σε 1,2 εκατομμύρια περισσότερους επισκέπτες και 18,5 εκατομμύρια ευρώ σε κέρδη.
Τα εν λόγω έσοδα θα επιστρέψουν πλήρως στα μουσεία με βάσει ένα σύστημα που ανταμείβει την καλύτερη διαχείριση και ταυτόχρονα παρέχει στήριξη στις μικρές επιχειρήσεις. Αυτή είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης για τα ιταλικά μουσεία, σύμφωνα με τον υπουργό.
Επιπλέον, η Νότια Ιταλία διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη. Η Campania βρίσκεται 2η στην κατάταξη των περιφερειών με βάσει τον αριθμό των επισκεπτών υπερβαίνοντας τα 8 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 14,2% σε σύγκριση με το 2015.
Ωστόσο, μεγάλη μερίδα του λέοντος στην αύξηση έχει φυσικά η αρχαιολογική κληρονομιά της χώρας. Στο Κολοσσαίο, η Ρωμαϊκή Αγορά και το αρχαιολογικό πάρκο της Paestum και της Πομπηίας έκοψαν 11 εκατομμύρια εισιτήρια το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, τα μουσεία έχουν επίσης σημαντικό ρόλο, δεδομένου ότι περίπου το ήμισυ της εισροής πολιτιστικών τουριστών συγκεντρώνεται στα αυτόνομα μουσεία. Πάνω από 8 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν συμμετάσχει στην πρωτοβουλία της δωρεάν εισόδου την Κυριακή (πρώτη Κυριακή του μήνα) από τότε που ιδρύθηκε το 2014. Το 2016, 3 εκατομμύρια εγγραφές καταγράφηκαν στις πρώτες Κυριακές κάθε μήνα, σε σύγκριση με 3.500.000 το προηγούμενο έτος
Αύξηση επίσης παρουσιάζει και η ψηφιακή δραστηριότητα των μουσείων το 2016. Ο αριθμός του περιεχομένου που δημοσιεύεται στα κοινωνικά δίκτυα απευθείας από τα μουσεία αυξήθηκε κατά 156,5% συγκριτικά με πέρυσι. Μάλιστα το Facebook είναι το δίκτυο με το υψηλότερο επίπεδο δέσμευσης, αν και το Twitter και το Instagram δεν είναι πολύ πίσω.
Συνολικά, το 2016 ήταν μια χρονιά ψηφιακής βελτίωσης για τα μουσεία χάρη στην αναδιαμόρφωση κάποιων ιστοσελίδων και πιο την συνειδητή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.