
Αποφασισμένοι να ταξιδέψουν περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά της τελευταίας πενταετίας εμφανίζονται οι Αμερικανοί, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Portrait of American Travelers της MMGY Travel Intelligence.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2025 με δείγμα 4.500 ενεργών ταξιδιωτών αναψυχής, αποτυπώνει ισχυρή τάση αύξησης τόσο της συχνότητας όσο και της δαπάνης για ταξίδια μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Περισσότερα ταξίδια, μεγαλύτερες δαπάνες
Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες σχεδιάζουν κατά μέσο όρο 4,2 ταξίδια αναψυχής για το επόμενο έτος, δαπανώντας 5.138 δολάρια ανά άτομο. Παρά τις αυξημένες ανησυχίες για το κόστος, η διάθεση για ταξίδι παραμένει ισχυρή, με πολλούς να προσαρμόζουν τους προϋπολογισμούς τους, υιοθετώντας λύσεις όπως ταξίδια εκτός υψηλής περιόδου ή επιλογή βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν τις προτιμήσεις
Παραδοσιακοί προορισμοί, όπως η Χαβάη, η Φλόριντα και η Καλιφόρνια, παραμένουν στις κορυφαίες θέσεις των προτιμήσεων. Ωστόσο, η έρευνα καταγράφει πως τα ακραία καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν πλέον τις ταξιδιωτικές αποφάσεις. Η Ουάσινγκτον καταγράφει άνοδο στη δημοφιλία της, ενδεχομένως λόγω της προβολής της στα μέσα ενημέρωσης μετά τις εκλογές.
Βιωσιμότητα με βάση την τιμή
Το 58% των ερωτηθέντων δήλωσε πως αισθάνεται «κουρασμένο» από τη μαζική τουριστική ανάπτυξη (overtourism) και ότι λαμβάνει υπόψη του αυτόν τον παράγοντα στην επιλογή προορισμού. Παράλληλα, οι ταξιδιώτες δείχνουν ενδιαφέρον για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, εφόσον αυτές δεν αυξάνουν το κόστος. Η ταξιδιωτική περίοδος εκτός αιχμής θεωρείται πλέον σημαντικό εργαλείο βιωσιμότητας.
Η τεχνολογία και η AI στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) ενισχύει σταδιακά τον ρόλο της στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με την έρευνα, το 34% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί πλέον AI για την οργάνωση ταξιδιών, ποσοστό αυξημένο από το 31% στις αρχές του 2024.
Η χρήση AI και των social media είναι πιο διαδεδομένη στις νεότερες γενιές, ενώ οι Baby Boomers συνεχίζουν να προτιμούν πιο παραδοσιακά μέσα, όπως ταξιδιωτικούς συμβούλους και ιστοσελίδες κριτικών.
Όπως σημειώνει ο Simon Moriarty, Αντιπρόεδρος της MMGY Travel Intelligence:
«Το ταξίδι δεν είναι πλέον πολυτέλεια – είναι απαραίτητο στοιχείο της ζωής των Αμερικανών, μια βασική επένδυση στην ευημερία, τη σύνδεση και την προσωπική ολοκλήρωση.»